Lediga jobb som Ekonomiassistenter m.fl. i Upplands-Bro

Se lediga jobb som Ekonomiassistenter m.fl. i Upplands-Bro. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Upplands-Bro som finns hos arbetsgivaren.

Sommarvikarie till Fastighetskontoret

Ansök    Jun 17    Upplands-Bro kommun    Ekonomiassistent
I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Är du student och söker sommarjobb där du får relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi och fastighetsförvaltning... Visa mer
I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget.



Är du student och söker sommarjobb där du får relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi och fastighetsförvaltning  och har möjlighet att arbeta heltid under hela perioden 1 juli till 8 augusti? Då har vi jobbet för dig!

Fastighetskontoret i Upplands-Bro kommun söker en sommarvikarie som vill vara med och stötta vårt arbete under en spännande uppstartsfas.

Vi erbjuder en varierad roll där du får arbeta både administrativt och i kontakt med pågående bygg- och renoveringsprojekt.

Om tjänsten

Fastighetskontoret i Upplands-Bro kommun befinner sig i en spännande uppstartsfas efter att kommunen övertagit alla verksamhetslokaler från Upplands-Bro Kommunfastigheter i april 2025. För att säkerställa hög kvalitet i den ekonomiska redovisningen söker vi nu en sommarvikarie som vill stötta med både administration och projektuppföljning.

Som sommarvikarie kommer du att:

- Granska och föreslå kontering av inkommande leverantörsfakturor i kommunens ekonomisystem. Nästa person i work-flowprocessen kommer att granska föreslagen kontering samt godkänna fakturan.
- Säkerställa korrekt bokföring av kostnader (t.ex. konto, objekt, projekt) Skilja på drift och investeringar samt fördela kostnader korrekt
- Vara beställarrepresentant i renoveringsprojekt under sommaren
- Hålla kontakt med projektledare och entreprenörer för att följa upp projektens framdrift

Vi söker dig som

- Är student eller har läst ekonomi, byggteknik, anläggningar, fastigheter eller liknande område Har god administrativ förmåga och arbetar noggrant och strukturerat  
- Trivs med både självständiga arbetsuppgifter och samarbete
- Kommunicerar tydligt och tar egna initiativ
- Tidigare erfarenhet av bokföring eller projektarbete är meriterande, men inte ett krav.

Om tjänsten:
Detta är en sommaranställning mellan 1 juli och 8 augusti 2025, och det är viktigt att du kan arbeta under hela perioden.

Om rekryteringsprocessen:? 
Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV men utan personligt brev. Svara i stället på våra urvalsfrågor. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 

Låter detta som en roll för dig? Vi ser fram emot din ansökan!

Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet. Visa mindre

Redovisningsansvarig

Vi söker dig som är en erfaren och självständig redovisningsekonom, som vill ta ett helhetsansvar för ekonomin i ett familjeägt bolag! Som redovisningsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för företagets redovisning och lönehantering. Du kommer att arbeta självständigt med bokslut och säkerställa att alla ekonomiska rapporter är korrekta och levereras i tid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: • Löpande bokföring och avstämnin... Visa mer
Vi söker dig som är en erfaren och självständig redovisningsekonom, som vill ta ett helhetsansvar för ekonomin i ett familjeägt bolag!

Som redovisningsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för företagets redovisning och lönehantering. Du kommer att arbeta självständigt med bokslut och säkerställa att alla ekonomiska rapporter är korrekta och levereras i tid.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Löpande bokföring och avstämningar
• Upprättande av månads- och årsbokslut
• Lönehantering och rapportering
• Skatte- och momsdeklarationer
• Budgetering och prognoser
• Kontakt med revisorer och myndigheter

Vi söker dig som

Vi ser att du har en relevant utbildning inom ekonomi/redovisning och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du är självständig och trivs i en roll där du får ta eget ansvar för ditt arbete. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. I den här tjänsten erbjuds du en plats på kontoret som ligger nordväst om Stockholm.

Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten och verksamheten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på [email protected] .
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Redovisningsansvarig

Vi söker dig som är en erfaren och självständig redovisningsekonom, som vill ta ett helhetsansvar för ekonomin i ett familjeägt bolag! Som redovisningsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för företagets redovisning och lönehantering. Du kommer att arbeta självständigt med bokslut och säkerställa att alla ekonomiska rapporter är korrekta och levereras i tid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: • Löpande bokföring och avstämnin... Visa mer
Vi söker dig som är en erfaren och självständig redovisningsekonom, som vill ta ett helhetsansvar för ekonomin i ett familjeägt bolag!

Som redovisningsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för företagets redovisning och lönehantering. Du kommer att arbeta självständigt med bokslut och säkerställa att alla ekonomiska rapporter är korrekta och levereras i tid.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Löpande bokföring och avstämningar
• Upprättande av månads- och årsbokslut
• Lönehantering och rapportering
• Skatte- och momsdeklarationer
• Budgetering och prognoser
• Kontakt med revisorer och myndigheter

Vi söker dig som

Vi ser att du har en relevant utbildning inom ekonomi/redovisning och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du är självständig och trivs i en roll där du får ta eget ansvar för ditt arbete. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. I den här tjänsten erbjuds du en plats på kontoret som ligger nordväst om Stockholm.

Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten och verksamheten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på [email protected] .
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Ekonomiassistent med utvecklingsmöjligheter

Ansök    Dec 17    Paleda AB    Ekonomiassistent
Ekonomiassisten/Ekonom Nu söker vi en erfaren ekonomisassisten till vårt företag i grossistbranschen. Din roll kommer ge dig inblick i alla delar av företaget med möjlighet att påverka och delta i den dagliga verksamheten. Vi söker dig som vill ha ett bredare arbetsområde men med fokus på ekonomi och med möjlighet att utvecklas inom företaget. Ett urval vanligt förekommande arbetsuppgifter som vi gärna ser att du är bekant med: - Fakturering - ... Visa mer
Ekonomiassisten/Ekonom
Nu söker vi en erfaren ekonomisassisten till vårt företag i grossistbranschen. Din roll kommer ge dig inblick i alla delar av företaget med möjlighet att påverka och delta i den dagliga verksamheten. Vi söker dig som vill ha ett bredare arbetsområde men med fokus på ekonomi och med möjlighet att utvecklas inom företaget.
Ett urval vanligt förekommande arbetsuppgifter som vi gärna ser att du är bekant med:
- Fakturering
- Kundreskontra med alla dess arbetsmoment
- Leverantörsreskontra med alla dess arbetsmoment
- Uppdatering valutaregister
- Bokföring
- Kontoavstämningar
- Beräkna fraktpåslag vid import
- MOMS redovisning
- Tulldeklarationer
- Intrastatredovisning
- Rapportera/redovisa till myndigheter
- Beräkna preliminärt årsresultat
- Bokslutsarbete
- Ta in och följa upp offerter för tex frakter, telefoni, kontorsutrustning mm
- Arkivera, tillgängliggöra och följa upp företagets avtal av alla de slag
Vi förväntar oss att du är väl bevandrad i Excel, behärskar det svenska språket och att du har goda engelskakunskaper i tal och skrift då huvudparten av våra leverantörer är i utlandet. Är du bekant med affärssystem från Visma Net och/eller FDT så är det ett plus.
Vi tror att ekonomi för dig är mer än att med automatik fylla i siffror i tabeller och att du har ett genuint intresse att förstå hur siffrorna är kopplade till företagets fysiska verksamhet. Vi tror även att du har god förmågan att se logiska samband och upptäcka avvikelser. I din roll kommer du också ha en back-up funktion inom vår kundtjänst vilket innebär kundkontakt så du bör ha en god känsla för service. Våra kunder är återkommande och med tiden byggs nära relationer upp.
PALEDA är ett familjeägt företag med idag 13 anställda verksamt sedan 1995 i nuvarande form. Vi arbetar med hobby- och konstnärsmaterial som vi importerar i huvudsak från länder i Europa för att distribuera till butiker över hela landet. Vi jobbar med några av de största varumärkena i vår bransch som tex Faber-Castell, Winsor & Newton, Sharpie och PARKER. Har du själv ett intresse för kreativa uttrycksformer så är det en bonus. Den lilla organisationen betyder också att det inte finns några vattentäta skott mellan olika arbetsuppgifter och man kan vid behov behöva göra andra uppgifter som normalt inte ingår i arbetsbeskrivningen. Vi har vårt kontor och lager i samma lokaler med grönområden just utanför porten.
Vi ser fram mot att hör av dig.
Din ansökan vill vi ha senast den 12/1 och vi kallar till intervju löpande. Visa mindre

Broil King söker ekonomisekreterare med excelsuperuser-kunskaper

Om företaget OMC Barbecues är ett kanadensiskt familjeföretag från 1906, som tillverkar Broil King® grillar och grilltillbehör. Företaget har fabriker i Kanada och USA. Den nordiska organisationen har sitt huvudkontor och lager i Kungsängen och ansvarar för distributionen i alla de 5 nordiska länderna samt Estland. Vi söker nu en noggrann och kommunikativ ekonomisektreterare. I tjänsten hos Broil King Nordic ingår: Hantera vanligt förekommande uppgifter o... Visa mer
Om företaget
OMC Barbecues är ett kanadensiskt familjeföretag från 1906, som tillverkar Broil King® grillar och grilltillbehör. Företaget har fabriker i Kanada och USA. Den nordiska organisationen har sitt huvudkontor och lager i Kungsängen och ansvarar för distributionen i alla de 5 nordiska länderna samt Estland.
Vi söker nu en noggrann och kommunikativ ekonomisektreterare.
I tjänsten hos Broil King Nordic ingår:
Hantera vanligt förekommande uppgifter och bistå huvudkontoret i Kanada med det dagliga arbetet inom kund- och leverantörsreskontra
Exempel på uppgifter:
Registrera och skicka kundfakturor
Hantera leverantörsfakturor och betalningar
Löpande bokföring och kontering av verifikationer
Stämma av bankkonton och andra balanskonton
Assistera vid månads- och årsbokslut
Följa upp kundinbetalningar och skicka påminnelser
Upprätta ekonomiska sammanställningar och rapporter till ledning eller revisor



För att trivas med denna tjänst behöver du:
Gilla utmaningar, ha positiv energi och kunna hantera flexibilitet och stundtals högt tempo.
Ha förståelse för vikten av ordning kring administration och se en glädje i att det bidrar till nöjda kunder och medarbetare.
Trivas i ett företag där teamet medvetet är lite mindre till antalet men där ledord som sammanhållning, samarbete och stort eget ansvar.


Din profil:
Utbildning på högskolenivå och erfarenhet av arbete i internationella koncerner är ett stort plus.
Strukturerad, ambitiös och med sifferintresse samt goda datorkunskaper underlättar.
Att kunna hantera Officepaketet i stort men framförallt superuser av Excel.
Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav. Att kunna prata med samt läsa norska och danska är meriterande och kommer att underlätta ditt arbete.
Din engelska bör vara på en mycket hög muntlig- och skriftlig nivå då kommunikation med huvudkontoret i Kanada är en del av arbetet.



Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt nordiska huvudkontor i Kungsängen.
Välkommen in med din ansökan till vår VD Tobias Minde: [email protected] omgående.
Vi ser att du kan påbörja tjänsten senast 1:a Juni.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Tobias, 0708 74 77 96 Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Dec 28    Berekon AB    Ekonomiassistent
Vi på Berekon AB söker nu en ekonomiassistent åt Zäkra Leveranser AB Kort om Zäkra Leveranser: Zäkra Leveranser är ett ungt företag som utför trygga biltransporter över hela Sverige. I dagsläget är det 25 personer på kontoret med olika ansvarsområden. Zäkra Leveranser söker nu en ekonomiassistent som kommer att bli en del av deras ekonomiteam och rapportera till deras ekonomichef. Zäkra Leveranserhar idag ca 350 aktiva förare som dagligen köper in och lev... Visa mer
Vi på Berekon AB söker nu en ekonomiassistent åt Zäkra Leveranser AB
Kort om Zäkra Leveranser:
Zäkra Leveranser är ett ungt företag som utför trygga biltransporter över hela Sverige.
I dagsläget är det 25 personer på kontoret med olika ansvarsområden.
Zäkra Leveranser söker nu en ekonomiassistent som kommer att bli en del av deras ekonomiteam och rapportera till deras ekonomichef.
Zäkra Leveranserhar idag ca 350 aktiva förare som dagligen köper in och levererar bilar på uppdrag av bilhandlare.
Arbetsbeskrivning
Hantera och bokföra leverantörsfakturor och kundfakturor.
Utföra betalningar och hantera banktransaktioner.
Upprätta och underhålla löpande redovisning.
Hantera momsdeklarationer och rapportering.
Kvittohantering.



Specifikationer
Relevant utbildning inom ekonomi.
Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent.
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer.
Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta effektivt under tidspress.



Tidigare erfarenhet av Visma samt Hogia är meriterande men inget krav.
Färdigheter
Strukturerad, processorienterad.
Van att jobba med IT och en hög grad av digitala verktyg samt ha god förmåga att lära in nya system snabbt.
Goda kommunikationsförmågor på flytande svenska och engelska.
Trivs med att arbeta i en ambitiös och snabbt föränderlig arbetsmiljö med ett starkt entreprenörskap.
Är målmedveten, lösningsorienterad och har motivation och engagemang att se möjligheter och lösningar istället för problem. Visa mindre

Upplands Bro granskningsekonom

Har du erfarenhet attgranska ideella föreningars årsredovisningar och förvaltningsberättelser då har vi det perfekta extra arbetet för dig.Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om uppdraget Vi söker nu en granskningsekonom till vår kund i Upplands Bro, detta är extra arbete och man arbetar måndag till fredag (några timmar per dag)Startdatum 15 oktober – slutdatum 15 december, uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia.Dina arbetsuppgifter Gransknin... Visa mer
Har du erfarenhet attgranska ideella föreningars årsredovisningar och förvaltningsberättelser då har vi det perfekta extra arbetet för dig.Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om uppdraget
Vi söker nu en granskningsekonom till vår kund i Upplands Bro, detta är extra arbete och man arbetar måndag till fredag (några timmar per dag)Startdatum 15 oktober – slutdatum 15 december, uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia.Dina arbetsuppgifter
Granskning av två ideella föreningars årsredovisningar. Var kommer intäkterna ifrån, hur används pengarna och finns det avvikelser som ej är förenliga med kommunens riktlinjer eller föreningens stadgar.

Dina kvalifikationer
Vana vid att granska ideella föreningars årsredovisningar och förvaltningsberättelser
Adekvat utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig inom ekonomi och redovisning
Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 19 september 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Sanna Perjons, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Redovisningsansvarig

Vi söker dig som är en erfaren och självständig redovisningsekonom, som vill ta ett helhetsansvar för ekonomin i ett familjeägt bolag! Som redovisningsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för företagets redovisning och lönehantering. Du kommer att arbeta självständigt med bokslut och säkerställa att alla ekonomiska rapporter är korrekta och levereras i tid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: • Löpande bokföring och avstämnin... Visa mer
Vi söker dig som är en erfaren och självständig redovisningsekonom, som vill ta ett helhetsansvar för ekonomin i ett familjeägt bolag!

Som redovisningsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för företagets redovisning och lönehantering. Du kommer att arbeta självständigt med bokslut och säkerställa att alla ekonomiska rapporter är korrekta och levereras i tid.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Löpande bokföring och avstämningar
• Upprättande av månads- och årsbokslut
• Lönehantering och rapportering
• Skatte- och momsdeklarationer
• Budgetering och prognoser
• Kontakt med revisorer och myndigheter

Vi söker dig som

Vi ser att du har en relevant utbildning inom ekonomi/redovisning och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du är självständig och trivs i en roll där du får ta eget ansvar för ditt arbete. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. I den här tjänsten erbjuds du en plats på kontoret som ligger nordväst om Stockholm.

Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten och verksamheten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på [email protected] .
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Ekonomiassistent / redovisningskonsult deltid

Ansök    Okt 16    Guinevere AB    Ekonomiassistent
Vill du jobba med löpande ekonomiuppgifter på en liten redovisningsbyrå? I dagsläget deltid 50-80%. Har du god förståelse för det ekonomiska flödet, är lösningsorienterad och vill tillhöra ett mindre passionerat team? Då kan du vara vår nya Ekonomiassistent! Välkommen in med din ansökan, vi tillämpar löpande urval! Arbetsuppgifter: Som ekonomiassistent kommer du att vara en del av en mindre redovisningsbyrå där dina huvudsakliga sysslor kommer att vara löp... Visa mer
Vill du jobba med löpande ekonomiuppgifter på en liten redovisningsbyrå? I dagsläget deltid 50-80%. Har du god förståelse för det ekonomiska flödet, är lösningsorienterad och vill tillhöra ett mindre passionerat team? Då kan du vara vår nya Ekonomiassistent! Välkommen in med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du att vara en del av en mindre redovisningsbyrå där dina huvudsakliga sysslor kommer att vara löpande ekonomiuppgifter, såsom leverantörsreskontra, kundreskontra, löpande bokföring, moms, periodisk sammanställning och avstämningar. Även andra ad-hoc uppgifter och administrativa uppgifter i samband med arbetet tillkommer.
Kvalifikationer:
Du har några års erfarenhet av att jobba med ekonomi och vana från ekonomisystem. Du är strukturerad, flexibel, noggrann och villig att lära dig nya uppgifter samt har grundläggande kunskaper i företagsekonomi och löpande bokföring samt vana från ekonomiprogram. Du är lösningsorienterad samt kan jobba självständigt men förstår värdet av att kommunicera löpande.
Ansök snarast via mail! Frågor? Ta dem via mail! Löpande genomgång av ansökningar och tillträde snarast! Visa mindre

Ekonomiassistent med tomgodsansvar sökes till stort bolag i Bro/Solna!

Besitter du en logisk förmåga, känner dig trygg i Excel och vill vara en del i ett stort bolag inom dagligvaruhandeln. Är du dessutom prestigelös och trivs i en föränderlig miljö. Då har vi tjänsten för dig! Vi söker nu för kunds räkning en Ekonomiassistent till vår kund i Bro. Vår kund är ett stort bolag inom dagligvaruhandeln och i denna roll kommer man vara en del av deras Settlement-och tomgodsavdelning som är ett varmt team med erfaren kompetens och ... Visa mer
Besitter du en logisk förmåga, känner dig trygg i Excel och vill vara en del i ett stort bolag inom dagligvaruhandeln. Är du dessutom prestigelös och trivs i en föränderlig miljö. Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker nu för kunds räkning en Ekonomiassistent till vår kund i Bro. Vår kund är ett stort bolag inom dagligvaruhandeln och i denna roll kommer man vara en del av deras Settlement-och tomgodsavdelning som är ett varmt team med erfaren kompetens och har fokus på samarbete. Bolaget befinner sig just nu i en stor och spännade föränderlig miljö vilket gör att du som kommer in bör ha ett öppet och flexibelt arbetssätt.

I rollen kommer du ha en blandad roll som innebär både ekonomiska delar och ansvar över tomgod. Tjänsten innebär att säkerställa att företagets Logistikpartners får rätt betalt för utförda tjänster i enlighet med överenskomna avtal, samt att säkerställa god kontroll på Transportavdelningens ekonomi. Din uppgift är även att taktiskt styra samt operativ administration av lastbärare och emballage. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar bland annat:
• På vecko- och månadsbasis ta fram fakturaunderlag.
• Att utföra kontroll, frisläppning och matchning av debiteringsunderlag och fakturor
• Kontrollera och analysera efterlevnad av ingångna avtal
• Stötta vid månads- och årsbokslut till teamet
• Planera och styra lastbärare och emballage mellan avsändare och mottagare samt utföra kontroll, uppföljning och avvikelsehantering.
• Registrera, hantera och följa upp aktuella lastbärare och emballage.
• Agera på kvalitets- och kostnadsavvikelser
• Bidra till ständiga förbättringar samt upprätthålla ett standardiserat arbetssätt inom egen avdelning såväl som tvärfunktionellt
• Löpande samarbete med transportör/leverantör

Du kommer att vara anställd som konsult via oss på StudentConsulting men arbeta ute hos vår kund på deras kontor. Tjänsten är på heltid med önskad start så snart rätt kandidat hittats och inleds med en provanställning på 6 månader, med chans till förlängning. Arbetstiderna är förlagda på vardagar under kontorstider.

Din profil
Vi söker dig som studerat universitet/högskola med ekonomisk inriktning eller motsvarande inriktning. Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Det är meriterande med utbildning/erfarenhet inom tullhantering samt erfarenhet av och god förståelse för transportplaneringsprocessen. Det är fördelaktigt med erfarenhet av SAP, Excelkunskaper på avancerad nivå och ha en logistisk förståelse.

Som person tar du stort ansvar för ditt arbete, säkerställer att du förstår vad som förväntas av dig och är noggrann med att leverera högsta kvalitet. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter. Du trivs i en roll där du får utvecklas och är inte rädd för att ta initiativ eller fråga om hjälp. Att prioritera även i stressiga situationer ser du inte som en svårighet, tack vare ditt proaktiva och lösningsorienterade arbetssätt. Vi erbjuder möjlighet att utöka sina kunskaper. Som person har du lätt för att samarbeta och har stor känsla för reda, ordning och struktur.

Låter det här som ett jobb för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Ekonomiassistent till logistikföretag

Ansök    Okt 27    Adecco Sweden AB    Ekonomiassistent
Letar du efter en spännande möjlighet som ekonomiassistent? Vår kund, ett ledande företag inom logistik och transport, söker nu en engagerad och självständig ekonomiassistent som kan vara med och driva företagets utveckling framåt. En perfekt position för dig där du kan vara med på en utvecklande resa.  Om tjänsten I din roll som ekonomiassistent kommer din huvudroll att innefatta att hantera kund- och leverantörskontra samt ha mycket dialog med deras ser... Visa mer
Letar du efter en spännande möjlighet som ekonomiassistent? Vår kund, ett ledande företag inom logistik och transport, söker nu en engagerad och självständig ekonomiassistent som kan vara med och driva företagets utveckling framåt. En perfekt position för dig där du kan vara med på en utvecklande resa. 

Om tjänsten
I din roll som ekonomiassistent kommer din huvudroll att innefatta att hantera kund- och leverantörskontra samt ha mycket dialog med deras servicecenter (shared service center) där det krävs goda engelska kunskaper. 

I din roll som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter även att innebära:
- Att du kommer att vara en nyckelperson i att föra samman och effektivisera redovisningsprocessen 
- Hantera administrativa ärenden samt bank- och momshantering
- På sikt få möjlighet att delta i bokslut 

Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag via Adecco med start vid årsskiftet. Arbetsplatsen ligger i Kungsängen, det finns möjlighet att arbeta hybrid 2 dagar i veckan. 

Om dig
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av kund- och leverantörsredovisning, gärna även en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Flytande engelska och svenska både skriftligt och muntligt är ett krav för tjänsten. Det är mycket fördelaktigt om du har erfarenhet av lager/logistik/transport, men det är inte ett krav. Det är även meriterande om du har jobbat i IFS. 

Vidare ser vi att du som person har en stark drivkraft, är intiativtagande och självständig. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Erik Örvell på [email protected] 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomi, Ekonomiassistent, Logistik, Kungsängen, Stockholm, Adecco Visa mindre

Redovisningsassistent 80-100% - gärna Pyramid-erfarenhet

Ansök    Okt 16    Guinevere AB    Redovisningsassistent
Är du en ambitiös och engagerad redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Följ med oss på vår spännande resa! Har du god förståelse för det ekonomiska flödet, är analytisk, lösningsorienterad och vill tillhöra ett mindre och passionerat team? Då kan du vara vår nya redovisningsassistent! Välkommen in med din ansökan, vi tillämpar löpande urval och prioritet på snabbt tillträde! Arbetsuppgifter: Dina huvudsakliga syss... Visa mer
Är du en ambitiös och engagerad redovisningsekonom som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Följ med oss på vår spännande resa!
Har du god förståelse för det ekonomiska flödet, är analytisk, lösningsorienterad och vill tillhöra ett mindre och passionerat team? Då kan du vara vår nya redovisningsassistent! Välkommen in med din ansökan, vi tillämpar löpande urval och prioritet på snabbt tillträde!
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga sysslor kommer att vara löpande ekonomiuppgifter, såsom löpande bokföring, moms, periodisk sammanställning, avstämningar. Även andra ad-hoc uppgifter och administrativa uppgifter i samband med arbetet.
Kvalifikationer:
Du har minst några års erfarenhet av att jobba med ekonomi och vana från ekonomisystem samt erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Du är strukturerad, flexibel, noggrann och villig att lära dig nya uppgifter samt har goda kunskaper i företagsekonomi och löpande bokföring samt vana från ekonomiprogram. Om du har erfarenhet från Pyramid är det meriterande. Du har en känsla för att vilja göra rätt och förstår värdet av att samarbeta kommunicera och löpande.
I dagsläget kommer arbetsplatsen framförallt vara på vårt kontor i Kungsängen men kan variera över tid utifrån kundernas behov.
Ansök snarast via mail! Frågor? Ta dem via mail! Löpande genomgång av ansökningar och tillträde snarast!
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Broil King söker administratör inom kundtjänst och ekonomi

Om företaget OMC Barbecues är ett kanadensiskt familjeföretag från 1906, som tillverkar Broil King® grillar och grilltillbehör. Företaget har fabriker i Kanada och USA. Den nordiska organisationen har sitt huvudkontor och lager i Kungsängen och ansvarar för distributionen i alla de 5 nordiska länderna samt Estland. Vi söker nu en noggrann och kommunikativ administratör med inriktning kundtjänst och ekonomi. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år. I tjänsten... Visa mer
Om företaget
OMC Barbecues är ett kanadensiskt familjeföretag från 1906, som tillverkar Broil King® grillar och grilltillbehör. Företaget har fabriker i Kanada och USA. Den nordiska organisationen har sitt huvudkontor och lager i Kungsängen och ansvarar för distributionen i alla de 5 nordiska länderna samt Estland.
Vi söker nu en noggrann och kommunikativ administratör med inriktning kundtjänst och ekonomi. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år.
I tjänsten hos Broil King Nordic ingår:
Kundtjänst, order, returer, se till att kundinformation i våra system är korrekta & uppdaterade, övergripande ansvar för kontoret övriga administrativa uppgifter, stötta ekonomiadministratör framför allt med kundreskontra.
Exempel på uppgifter:
Hantera inkommande telefonsamtal gällande order, kundtjänst och ekonomi
Hjälpa till i ett första steg men sen fördela till rätt avdelning när det krävs men se till att kunden får svar.
Hantera ooch registrera inkommande order.
Hantera returer
Följa befintlig returprocess samt ansvara för att returer färdigställs
Övergripande ansvarig för kontorets administrativa och praktiska arbetsuppgifter
Uppdatera kundinformation
Hantera returreklamationer/fel- & avvikelser
Stötta VD med administrativ uppföljning av inköp



För att trivas med denna tjänst behöver du:
Gilla utmaningar, ha positiv energi och kunna hantera flexibilitet och stundtals högt tempo.
Ha förståelse för vikten av ordning kring administration och se en glädje i att det bidrar till nöjda kunder och medarbetare.
Trivas i ett företag där teamet medvetet är lite mindre till antalet men där ledord som sammanhållning, samarbete och stort eget ansvar.


Din profil:
Utbildning på minst gymnasienivå är ett krav, en del tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter är ett plus.
Strukturerad, ambitiös och med sifferintresse samt goda datorkunskaper underlättar.
Att kunna hantera Officepaketet i stort men framförallt Excel.
Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav. Att kunna prata med samt läsa norska och danska är meriterande och kommer att underlätta ditt arbete.
Din engelska bör vara på en mycket hög muntlig- och skriftlig nivå då kommunikation med huvudkontoret i Kanada är en del av arbetet.



Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är ett vikariat på ca 1 år med placering dagligen på vårt nordiska huvudkontor i Kungsängen.
Välkommen in med din ansökan till vår VD Tobias Minde: [email protected] senast 30/9 2023.
Vi ser att du kan påbörja tjänsten senast 1:a December, gärna tidigare.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Hanna 08-590 74 777 Visa mindre

Broil King söker Ekonomiadministratör

Om Ekonomiadministratör på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår: Att bistå med, samt hantera underlag för företagets bokföring - fakturering, leverantörs- och kundreskontra i nära samarbete med administrationen på huvudkontoret i Waterloo, Ontario (Kanada). Administrera och följa upp felaktigheter. Se till att kunder- och leverantörs-avtal är uppdaterade och att rutiner följs. Att komplettera VD och administrativ chef med månads- och bankavstämningar, reg... Visa mer
Om Ekonomiadministratör på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår:
Att bistå med, samt hantera underlag för företagets bokföring - fakturering, leverantörs- och kundreskontra i nära samarbete med administrationen på huvudkontoret i Waterloo, Ontario (Kanada).
Administrera och följa upp felaktigheter.
Se till att kunder- och leverantörs-avtal är uppdaterade och att rutiner följs.
Att komplettera VD och administrativ chef med månads- och bankavstämningar, registrering av leverantörer och kunder.
Att komplettera den nordiska organisationen genom att ge service och samarbeta med kollegorna på kontor och lager samt inte minst våra återförsäljare.



För att trivas med denna tjänst behöver du:
Ha förståelse för vikten av ordning kring ekonomiadministrationen och se en glädje i att det bidrar till nöjda kunder och medarbetare.
Erfarenhet av att använda engelska som en naturlig del i det dagliga arbetet.
Trivas i ett företag där teamet medvetet är lite mindre till antalet men där ledord som sammanhållning, samarbete, stort eget ansvar och högt tempo är desto viktigare.



Din profil:
Utbildning inom ekonomi på minst gymnasienivå är ett krav. Även en betydande tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i internationella miljöer med engelskan som huvudspråk är en förutsättning.
Strukturerad, ambitiös och med sifferintresse (Excel) samt goda datorkunskaper.
Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav.
Din engelska bör vara på en mycket hög muntlig- och skriftlig nivå då kommunikation med huvudkontoret i Kanada, andra Broil King distributörer i Europa och återförsäljare runt om i Norden är en stor del av arbetet.
Delar av en möjlig intervju kommer ske på engelska.



Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på vårt nordiska huvudkontor i Kungsängen. Startdatum helst så snart som möjligt men kan anpassas efter förhållanden.
Anställningen är heltid.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Tobias Minde 0708-74 77 96 eller [email protected]
#jobbjustnu Visa mindre

Ekonomiassistent - Stockholms Hiss-Service AB, Kungsängen

Med 35 års erfarenhet från branschen erbjuder Stockholms Hiss-Service AB reparationer, service och underhåll samt nybyggnation av alla på marknaden förekommande hissar. Man erbjuder även jour dygnet runt alla årets dagar i egen regi. Med högt fokus på högkvalitativt material säkerställs en lång hållbarhet på de arbeten som utförs. Stockholms Hiss-Services kunder är bostadsrättsföreningar, byggföretag, privata fastighetsägare samt kommunala och statliga bol... Visa mer
Med 35 års erfarenhet från branschen erbjuder Stockholms Hiss-Service AB reparationer, service och underhåll samt nybyggnation av alla på marknaden förekommande hissar. Man erbjuder även jour dygnet runt alla årets dagar i egen regi. Med högt fokus på högkvalitativt material säkerställs en lång hållbarhet på de arbeten som utförs. Stockholms Hiss-Services kunder är bostadsrättsföreningar, byggföretag, privata fastighetsägare samt kommunala och statliga bolag. Stockholms Hiss-Service är medlemmar av Hissförbundet och Installatörsföretagen.
EKONOMIASSISTENT - STOCKHOLMS HISS-SERVICE AB, KUNGSÄNGEN
Till Stockholms Hiss-Service huvudkontor i Kungsängen rekryterar vi nu en driven Ekonomiassistent för att stärka upp företagets ekonomiavdelning ytterligare.
För att lyckas i rollen kombinerar du din lyhördhet och noggrannhet med stort driv och en god social förmåga. Du är stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo, ha många bollar i luften och har ett utpräglat mål- och resultatfokus. Du motiveras av att förstå affären för att kunna bistå med bästa möjliga service internt som externt. Du är en glad och ödmjuk person och har lätt för att anpassa dig till kunder, kollegor och rådande situationer.
Tjänsten kräver god planeringsförmåga, förståelse för logistiska flöden samt struktur och ordning. Du har daglig kundkontakt och är därför duktig på att uttrycka dig och företagets intressen i såväl talad som dokumenterad form. Vi ser gärna att du har arbetat i en liknande roll tidigare.
Arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag men inbegriper i stort löpande bokföring, verifikationer, leverantörsreskontra, betalningar, rapportering och avstämningar. Även kundservice gentemot företagets kunder, felanmälningar och övrig administration ingår i dina arbetsuppgifter. Avdelningen för ekonomi har ett nära samarbete med företagets ledning, arbetsledare samt montörer.
Den vi söker:
- Är flexibel och duktig på att samarbeta
- Har rätt fokus och är resultatinriktad
- Är positiv, energifylld och prestigelös
- Är serviceinriktad och duktig på att vårda kundrelationer
- Har god kunskap om administration och ekonomi
- Är van att hantera parallella projekt på ett strukturerat sätt
- Har en god känsla för organisation och uppföljning
- Har god erfarenhet från arbete i Visma
- Har relevant utbildning inom ekonomi
- Meriterande med erfarenhet av Rillion One
Stockholms Hiss-Service erbjuder:
- En trevlig arbetsmiljö med drivna och sociala kollegor
- En bra lön, kollektivavtal samt friskvårdsbidrag
- Ett varierande arbete med stort eget ansvar och en viktig roll i företaget
Ansökan:
Tjänsten är en heltidstjänst och ska tillsättas så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut - skicka din ansökan redan idag.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Kristina Hjertonsson på telefon 070-392 16 00.
För att söka tjänsten går du in på RekryteringsKonsultens hemsida www.rekryteringskonsulten.nu
Vi hanterar inga ansökningar via brev eller e-post. Alla ansökningar till RekryteringsKonsulten hanteras konfidentiellt.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent sökes till Autohallen Husbilar, Kungsängen

Om Autohallen Husbilar: Autohallen Husbilar säljer nya och begagnade husbilar. Våra varumärken är McLouis, Eura Mobil och Karmann. Vi finns på fem anläggningar i Kungsängen, Borås, Lomma, Karlstad och Uddevalla. Vi är ett av de ledande företagen i Sverige i en växande bransch – där allt fler upptäcker friheten och tjusningen med husbilar! Om tjänsten: Ekonomiavdelningen består av 3 personer och vi ska ersätta en befintlig tjänst. Vi erbjuder ett varierat o... Visa mer
Om Autohallen Husbilar:
Autohallen Husbilar säljer nya och begagnade husbilar. Våra varumärken är McLouis, Eura Mobil och Karmann.
Vi finns på fem anläggningar i Kungsängen, Borås, Lomma, Karlstad och Uddevalla.
Vi är ett av de ledande företagen i Sverige
i en växande bransch – där allt fler upptäcker friheten och tjusningen med husbilar!
Om tjänsten:
Ekonomiavdelningen består av 3 personer och vi ska ersätta en befintlig tjänst.
Vi erbjuder ett varierat och givande arbete där det finns goda möjligheter att utvecklas med vårt företag.
Vi söker dig som är självständig, har lätt för att lära och är van vid att arbeta med administrativa uppgifter.
Uppgifter:
Leverantörsreskontra (registrering leverantörsfakturor).
Jobba i programmet Ascendo (skanna, kontera samt sortera etc..).
Kundreskontra (påminnelsehantering )
Registervård
Hantera inkommande post
Viss utbildning ges för uppgifter ovan, men vi ser gärna att sökande har tidigare kunskaper och är tekniskt intresserad.
Krav: Vi vill att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Goda datakunskaper och körkort.
Tjänsten är på 75 % men kan i framtiden ev. utökas till heltid. Visa mindre

Engagerad Ekonomiassistent

Söker du en varierad och utvecklande roll som ekonomiassistent? Trivs du i ett mindre företag där du arbetar brett med både ekonomi och administration? Är du engagerad, nyfiken och prestigelös? Då kan du vara den ekonomiassistent vi söker till Skandinaviska Teknik och Smörjsystem AB! Om företaget STS bildades 1988 av Christer Theander som med branscherfarenhet från sjuttiotalet har utvecklat företaget till ett specialistföretag. Idag erbjuder STS helhetslö... Visa mer
Söker du en varierad och utvecklande roll som ekonomiassistent?
Trivs du i ett mindre företag där du arbetar brett med både ekonomi och administration?
Är du engagerad, nyfiken och prestigelös?
Då kan du vara den ekonomiassistent vi söker till Skandinaviska Teknik och Smörjsystem AB!
Om företaget
STS bildades 1988 av Christer Theander som med branscherfarenhet från sjuttiotalet har utvecklat företaget till ett specialistföretag. Idag erbjuder STS helhetslösningar med egna servicetekniker och återförsäljare över hela Skandinavien.
Affärsidén är att erbjuda företag en förbättrad fordonsekonomi genom att tillhandahålla kostnadsreducerande utrustning för entreprenadmaskiner och transportfordon. Tack vare ett tätt samarbete med såväl stora maskin- och lastvagnstillverkare som små entreprenad- och transportfirmor har man stor erfarenhet av alla typer av service.
STS är beläget i Bro nordväst om Stockholm. Här inrymmer våra moderna lokaler kontor, lager och verkstad.
STS har även filialer med kontor, lager och verkstäder i Göteborg och Eidsvoll Verk (Norge).
Beskrivning av tjänsten
I din roll som ekonomiassistent kommer du att vara involverad i de flesta förekommande uppgifterna inom ekonomi och administration.
STS AB är mitt i en tillväxtresa och du blir en viktig del i detta.
STS AB är ett serviceinriktat säljbolag som genomsyras av entreprenörsanda och det är viktigt att du trivs med att arbeta verksamhetsnära och kunna ta tag i arbetsuppgifter där det behövs.
Exempel på ansvarsområden:
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Orderregistrering
- Avstämningar av utförda monteringar och servicejobb
- Diverse administrativa uppgifter
Vem är du?
Vi tror att du är minst gymnasieekonom eller har jobbat med ekonomi och administration under några år.
Du trivs med att utveckla rutiner och att skapa automatiserade arbetssätt, samtidigt som du har erfarenhet av arbete i olika system.
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med norsk filial eller bolag.
Vi tror att en passande bakgrund exempelvis skulle kunna vara några års erfarenhet av arbete inom ekonomi och administration.
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.
Du har en positiv attityd och stort engagemang. Du trivs i ett mindre bolag där du har möjlighet att påverka din roll och får stor möjlighet att bidra till företagets tillväxtresa. Att vara proaktiv och själv komma med förslag är ett viktigt inslag. Samtidigt är du prestigelös och villig att bidra där det som bäst behövs.
Du är noggrann och lägger stor vikt vid att leverera ett väl utfört arbete.
Intresserad?
Kontakta oss för mer information eller för att få svar på dina frågor.
Urval görs löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Dec 29    Svensk Galopp AB    Ekonomiassistent
Svensk galopp söker efter en driven ekonomiassistent med start omgående. Vi söker dig med ett positiv inställning som trivs i en miljö där det händer mycket, tycker om att arbeta i team och som tidigare arbetat med leverantörsfakturor och enklare bokföring. Vi sitter i trivsamma lokaler i Bro och ekonomiavdelningen består av ytterligare tre personer. Anställningen är deltid 75% och inledningsvis 6månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten ska tillsät... Visa mer
Svensk galopp söker efter en driven ekonomiassistent med start omgående.
Vi söker dig med ett positiv inställning som trivs i en miljö där det händer mycket, tycker om att arbeta i team och som tidigare arbetat med leverantörsfakturor och enklare bokföring.
Vi sitter i trivsamma lokaler i Bro och ekonomiavdelningen består av ytterligare tre personer.
Anställningen är deltid 75% och inledningsvis 6månader med möjlighet till förlängning.
Tjänsten ska tillsättas omgående och ansökningar hanteras löpande.
Varmt välkommen med din ansökan Visa mindre

Bro Hof Golf AB söker en ekonomiansvarig.

Ansök    Nov 1    Bro Hof Golf AB    Ekonomikontorist
Bro Hof Golf AB är verksam inom näringsgrenen Drift av golfbanor. Klubben Bro Hof Slott Golf Club bedriver sin verksamhet i aktiebolaget Bro Hof Golf AB. Bolaget hyr mark och byggnader av Bro Hof Slott AB, som ägs till 100% av Björn Örås. År 2002 förvärvade Björn Örås fastigheten Bro Gård 1:88. 2004 antogs detaljplan för byggandet av två golfbanor på marken. The Stadium Course öppnade 2007 och tre år senare öppnades The Castle Course. Under 2022 har klubbe... Visa mer
Bro Hof Golf AB är verksam inom näringsgrenen Drift av golfbanor. Klubben Bro Hof Slott Golf Club bedriver sin verksamhet i aktiebolaget Bro Hof Golf AB. Bolaget hyr mark och byggnader av Bro Hof Slott AB, som ägs till 100% av Björn Örås.
År 2002 förvärvade Björn Örås fastigheten Bro Gård 1:88. 2004 antogs detaljplan för byggandet av två golfbanor på marken. The Stadium Course öppnade 2007 och tre år senare öppnades The Castle Course. Under 2022 har klubben anlagt ytterligare en 18 håls puttbanan på 12 000kvm.


Om tjänsten
Bro Hof Golf AB söker en ny ekonomiansvarig. Rollen innebär att du kommer arbeta som ekonom på golfklubben med ekonomisk uppföljning, fakturering, rapportering, redovisning, lönehantering och en del kansliarbete så som medlemshantering i GIT (golfens IT-system).
Rollen innebär att sammanställa, rapportera och hantera övrig administration av anläggningen. Som ekonomiansvarig på klubben ansvarar man även för de finansiella delarna i årsredovisningen.
Du kommer att vara delaktig i och bidra med din kunskap genom att ta fram styrande dokument till organisationen inom ansvarsområde till exempel inför budget och prognosarbetet.
Dina arbetsuppgifter är breda och består av både månadsrapporter, årsbokslut, bokföring samt kund & leverantörsreskontra, avstämningar, in & utbetalningar, moms och skattedeklarationer.

I rollen som ekonom på Bro Hof Slott GC kommer du jobba nära VD, Klubbchef, säljteamet på klubben, samt receptionspersonal.
Du ansvarar för rapportering och uppföljning av arbete i samband med budget, prognos och bokslut. Rollen innefattar även att du svarar på olika ekonomiska frågeställningar

Din profil
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och har goda redovisningskunskaper. Du har sedan tidigare erfarenhet av liknande roll.
Vi ser att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning, alternativt att du arbetat självständigt med ovan nämnda arbetsuppgifter i några år.
Du bör vara kunnig i Excel samt hantera ekonomi och andra system med enkelhet. Vi använder oss av Visma admin 2000, Visma lön 600, Visma anläggningsregister och Visma Analys.

Du behöver även vara en positiv medarbetare som har lätt att jobba med andra samt samarbetsorienterad med mål att leverera hög servicenivå. Det viktigaste för oss är att du är en strukturerad person som kan hantera hektiska perioder på ett professionellt sätt.


Mer information
Tjänsten är tillsvidareanställning med start 1/5 2023.
Ansökan skall skickas in till maria.bengtssonabrohofslott.se
Sista ansökningsdag är 2022-12-19 och vi ser fram emot din ansökan och CV.

För frågor kring tjänsten går det bra att kontakta klubbchef Maria Bengtsson maria.bengtsson @brohofslott.se (+46709405693) samt VD Jonas Lindgren [email protected]

Bro Hof Golf AB erbjuder vacker arbetsmiljö med sina två golfbanor som sträcker sig längst Mälaren. Golf AB jobbar med ständig förbättring och utveckling både internt och med anläggningen. Klubben arrangerar många företagsevent, och andra trevliga arrangemang.
Du kommer jobba tillsammans med ett trevligt personalteam på klubben där strävan för världsklass är daglig.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Broil King söker Accounting assistant

Om företaget OMC Barbecues är ett kanadensiskt familjeföretag från 1906, som tillverkar Broil King® grillar och grilltillbehör. Företaget har fabriker i Kanada och USA. Den nordiska organisationen har sitt huvudkontor och lager i Kungsängen och ansvarar för distributionen i alla de 5 nordiska länderna samt Estland. Vi söker nu en medarbetare till vår ekonomiavdelning. Nuvarande Accounting associate kommer att gå i pension på deltid och därmed behöver vi t... Visa mer
Om företaget
OMC Barbecues är ett kanadensiskt familjeföretag från 1906, som tillverkar Broil King® grillar och grilltillbehör. Företaget har fabriker i Kanada och USA. Den nordiska organisationen har sitt huvudkontor och lager i Kungsängen och ansvarar för distributionen i alla de 5 nordiska länderna samt Estland.
Vi söker nu en medarbetare till vår ekonomiavdelning. Nuvarande Accounting associate kommer att gå i pension på deltid och därmed behöver vi tillsätta ytterligare en person att assistera i dessa arbetsuppgifter.
Som Accounting assistant på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår:
Att assistera Accounting associate inom områdena kund- och leverantörsreskontra.
Kontrollera och hantera leverantörsfakturor.
Följa upp kundreskontra, skicka påminnelser, administrera eventuella felaktigheter.
Att assistera Accounting associate med månadsavstämningar samt kunders avtal och programkostnader.
Att assistera Accounting associate samt kollegor i moderbolaget i vissa förekommande uppgifter relaterade till bokslut.
Att upprätthålla korrekta kundregister.
Att hantera och upprätthålla returpolicy tillsammans med Warehouse Manager.


För att trivas med denna tjänst behöver du:
Ha viljan att utvecklas och växa med företaget, gilla utmaningar, ha positiv energi och kunna hantera flexibilitet och stundtals högt tempo.
Ha förståelse för vikten av ordning kring ekonomiadministrationen och se en glädje i att det bidrar till nöjda kunder och medarbetare.
Trivas i ett företag där teamet medvetet är lite mindre till antalet men där ledord som sammanhållning, samarbete, stort eget ansvar och högt tempo är desto viktigare.


Din profil:
Utbildning inom ekonomi på minst minst gymnasienivå är ett krav, gärna högskolenivå samt en del tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter ett plus.
Strukturerad, ambitiös och med sifferintresse samt mycket goda datorkunskaper.
Att kunna hantera Officepaketet i stort men framförallt Excel där erfarenhet av pivotabeller och vlookup är nödvändiga.
Att kunna hantera databaser i DBMS-miljöer är ett krav.
Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav. Att kunna prata med samt läsa norska och danska är meriterande och kommer att underlätta ditt arbete.
Din engelska bör vara på en mycket hög muntlig- och skriftlig nivå då kommunikation med huvudkontoret i Kanada, andra Broil King distributörer i Europa och återförsäljare runt om i Norden är en del av arbetet.



Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är på heltid på vårt nordiska huvudkontor i Kungsängen. Välkommen in med din ansökan till vår VD Tobias Minde: [email protected] senast 17/11 2022.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Tobias 0708-74 77 96 Visa mindre

Broil King söker Ekonomiadministratör

Om Ekonomiadministratör på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår: Att bistå med, samt hantera underlag för företagets bokföring - fakturering, leverantörs- och kundreskontra, bokslut, skatter samt övriga vanligt förekommande ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Att komplettera VD och administrativ chef med månads- och bankavstämningar, registrering av leverantörer och kunder. Att komplettera den nordiska organisationen genom att ge service och samarbeta med ... Visa mer
Om Ekonomiadministratör på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår:
Att bistå med, samt hantera underlag för företagets bokföring - fakturering, leverantörs- och kundreskontra, bokslut, skatter samt övriga vanligt förekommande ekonomirelaterade arbetsuppgifter.
Att komplettera VD och administrativ chef med månads- och bankavstämningar, registrering av leverantörer och kunder.
Att komplettera den nordiska organisationen genom att ge service och samarbeta med kollegorna på kontor och lager samt inte minst våra återförsäljare.


För att trivas med denna tjänst behöver du:
Ha förståelse för vikten av ordning kring ekonomiadministrationen och se en glädje i att det bidrar till nöjda kunder och medarbetare.
Trivas i ett företag där teamet medvetet är lite mindre till antalet men där ledord som sammanhållning, samarbete, stort eget ansvar och högt tempo är desto viktigare.



Din profil:
Utbildning inom ekonomi på minst gymnasienivå är ett krav. Även en betydande tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i internationella miljöer med engelskan som huvudspråk är en förutsättning.
Strukturerad, ambitiös och med sifferintresse samt goda datorkunskaper.
Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav. Att kunna prata med/läsa norska och danska är meriterande och kommer underlätta ditt arbete.
Din engelska bör vara på en mycket hög muntlig- och skriftlig nivå då kommunikation med huvudkontoret i Kanada, andra Broil King distributörer i Europa och återförsäljare runt om i Norden är en stor del av arbetet. Delar av en möjlig intervju kommer ske på engelska.



Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid på vårt nordiska huvudkontor i Kungsängen. Startdatum helst så snart som möjligt men kan anpassas efter förhållanden.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Tobias Minde 0708-74 77 96.
#jobbjustnu Visa mindre

Broil King söker Ekonomiadministratör

Om Ekonomiadministratör på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår: Att bistå med, samt hantera underlag för företagets bokföring - fakturering, leverantörs- och kundreskontra, bokslut, skatter samt övriga vanligt förekommande ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Att komplettera VD och administrativ chef med månads- och bankavstämningar, registrering av leverantörer och kunder. Att komplettera den nordiska organisationen genom att ge service och samarbeta med ... Visa mer
Om Ekonomiadministratör på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår:
Att bistå med, samt hantera underlag för företagets bokföring - fakturering, leverantörs- och kundreskontra, bokslut, skatter samt övriga vanligt förekommande ekonomirelaterade arbetsuppgifter.
Att komplettera VD och administrativ chef med månads- och bankavstämningar, registrering av leverantörer och kunder.
Att komplettera den nordiska organisationen genom att ge service och samarbeta med kollegorna på kontor och lager samt inte minst våra återförsäljare.


För att trivas med denna tjänst behöver du:
Ha viljan att utvecklas och växa med företaget, gilla utmaningar, ha positiv energi, kunna hantera flexibilitet och ibland hög arbetsbelastning.
Ha förståelse för vikten av ordning kring ekonomiadministrationen och se en glädje i att det bidrar till nöjda kunder och medarbetare.
Trivas i ett företag där teamet medvetet är lite mindre till antalet men där ledord som sammanhållning, samarbete, stort eget ansvar och högt tempo är desto viktigare.



Din profil:
Utbildning inom ekonomi på minst gymnasienivå är ett krav, gärna högskolenivå. Även en betydande tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i internationella miljöer med engelskan som huvudspråk är en förutsättning.
Strukturerad, ambitiös och med sifferintresse samt goda datorkunskaper.
Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav. Att kunna prata med/läsa norska och danska är meriterande och kommer underlätta ditt arbete.
Din engelska bör vara på en mycket hög muntlig- och skriftlig nivå då kommunikation med huvudkontoret i Kanada, andra Broil King distributörer i Europa och återförsäljare runt om i Norden är en stor del av arbetet. Delar av en möjlig intervju kommer ske på engelska.



Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid på vårt nordiska huvudkontor i Kungsängen.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Tobias Minde 0708-74 77 96.
#jobbjustnu Visa mindre

Förbandsekonom

Ansök    Feb 28    Försvarsmakten    Ekonomiassistent
Mellersta Militärregionens stab (MR M stab) är en av fyra regionala staber i Sverige. MR M Stab är grupperad i Kungsängen och har ansvar för de sex länen, Dalarna, Gävleborg, Västmanland, Uppsala, Stockholm och Södermanland. Uppgifterna är att bland annat att leda, planera och genomföra samverkan med regionala och lokala aktörer samt näringslivet, leda underrättelse- och säkerhetstjänsten inom regionen, leda underställda förband samt att genomföra regional... Visa mer
Mellersta Militärregionens stab (MR M stab) är en av fyra regionala staber i Sverige. MR M Stab är grupperad i Kungsängen och har ansvar för de sex länen, Dalarna, Gävleborg, Västmanland, Uppsala, Stockholm och Södermanland. Uppgifterna är att bland annat att leda, planera och genomföra samverkan med regionala och lokala aktörer samt näringslivet, leda underrättelse- och säkerhetstjänsten inom regionen, leda underställda förband samt att genomföra regional försvarsplanering.
Som förbandsekonom på Mellersta Militärregionen kommer du att arbeta på ekonomifunktionen som är en del av Förbandsproduktionsavdelningen. Ekonomifunktionen består av en förbandsekonom och funktionsleds av Mellersta Militärregionens ekonomichef. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Det dagliga arbetet sker i affärs-/ekonomisystemet SAP. Du kommer att vara delaktig i all ekonomisk planering och uppföljning av Mellersta Militärregionens verksamheter, vilket bl a innebär:

- Stödja chefer vid budgetering och uppföljning
- Framtagande av underlag för månads-, kvartals-, delårs- och årsredovisningar
- Ta fram ekonomiska kalkyler och nyckeltal
- Allmän ekonomiadministration omfattande bl a fakturagranskning och bokföringsunderlag
- Fakturering
- Genomföra ekonomisk intern kontroll

Kvalifikationer
- Universitets-, eller högskoleutbildning inom ekonomi eller annan eftergymnasial utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig
- God förmåga att kommunicera, i så väl tal som skrift, på svenska
- Goda kunskaper i att arbeta i MS Office, särskilt i Excel

Meriterande
- Erfarenhet av ekonomiskt arbete i Försvarsmakten
- Erfarenhet i motsvarande befattning från medelstort till stort företag eller statlig myndighet
- God kännedom om SAP

Personliga egenskaper
För att på bästa sätt kunna ta sig an arbetet, är det viktigt att du är kommunikativ, uthållig och trivs med att skapa nya kontakter. Du ska även ha en utvecklad analytisk förmåga och kunna arbeta självständigt och under tidspress.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se)

Upplysningar om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Avd chef Övlt Håkan Berglind, hå[email protected]. För information om rekryteringsprocessen kontakta Stf HR chef Tony Forsberg,  [email protected] 

Övrigt
Arbetsort: Kungsängen
Lön: Individuell lönesättning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Befattningen är civil och individuell lönesättning tillämpas

Fackliga representanter
OF Per-Erik Pallin
SEKO Thomas Klasson
SACO Margaretha Hessling
OFR/S Anders Hamrén
Samtliga nås via växeln på 08-584 540 00

Välkommen med din ansökan senast 2022-04-02. Din ansökan bör innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning, samt bifoga löneanspråk.

 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Mellersta Militärregionen (MR M) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Kungsängen. Organisationen består av Chef med stab, sex utbildningsgrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter.

Chefen för Mellersta Militärregionen med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Regionen fungerar också som en länk mellan Försvarsmakten och civilsamhället, har ett aktivt samarbete med länsstyrelse och region. Vid behov leder även MR M insatser, exempelvis vid nationella krissituationer och stöd till samhället. Militärregionen löser uppgifter i fred, kris och krig.

Mellersta Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar de geografiska länen Stockholms, Uppsala, Södermanlands, Västmanlands, Dalarnas och Gävleborgs län. Utbildningsgrupp och hemvärn finns i varje län.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands.
Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Nika söker ekonomiassistent/administratör

Ansök    Aug 26    Nika Inglasning AB    Ekonomiassistent
Om jobbet Trivs du med siffror blandat med kundkontakt och kan bolla många arbetsuppgifter? Vi ser att du har ett stort driv och engagemang. Som person tar du för dig och är framåt, vill utvecklas och vara med och bidra i Nikas utveckling framåt. Då har du möjlighet att bli en del av härliga Team Nika som levererar balkonginglasningar till trevliga kunder med höga krav på kvalitet och service. Om tjänsten För att passa som ekonomiassistent och administrat... Visa mer
Om jobbet
Trivs du med siffror blandat med kundkontakt och kan bolla många arbetsuppgifter? Vi ser att du har ett stort driv och engagemang. Som person tar du för dig och är framåt, vill utvecklas och vara med och bidra i Nikas utveckling framåt.
Då har du möjlighet att bli en del av härliga Team Nika som levererar balkonginglasningar till trevliga kunder med höga krav på kvalitet och service.
Om tjänsten
För att passa som ekonomiassistent och administratör hos Nika Inglasning krävs ett sinne för struktur och kunna hantera många arbetsuppgifter. Du kommer att utgöra ett viktigt stöd och funktion i hantering av fakturor och order.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av
- Samtal med kunder
- Hantering av order och fakturor
- Dokumenthantering
- Allmän kontorsadministration
Dina främsta arbetsredskap är telefon och dator, vilket ställer krav på att du har god telefon-och datorvana.
Vi har höga krav på bemötande och service, både till kund och kollegor.
Vi erbjuder dig
avtalsenlig lön
stora möjligheter att påverka din vardag i ett lyhört team
tjänstepension
friskvårdsbidrag


Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office
Minst ett års arbetserfarenhet som ekonomiassistent eller administratör
Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Visa mindre

Administrativ koordinator - Fakturering - Reskontra - Konferensbokning

Ansök    Jan 13    Kontur Konferens AB    Ekonomiassistent
Kontur Konferens ledigförklarar tjänst som administrativ koordinator. I denna roll är du "spindeln i nätet" med ständigt många parallella uppgifter pågående. Jobbet innebär löpande fakturering, reskontrahantering och administration av avtal samt ansvar för telefonväxel. Därtill fungerar du som assistent till vårt bokningsteam vilket bl a innebär regelbundna kontakter med såväl kunder som konferensanläggningar. Förutom löpande arbete i vårt interaktiva bokn... Visa mer
Kontur Konferens ledigförklarar tjänst som administrativ koordinator. I denna roll är du "spindeln i nätet" med ständigt många parallella uppgifter pågående. Jobbet innebär löpande fakturering, reskontrahantering och administration av avtal samt ansvar för telefonväxel.
Därtill fungerar du som assistent till vårt bokningsteam vilket bl a innebär regelbundna kontakter med såväl kunder som konferensanläggningar. Förutom löpande arbete i vårt interaktiva bokningssystem kommer Du också att jobba med uppdateringar på vår onlinetjänst för konferensbokning, Konferensanläggningar.se (www.konferensanlaggningar.se).
Tjänsten förutsätter kunskaper i redovisning och reskontrahantering. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska är en viktig egenskap. Kunskaper i andra nordiska språk är meriterande.
Vårt introduktionsprogram för nyanställda är omfattande och innebär att praktiskt arbete mixas med företagsanpassad utbildning över lång tid. Vi söker därför dig som vill satsa på jobbet långsiktigt.
Du kommer till en stimulerande och rolig arbetsmiljö med ett glatt och proffsigt team. där både samarbete och individuella prestationer premieras.
Kontur Konferens AB är ett av landets ledande tjänsteföretag på konferensmarknaden. Gemensamt för våra kunder – som finns bland såväl privata små och stora företag som offentliga organisationer – är att de efterfrågar en effektiv och kompetent tjänst för att upphandla och genomföra konferenser.
Kontur arbetar oberoende i samverkan med alla konferensanläggningar på den svenska marknaden samt utvecklar successivt verksamhet internationellt. Navet i vår process är onlinetjänsten för konferensbokning – Konferensanläggningar.se – i vilken mer än 700 anläggningar deltar.
Arbetsplatsen – vår egen kontorsfastighet med strålande utsikt över Mälaren – ligger 7 minuters promenad från Kungsängens pendeltågsstation. Visa mindre

Ekonomiassistent / redovisningskonsult deltid

Ansök    Jan 31    Guinevere AB    Ekonomiassistent
Vill du jobba med löpande ekonomiuppgifter på en liten redovisningsbyrå? I dagsläget deltid 50%. Har du god förståelse för det ekonomiska flödet, är lösningsorienterad och vill tillhöra ett mindre passionerat team? Då kan du vara vår nya Ekonomiassistent! Välkommen in med din ansökan, vi tillämpar löpande urval! Arbetsuppgifter: Som ekonomiassistent kommer du att vara en del av en redovisningsbyrå som idag består av två personer. Dina huvudsakliga sysslo... Visa mer
Vill du jobba med löpande ekonomiuppgifter på en liten redovisningsbyrå? I dagsläget deltid 50%. Har du god förståelse för det ekonomiska flödet, är lösningsorienterad och vill tillhöra ett mindre passionerat team? Då kan du vara vår nya Ekonomiassistent! Välkommen in med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du att vara en del av en redovisningsbyrå som idag består av två personer. Dina huvudsakliga sysslor kommer att vara löpande ekonomiuppgifter, såsom leverantörsreskontra, kundreskontra, löpande bokföring, moms, periodisk sammanställning, avstämningar och månadsbokslut. Även andra ad-hoc uppgifter och administrativa uppgifter i samband med arbetet tillkommer.
Kvalifikationer:
Du har några års erfarenhet av att jobba med ekonomi och vana från ekonomisystem. Du är strukturerad, flexibel, noggrann och villig att lära dig nya uppgifter samt har grundläggande kunskaper i företagsekonomi och löpande bokföring samt vana från ekonomiprogram. Du är lösningsorienterad samt kan jobba självständigt men förstår värdet av att kommunicera löpande.
Ansök snarast via mail! Frågor? Ta dem via mail! Löpande genomgång av ansökningar och tillträde snarast! Visa mindre

Ekonomiassistent vikariat

Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver butikerna svensktkosttillskott.se, svenskkosttilskud.dk och svenskhalsokost.se där vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment av häl... Visa mer
Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver butikerna svensktkosttillskott.se, svenskkosttilskud.dk och svenskhalsokost.se där vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment av hälso- och kosttillskott.

Vilka vi är
Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver butikerna svensktkosttillskott.se, svenskkosttilskud.dk och svenskhalsokost.se där vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment av hälso- och kosttillskott.
 
Vi är ett ungt och ambitiöst gäng på ca 60 personer. Ekonomiavdelningen som i dagsläget består av 3 personer söker nu en Ekonomiassistent på heltid för tillträde omgående pga längre föräldraledighet. 
 
Vad du kommer göra
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att vara:

• Löpande bokföring
• Kundreskontra och leverantörsreskontra
• Kontoavstämningar
• Rapportering
• Personaladministration efter behov
Vi är ett transaktionsintensivt företag vilket gör det extra viktigt för oss på ekonomiavdelningen att fokusera på ökad automatisering och digitalisering, och vi hoppas att du också är van vid att proaktivt söka sätt att arbeta smartare. 
 
Vem du är
Vi värdesätter att du har ett intresse för hälsa och träning och inte minst produkterna som vi tillhandahåller. För att lyckas i rollen som ekonomiassistent krävs det att du är noggrann, självgående och gillar att ta eget ansvar. Du trivs med att lösa problem och är en van användare av excel. Du har en kandidatexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning och/eller erfarenhet. Du har även goda kunskaper inom engelska då vissa leverantörskontakter sker på engelska.
 
Utbildning och/eller erfarenhet inom personal samt erfarenhet av Fortnox, HRM och Kontek Lön är meriterande.
 
Vad vi erbjuder
Som anställd hos oss erbjuder vi dig ett stimulerande arbete i en dynamisk, kreativ och utvecklande miljö där det är ett öppet klimat med fokus på ditt välmående och balans mellan arbete och fritid. Du får tillgång till vårt egna moderna gym som ligger en våning under kontoret, där vi även anordnar regelbundna och gemensamma träningar. Dessutom erbjuds friskvårdsbidrag i form av gymkort eller annan godkänd aktivitet. Självklart erbjuder vi också marknadsmässiga trygghetsförsäkringar och tjänstepension samt förmånliga personalrabatter på vårt sortiment för dej som anställd hos oss.
 
 
Välkommen in med din ansökan!
Rekrytering och kallelse till intervjuer sker löpande. Tjänsten är ett vikariat på heltid under ca 1,5 år med tillträde omgående och är placerad på vårt kontor i nybyggda lokaler i Kungsängen norr om Stockholm. Svenskt kosttillskott värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare och har totalt rökfria arbetsplatser. Visa mindre

Ekonomiassistent 75 % till Kungsängen

Ansök    Jun 4    Randstad AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Till vår kund med trevligt kontor i Kungsängen söker vi nu dig som är en ekonomiassistent och tillgänglig omgående. Detta är ett konsultuppdrag på 75 % fram till och med sista oktober med en eventuell förlängning.  Ansvarsområden I rollen som ekonomiassistent kommer du att jobba med leverantörsreskontra, kundreskontra, sortering, viss annan registrering. Arbetstider Deltid, 75 % Kvalifikationer Van att jobba i Visma administration elle... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Till vår kund med trevligt kontor i Kungsängen söker vi nu dig som är en ekonomiassistent och tillgänglig omgående. Detta är ett konsultuppdrag på 75 % fram till och med sista oktober med en eventuell förlängning. 

Ansvarsområden
I rollen som ekonomiassistent kommer du att jobba med leverantörsreskontra, kundreskontra, sortering, viss annan registrering.

Arbetstider
Deltid, 75 %

Kvalifikationer
Van att jobba i Visma administration eller liknande ekonomiprogram erfarenhet av liknande uppgifter är ett krav. Flytande i svenska och engelska då vi har mycket kontakt med tyska och italienska företag.
Det kommer inte bli möjligt att ta två veckor semester men någon enstaka funkar.

Ansökan
Skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Adminstratör sökes

Ansök    Jul 22    7L Test AB    Ekonomikontorist
7LAB är ett specialistföretag för tjänster och hjälpmedel inom bla design och felsökning av trådlösa nätverk, - Wi-Fi. Arbetsplatsen finns i Kungsängen/Brunna. För närvarande är vi 6 personer som jobbar på kontoret i Brunna inom försäljning, teknik och ekonomi. Vi söker nu förstärkning till vårt kontor i Brunna för administration, innefattande orderhantering, ekonomi, logistik samt andra viktiga kontorsfunktioner. Vi erbjuder ett omväxlande jobb, bland ann... Visa mer
7LAB är ett specialistföretag för tjänster och hjälpmedel inom bla design och felsökning av trådlösa nätverk, - Wi-Fi. Arbetsplatsen finns i Kungsängen/Brunna. För närvarande är vi 6 personer som jobbar på kontoret i Brunna inom försäljning, teknik och ekonomi. Vi söker nu förstärkning till vårt kontor i Brunna för administration, innefattande orderhantering, ekonomi, logistik samt andra viktiga kontorsfunktioner. Vi erbjuder ett omväxlande jobb, bland annat innehållande dagliga kontakter med kunder och internationella leverantörer.Du får gärna ha erfarenhet från arbete med kund, leverantörsreskontra samt även gärna viss bokföring. Viktiga egenskaper är att du är en positiv person som inte är rädd för att lära dig nya saker. Vi tror att du som söker inte bor alltför långt bort. Visa mindre

Studerande ekonomiassistent sökes omgående!

Ansök    Maj 23    StudentConsulting    Ekonomiassistent
Är du en noggrann samt prestigelös person? Studerar du i dagsläget inom ekonomi och söker ett extrajobb parallellt med dina studier? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund är en återförsäljare och serviceverkstad belägna på sju orter i Sverige. De säljer årligen över 3 000 nya bilar och 2 600 begagnade bilar. I deras verkstäder träffar de dagligen hundratals kunder, vilket tillsammans med bilförsäljningen gör dem till en av Sveriges största Volvo, Renault o... Visa mer
Är du en noggrann samt prestigelös person? Studerar du i dagsläget inom ekonomi och söker ett extrajobb parallellt med dina studier? Då har vi tjänsten för dig!

Vår kund är en återförsäljare och serviceverkstad belägna på sju orter i Sverige. De säljer årligen över 3 000 nya bilar och 2 600 begagnade bilar. I deras verkstäder träffar de dagligen hundratals kunder, vilket tillsammans med bilförsäljningen gör dem till en av Sveriges största Volvo, Renault och Daciahandlare. Deras mål är att vara ett föredöme i branschen och ha de gladaste medarbetarna och kunderna - då har de lyckats med deras uppdrag.

Just nu söker vår kund en ekonomiassistent som kommer vara en del av deras kundreskontrateam. Du kommer att stötta upp ekonomiavdelningen med uppgifter inom kundreskontran. Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

• Löpande bokföring
• Avtalsadministration
• Påminnelser samt kravhantering
• Samarbete med inkassobolag

Du kommer att vara anställd av oss på StudentConsulting men arbeta hos vår kund med kontor i Kungsängen i Stockholm. Arbetstiderna är kontorstider och du förväntas vara tillgänglig 1-2 dagar i veckan samt heltid under sommaren. Tjänsten tillsätts så snart vi har hittat rätt kandidat.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vidare besitter du tidigare erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har tidigare kunskap och/eller intresse för bilbranschen. Vi ser gärna att du har förståelse för diverse ekonomisystem sedan tidigare. Som person är du driven, serviceinriktad och ansvarstagande. Du är noggrann, strukturerad och är följsam i ditt arbete samtidigt som du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra. Du formulerar dig väl i svenska i tal och skrift. Passar denna rollbeskrivning in på dig? Ansök redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Studerande ekonomiassistent sökes till bilhandlare i Norrort!

Ansök    Maj 10    StudentConsulting    Ekonomiassistent
Är du en noggrann samt prestigelös person? Studerar du i dagsläget inom ekonomi och söker ett extrajobb parallellt med dina studier? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund är en återförsäljare och serviceverkstad belägna på sju orter i Sverige. De säljer årligen över 3 000 nya bilar och 2 600 begagnade bilar. I deras verkstäder träffar de dagligen hundratals kunder, vilket tillsammans med bilförsäljningen gör dem till en av Sveriges största Volvo, Renault o... Visa mer
Är du en noggrann samt prestigelös person? Studerar du i dagsläget inom ekonomi och söker ett extrajobb parallellt med dina studier? Då har vi tjänsten för dig!

Vår kund är en återförsäljare och serviceverkstad belägna på sju orter i Sverige. De säljer årligen över 3 000 nya bilar och 2 600 begagnade bilar. I deras verkstäder träffar de dagligen hundratals kunder, vilket tillsammans med bilförsäljningen gör dem till en av Sveriges största Volvo, Renault och Daciahandlare. Deras mål är att vara ett föredöme i branschen och ha de gladaste medarbetarna och kunderna - då har de lyckats med deras uppdrag.

Just nu söker vår kund en ekonomiassistent som kommer vara en del av deras kundreskontrateam. Du kommer att stötta upp ekonomiavdelningen med uppgifter inom kundreskontran. Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

• Löpande bokföring
• Avtalsadministration
• Påminnelser samt kravhantering
• Samarbete med inkassobolag

Du kommer att vara anställd av oss på StudentConsulting men arbeta hos vår kund med kontor i Kungsängen i Stockholm. Arbetstiderna är kontorstider och du förväntas vara tillgänglig 1-2 dagar i veckan samt heltid under sommaren. Tjänsten tillsätts så snart vi har hittat rätt kandidat.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vidare besitter du tidigare erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har tidigare kunskap och/eller intresse för bilbranschen. Vi ser gärna att du har förståelse för diverse ekonomisystem sedan tidigare och då framförallt IFS. Som person är du driven, serviceinriktad och ansvarstagande. Du är noggrann, strukturerad och är följsam i ditt arbete samtidigt som du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra. Du formulerar dig väl i svenska i tal och skrift. Passar denna rollbeskrivning in på dig? Ansök redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre