Lediga jobb som Kontorsreceptionist i Upplands-Bro

Se lediga jobb som Kontorsreceptionist i Upplands-Bro. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Upplands-Bro som finns hos arbetsgivaren.

Kundtjänstmedarbetare - Långtidsvikariat

Är du passionerad, engagerad och driven? Är ordning och reda dina slagord? Älskar du att ge genuin service och att skapa positiva kundupplevelser? Här finns chansen att utveckla alla dom egenskaperna i ett hållbarhetsföretag med fokus på återvinning Nu erbjuder vi ett långtidsvikariat som Kundtjänstmedarbetare hos oss på Smart Recycling i Brunna. Om oss: Vi är så mycket mer än ett återvinningsföretag. Det som driver oss beyond är företagens behov för e... Visa mer
Är du passionerad, engagerad och driven? Är ordning och reda dina slagord? Älskar du att ge genuin service och att skapa positiva kundupplevelser? Här finns chansen att utveckla alla dom egenskaperna i ett hållbarhetsföretag med fokus på återvinning

Nu erbjuder vi ett långtidsvikariat som Kundtjänstmedarbetare hos oss på Smart Recycling i Brunna.

Om oss:

Vi är så mycket mer än ett återvinningsföretag.

Det som driver oss beyond är företagens behov för ett enklare hållbarhetsarbete. Idag erbjuder vi tjänster för avfallshantering, återvinning, sekretesshantering, återanvändning och rapportering. Vi flyttar kontor och företag. Vi ser till att gamla saker, möbler och utrustning får fortsätta sin dans i en ny era av nytta och värde. Vi föreläser och utbildar för att öka kunskapen om det cirkulära samhälle vi tror är framtiden.

Vårt mål är att så lite material som möjligt går till spillo. Att varje resurs får leva vidare.

Om tjänsten:

I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer dina dagar att fyllas med olika arbetsuppgifter, du kommer främst att ansvara för ekonomifrågor och info-mailen. Det kan handla om att kunden vill ha en fakturakopia, en kredit eller ändra sina fakturauppgifter. Du kommer även att skapa några kundfakturor. På info-mailen kan ärendena variera men oftast är det kunder som vill beställa extratömningar, ändra servicedatum samt frågor som när vi kommer nästa gång osv.

Du kommer att ha ett nära samarbete med företagets säljavdelning då tjänsten även innefattar att administrera in nya kunder i vårt system. Vi ser gärna att man arbetar ifrån kontoret större delen av tiden, men det går självklart alldeles utmärkt att också sköta sitt jobb hemifrån, eller från annan plats de dagar då livspusslet kräver flexibilitet.

Tjänsten är ett föräldravikariat som sträcker sig från 1 april 2024 - 1 sep 2025. Med tanke på vår kontinuerliga tillväxt så finns goda möjligheter till fortsatt tjänst inom bolaget.

Dina ansvarsområden:

- Hantera inkommande samtal och mail ifrån våra kunder & samarbetspartners på både ekonomi och info-mailen.

- Administrera nya kunder och uppdatera befintliga kunder i systemet

- Hantera kundfakturor som tex. fakturakopior och hantera krediteringar.

Dina egenskaper:

- Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter och är administrativt stark.

- Strukturerad och har en känsla för siffror

- Lätt att sätta dig in i nya system

- Hjärtlig och öppen för att skapa positiva kundupplevelser

Meriterande för tjänsten:

- Goda kunskaper i Officepaketet

- Erfarenhet som ekonomiadministratör

- Erfarenhet som kundtjänstmedarbetare

Vi erbjuder:

En inkluderande arbetsplats med omtänksamma kollegor som alltid har nära till skratt.

En inspirerande arbetsmiljö med möjlighet att göra verklig skillnad.

En varierande roll med stora möjligheter till utveckling.

Att få omges av ett team med branschkunniga och hjälpsamma kollegor som aldrig tvekar på att hjälpa och lyfta varandra.

Ett helt nybyggt kontor med stora fräscha ytor.

En arbetsplats som har kollektivavtal med IKEM Innovations-och kemiindustrierna i Sverige, som tjänsteman är man kopplad till Unionen.



Vi jobbar aktivt med att implementera och upprätthålla våra värdeord. De är en röd tråd genom vårt dagliga arbete och genom företagets alla avdelningar. Vi ser det som avgörande för att skapa en enhetlig och stark företagskultur där vi alla går mot samma mål.

Våra värdeord:

Hjärta - Vi brinner för det vi gör och strävar efter att göra en positiv inverkan på världen

Engagerade - Vi är dedikerade till vårt uppdrag och arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål

Lönsamma - Vi tror på att hållbarhet och lönsamhet går hand - det är möjligt att göra gott och göra affärer samtidigt.

Pålitliga - Våra kunder och partners kan lita på oss att leverera högkvalitativa och pålitliga tjänster



” Vi förgyller våra lokaler med våra fyrbenta vänner (hundarna), vi ser såklart gärna att du inte har några problem att omge dig med dessa””

Rekryteringen sker löpande

Läs gärna mer om oss på: https://www.smartrecycling.se/ Visa mindre

Receptionist sökes på heltid och för extraarbete!

Brinner du för att leverera hög service och har ett genuint intresse för att hjälpa människor? Har du ett högt engagemang och ett positivt förhållningssätt till arbetsuppgifter du sätter dig in i och utför? Vi söker nu dig som vill arbeta som receptionist i Brunna, Viby eller Kallhäll på heltid eller vid sidan av studierna. Vid studier har du ett flexibelt studieschema och kan arbeta minst 16 timmar/vecka, beroende på kundens behov. Som receptionist hos ... Visa mer
Brinner du för att leverera hög service och har ett genuint intresse för att hjälpa människor? Har du ett högt engagemang och ett positivt förhållningssätt till arbetsuppgifter du sätter dig in i och utför?

Vi söker nu dig som vill arbeta som receptionist i Brunna, Viby eller Kallhäll på heltid eller vid sidan av studierna. Vid studier har du ett flexibelt studieschema och kan arbeta minst 16 timmar/vecka, beroende på kundens behov.

Som receptionist hos COOR erbjuds du möjligheten till att arbeta och utvecklas i ett innovativt företag med en hög ambitionsnivå där service till kunden är det viktigaste av allt. Du blir en del av ett team som tillsammans hjälper varandra med att skapa den bästa möjliga arbetsplatsen för kunden.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men hyrs ut till vår kund COOR.

Dina arbetsuppgifter som receptionist kommer bland annat innebära:
- Ta emot och dirigera besökare
- Assistera med administrativa uppgifter och koordinera möten
- Säkerställa ordning och reda i receptionsområdet
- Erbjuda högkvalitativ service till både interna och externa kunder

Din profil
Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning, gärna med arbetslivserfarenhet av arbete inom receptionistyrket. Du behärskar både det svenska och engelska språket helt obehindrat i såväl tal som skrift. Det är viktigt att du - både för din egen och andras säkerhet - kan göra dig förstådd i kontakt med andra samt att du kan läsa och förstå skriftliga instruktioner på både svenska samt engelska. Vidare behöver du ha datorvana med kunskaper i Officepaketet och B-körkort och bil för att ta dig till arbetsplatsen.

Som person ser vi att du är lyhörd, trygg i dig själv och har en positiv inställning till livet. Du är i grunden en serviceinriktad person med en god förmåga till att bygga såväl relationer som att skapa en trivsam och välkomnande atmosfär. Du strävar efter att hålla ordning och struktur i ditt arbete, har ett prestigelöst förhållningssätt och ser utmaningar som möjligheter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Receptionist/Paymaster till ISS:s nya kund Försvarsmakten Kungsängen

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prest... Visa mer
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Till vår nya verksamhet hos Försvarsmakten i Kungsängen söker vi på ISS en engagerad och positiv Receptionist som brinner för service. Vill du vara med och skapa förutsättningar för en trivsam och tillmötesgående miljö och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Receptionist på ISS!

Om rollen
I rollen som Receptionist blir du kundens ansikte utåt och får därmed en mycket viktig roll i att skapa ett välkomnande och professionellt mottagande. Din uppgift är att se till att kontorets tjänsteleverans fungerar smidigt och att skapa en trivsam och väl fungerande arbetsplats för de som besöker och arbetar på arbetsplatsen. Utöver detta arbetar du som Paymaster vilket innebär att du arbetar med betalningar och transaktioner.

Som Receptionist arbetar du med många och varierande arbetsuppgifter. Genom ett trevligt värdskap tar receptionen emot och hjälper kunder, besökare och anställda så att alla gäster känner sig sedda och varmt välkomna. Detta för att förstärka kundens varumärke.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Iordningställa kvitton till gäster som betalar deltagaravgift samt återrapporterar till kunden.
• Hantera alla transaktioner för betalning/återbetalning av kostnader gällande kurs/seminarier/WS/övningar vid verksamhet äskad kunden
• Ansvar för skötsel och handhavande av betalmaskin
• Att på ett serviceinriktat sätt välkomna, informera och vägleda kunden och kundens besökare
• Besvara telefonsamtal och mail
• Upprätthålla ordning och reda i reception och hela entréytan
• Hantera övriga administrativa arbetsuppgifter


Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du utöver ditt ansvarsområde förväntas vara behjälplig inom andra områden inom verksamhetsservice. Vi söker dig som är prestigelös och vill ta ansvar för hela kontorsdriften och som uppskattar ett omväxlande arbete.

Tjänsten är på deltid och tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader. Tjänstens placering är huvudsakligen på Granhammars garnison.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att People make places. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har gymnasieutbildning samt goda IT-kunskaper och god systemvana. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Om Försvarsmakten
Försvarsmakten är en svensk myndighet med ansvar för landets försvar. Därav finns ett krav på svenskt medborgarskap för tjänster som utförs inom Försvarsmaktens verksamhet. Därutöver innebär tjänsten placering i säkerhetsklass vilket innebär att säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 2022-01-31. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande och vara något förlängd pga. säkerhetsprövningar. Planerad anställningsstart är den 1 april, men kan komma att ske tidigare. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Vi vill göra dig uppmärksam på att vi skickar en länk med tester till dig så snart du har ansökt till tjänsten. Detta mail hamnar ibland i skräpposten, håll därför gärna utkik där. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Ann-Christin Dahlberg på mail: [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Just nu söker vi receptionist till Bålsta

Ansök    Sep 16    Pokayoke AB    Kontorsreceptionist
Om tjänsten Är du en glad och trevlig person som är van att ha många bollar i luften? Då kanske denna tjänst är något för dig! Arbetstider är dagtid (8-17) och tillsättning är omgående. Tveka inte att skicka in din ansökan idag! Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifter innefattar: - Ta emot besökare - Hantera in/utlämning av passerkort - Hantera mail och samtal, svara på ett informativ och professionellt sätt Övrig administration kan tillkomma Vad vi ... Visa mer
Om tjänsten
Är du en glad och trevlig person som är van att ha många bollar i luften?

Då kanske denna tjänst är något för dig!

Arbetstider är dagtid (8-17) och tillsättning är omgående.
Tveka inte att skicka in din ansökan idag!

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter innefattar:

- Ta emot besökare
- Hantera in/utlämning av passerkort
- Hantera mail och samtal, svara på ett informativ och professionellt sätt

Övrig administration kan tillkomma

Vad vi söker
Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper, som person är du positiv, strukturerad och kommunikativ.

Krav:
- Goda färdigheter inom Officepaketet
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- Kan arbeta självgående men även i team
- Kan arbeta i högt tempo

Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i reception
- Tidigare erfarenhet av administrativ arbete Visa mindre

Just nu söker vi receptionist till Bålsta

Ansök    Sep 14    Pokayoke AB    Kontorsreceptionist
Om tjänsten Är du en glad och trevlig person som är van att ha många bollar i luften? Då kanske denna tjänst är något för dig! Arbetstider är dagtid (8-17) och tillsättning är omgående. Tveka inte att skicka in din ansökan idag! Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifter innefattar: - Ta emot besökare - Hantera in/utlämning av passerkort - Hantera mail och samtal, svara på ett informativ och professionellt sätt Övrig administration kan tillkomma Vad vi ... Visa mer
Om tjänsten
Är du en glad och trevlig person som är van att ha många bollar i luften?

Då kanske denna tjänst är något för dig!

Arbetstider är dagtid (8-17) och tillsättning är omgående.
Tveka inte att skicka in din ansökan idag!

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter innefattar:

- Ta emot besökare
- Hantera in/utlämning av passerkort
- Hantera mail och samtal, svara på ett informativ och professionellt sätt

Övrig administration kan tillkomma

Vad vi söker
Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper, som person är du positiv, strukturerad och kommunikativ.

Krav:
- Goda färdigheter inom Officepaketet
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- Kan arbeta självgående men även i team
- Kan arbeta i högt tempo

Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i reception
- Tidigare erfarenhet av administrativ arbete Visa mindre

Receptionist till ISS:s nya kund Försvarsmakten Kungsängen

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prest... Visa mer
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Till vår nya verksamhet hos Försvarsmakten i Kungsängen söker vi på ISS en engagerad och positiv receptionist som brinner för service. Vill du vara med och skapa förutsättningar för en trivsam och tillmötesgående miljö och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Receptionist på ISS!

Om rollen
I rollen som Receptionist blir du kundens ansikte utåt och får därmed en mycket viktig roll i att skapa ett välkomnande och professionellt mottagande. Din uppgift är att se till att kontorets tjänsteleverans fungerar smidigt och att skapa en trivsam och väl fungerande arbetsplats för de som besöker och arbetar på arbetsplatsen.

Som Receptionist arbetar du med många och varierande arbetsuppgifter. Genom ett trevligt värdskap tar receptionen emot och hjälper kunder, besökare och anställda så att alla receptionens gäster känner sig sedda och varmt välkomna. Detta för att förstärka kundens varumärke.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Att på ett serviceinriktat sätt välkomna, informera och vägleda kunden och kundens besökare
• Besvara telefonsamtal och mail
• Hantering och administration av kort- och plåtnycklar, tjänstekort, tillfälliga passerkort mm.
• Underhåll säkerhetsskåp
• Fotografering
• Kopiering & laminering av mindre arbeten.
• Stödja och hänvisa kund i receptionsspecifika ärenden.

Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du utöver ditt ansvarsområde förväntas vara behjälplig inom andra områden inom verksamhetsservice. Vi söker dig som är prestigelös och vill ta ansvar för hela kontorsdriften och som uppskattar ett omväxlande arbete.

Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader. Vi kan även komma att söka deltidsanställda på en lägre tjänstgöringsgrad.

Arbetstid är vardagar dagtid.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att People make places. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har gymnasieutbildning samt goda IT-kunskaper och god systemvana.

B-körkort (manuell) med administrativt förarbevis är ett krav för denna tjänst.

Om Försvarsmakten
Försvarsmakten är en svensk myndighet med ansvar för landets försvar. Därav finns ett krav på svenskt medborgarskap för tjänster som utförs inom Försvarsmaktens verksamhet. Därutöver innebär tjänsten placering i säkerhetsklass vilket innebär att säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 2022-01-31. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande och vara något förlängd pga. säkerhetsprövningar. Planerad anställningsstart är den 1 april, men kan komma att ske tidigare. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Vi vill göra dig uppmärksam på att vi skickar en länk med tester till dig så snart du har ansökt till tjänsten. Detta mail hamnar ibland i skräpposten, håll därför gärna utkik där. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Ann-Christin Dahlberg på mail: [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre