Lediga jobb som Ordermottagare i Upplands-Bro

Se lediga jobb som Ordermottagare i Upplands-Bro. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Upplands-Bro som finns hos arbetsgivaren.

Inköpskoordinator

Ansök    Nov 1    Randstad AB    Ordermottagare
Arbetsbeskrivning SMD Logistics AB söker nu en engagerad och självgående inköpskoordinator med fokus på inköp. Som en del av vårt dynamiska team kommer du att spela en viktig roll i vår verksamhet. Det är en spännande möjlighet att bli en del av ett framstående logistikföretag.  Dina huvudsakliga ansvarsområden som Inköpskoordinator kommer att vara att planera och genomföra inköp av varor från våra uppdragsgivare till vårt lager. Du kommer vara en viktig ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
SMD Logistics AB söker nu en engagerad och självgående inköpskoordinator med fokus på inköp. Som en del av vårt dynamiska team kommer du att spela en viktig roll i vår verksamhet. Det är en spännande möjlighet att bli en del av ett framstående logistikföretag. 

Dina huvudsakliga ansvarsområden som Inköpskoordinator kommer att vara att planera och genomföra inköp av varor från våra uppdragsgivare till vårt lager. Du kommer vara en viktig kontaktperson mellan våra uppdragsgivare och den interna verksamheten. Du driver det egna arbetet framåt mot uppsatta mål och har dagliga kontakter där du samordnar den löpande verksamheten och vidareutvecklar relationer.

Vi söker dig som är van att hantera många kontakter med kunder eller leverantörer. Du trivs med att arbeta självständigt och är skicklig på problemlösning. Som person är du relationsskapande, positiv och har förmågan att samarbeta med andra.  I ditt arbete är du ansvarsfull och mycket noggrann med detaljer, du säkerställer att hålla hög kvalitet i processerna och det egna arbetet. 

För att lyckas i rollen som inköpskoordinator är det också viktigt att du har förmågan att se helheten och är motiverad att bidra till effektiviseringar. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vårt arbete inom avdelningen. 

Ansvarsområden
Följande arbetsuppgifter kommer ingå i din roll som inköpskoordinator:


Arbeta med lagerplanering, inköp och fakturahantering 
Daglig kontakt med uppdragsgivare angående den löpande verksamheten
Koordinera och övervaka leveranser samt kommunicera eventuella avvikelser till berörda parter
Administrering av priser och artikeldata samt bearbeta relevanta rapporter
Bidra till effektivisering av system, arbetsprocesser och arbetssätt 


Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen som inköpskoordinator ser vi att du har:


Ett par års arbetslivserfarenhet 
Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
Mycket god administrativ förmåga
Vana att arbeta i affärssystem
Flytande svenska i tal och skrift
God förmåga att uttrycka sig på engelska
i tal och skrift på ett korrekt sätt
Godkänd bakgrundskontroll

 Vi ser det även som meriterande om du har: 


God vana att arbeta i Excel
Erfarenhet av M3
Arbetat i en administrativ roll inom supply chain, inköp eller orderadministration
Erfarenhet från dagligvaruhandeln 


Om företaget
SMD Logistics AB (SMD) är en konkurrensneutral logistikpartner som på uppdrag av de flesta större tobaksbolag på den svenska marknaden distribuerar majoriteten av all tobak till cirka 9.000 butiker inom svensk handel. SMD opererar sedan i början av 2016 från sin distributionscentral i Kungsängen där även huvudkontoret ligger. Antalet anställda uppgår till cirka 185. 

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad där ansvariga rekryterare Hanna Wide ([email protected]) och Linda Cooper [email protected]

Vi arbetar med ett kompetensbaserat urval. Om du uppfyller kriterierna ovan blir första steget i processen att genomföra två tester; ett problemlösningstest (Matrigma) och ett personlighetstest (MAP). Därefter gör vi ett första urval för att gå vidare till intervju.  Vi jobbar med löpande urval, ansök därför så snart som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Bred administrativ roll till växande företag inom vitvarubranschen!

Ansök    Jun 29    Framtiden i Sverige AB    Ordermottagare
Vill du jobba i en roll där du verkligen agerar spindeln i nätet? Här får du möjlighet att arbeta som ordermottagare, kundtjänstmedarbetare, på lager och lite ekonomiska arbetsuppgifter. Låter det som en roll som skulle passa dig? Ansök idag - urval sker löpande så tjänsten kan komma vara tillsatt innan sista ansökningsdag. Dina arbetsuppgifter Som ordermottagare hos vår kund sköter du all kontakt med kunder och agenter på mail och telefon. Du ansvarar til... Visa mer
Vill du jobba i en roll där du verkligen agerar spindeln i nätet? Här får du möjlighet att arbeta som ordermottagare, kundtjänstmedarbetare, på lager och lite ekonomiska arbetsuppgifter. Låter det som en roll som skulle passa dig? Ansök idag - urval sker löpande så tjänsten kan komma vara tillsatt innan sista ansökningsdag.
Dina arbetsuppgifter
Som ordermottagare hos vår kund sköter du all kontakt med kunder och agenter på mail och telefon. Du ansvarar tillsammans med dina kollegor alla administrativa funktioner vilket innebär registrering och uppföljning av offerter, kundorders, leverantörsorders samt leveranshandlingar. Orderhantering, reklamationer och garantiärenden förekommer även mot eftermarknaden i viss mån. I nära samarbete med säljarna ser du till att prislistor och produktinformation är uppdaterade samt hjälper till att ta fram marknadsmaterial. Du kommer även på sikt att göra egna kundbesök för att skapa en närmare relation med dina kunder samt ta nya utmaningar i din roll inom försäljning. Då antalet anställda på avdelningen i Stockholm inte är så hög så kommer du inte bara att ha en administrativ roll utan dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta: ta emot/skicka ut leveranser, plocka varor och packetera emballage inför leverans.
Om företaget
Vår kund har nyligen flyttat sitt kontor till Brunna där de idag har både kontorslokaler samt en del av sitt lager. Företaget är agent för olika köksprodukter, bland annat avfallskvarnar, diskbänkar, fläktar och kranar. Mer information ges vid en intervju.
Din profil
För att passa in i rollen har du:
• Erfarenhet av orderhantering och/eller innesälj
• Svenska och Engelska, både i tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet samt webbhantering
• God fysik
• B-körkort

Meriterande:
• Erfarenhet av vitvarubranschen
• Truckkort
• Erfarenhet av ekonomi

Som person är du hungrig, självständig och ansvarsfull. Du har ett eget driv och kan motivera dig själv i ditt jobb. Du gillar att se nya möjligheter, ge bästa tänkbara service och har ett intresse för köksprodukter, form och design.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
• 6 månaders provanställing via Framtiden med möjlighet till tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid, 8-17
• Ort: Brunna, Kungsängen
• Start: Omgående

Urval sker löpande så ansök redan idag för att inte missa chansen!
Kontaktperson(er)
Fredrik Svelander

[email protected] Visa mindre

Bred administrativ roll till växande företag inom vitvarubranschen!

Ansök    Okt 19    Framtiden i Sverige AB    Ordermottagare
Vill du jobba i en roll där du verkligen agerar spindeln i nätet? Här får du möjlighet att arbeta som ordermottagare, kundtjänstmedarbetare, lagerarbetare och värd/värdinna. Låter det som en roll som skulle passa dig? Ansök idag - urval sker löpande så tjänsten kan komma vara tillsatt innan sista ansökningsdag. Dina arbetsuppgifter Som ordermottagare hos vår kund sköter du all kontakt med kunder och agenter på mail och telefon. Du ansvarar tillsammans med... Visa mer
Vill du jobba i en roll där du verkligen agerar spindeln i nätet? Här får du möjlighet att arbeta som ordermottagare, kundtjänstmedarbetare, lagerarbetare och värd/värdinna. Låter det som en roll som skulle passa dig? Ansök idag - urval sker löpande så tjänsten kan komma vara tillsatt innan sista ansökningsdag.

Dina arbetsuppgifter
Som ordermottagare hos vår kund sköter du all kontakt med kunder och agenter på mail och telefon. Du ansvarar tillsammans med dina kollegor alla administrativa funktioner vilket innebär registrering och uppföljning av offerter, kundorders, leverantörsorders samt leveranshandlingar. Orderhantering, reklamationer och garantiärenden förekommer även mot eftermarknaden i viss mån. I nära samarbete med säljarna ser du till att prislistor och produktinformation är uppdaterade samt hjälper till att ta fram marknadsmaterial. Du kommer även på sikt att göra egna kundbesök för att skapa en närmare relation med dina kunder samt ta nya utmaningar i din roll inom försäljning. Då antalet anställda på avdelningen i Stockholm inte är så hög så kommer du inte bara att ha en administrativ roll utan dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta: ta emot/skicka ut leveranser, plocka varor och packetera emballage inför leverans.

Om företaget
Vår kund har nyligen flyttat sitt kontor till Brunna där de idag har både kontorslokaler samt en del av sitt lager. Företaget är agent för olika köksprodukter, bland annat avfallskvarnar, diskbänkar, fläktar och kranar. Mer information ges vid en intervju.

Din profil
För att passa in i rollen har du:
- Erfarenhet av orderhantering och/eller innesälj
- Svenska och Engelska, både i tal och skrift
- Goda kunskaper i Office-paketet samt webbhantering
- God fysik
- B-körkort

Meriterande:
- Erfarenhet av vitvarubranschen
- Truckkort

Som person är du hungrig, självständig och ansvarsfull. Du har ett eget driv och kan motivera dig själv i ditt jobb. Du gillar att se nya möjligheter, ge bästa tänkbara service och har ett intresse för köksprodukter, form och design.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, 8-17
Ort: Stockholm, Brunna

Urval sker löpande så ansök redan idag för att inte missa chansen! Visa mindre

Bred administrativ roll till växande företag inom vitvarubranschen!

Ansök    Jan 5    Framtiden i Sverige AB    Ordermottagare
Vill du jobba i en roll där du verkligen agerar spindeln i nätet? Här får du möjlighet att arbeta som ordermottagare, kundtjänstmedarbetare, lagerarbetare och värd/värdinna. Låter det som en roll som skulle passa dig? Ansök idag - urval sker löpande så tjänsten kan komma vara tillsatt innan sista ansökningsdag. Dina arbetsuppgifter Som ordermottagare hos vår kund sköter du all kontakt med kunder och agenter på mail och telefon. Du ansvarar tillsammans med... Visa mer
Vill du jobba i en roll där du verkligen agerar spindeln i nätet? Här får du möjlighet att arbeta som ordermottagare, kundtjänstmedarbetare, lagerarbetare och värd/värdinna. Låter det som en roll som skulle passa dig? Ansök idag - urval sker löpande så tjänsten kan komma vara tillsatt innan sista ansökningsdag.

Dina arbetsuppgifter
Som ordermottagare hos vår kund sköter du all kontakt med kunder och agenter på mail och telefon. Du ansvarar tillsammans med dina kollegor alla administrativa funktioner vilket innebär registrering och uppföljning av offerter, kundorders, leverantörsorders samt leveranshandlingar. Orderhantering, reklamationer och garantiärenden förekommer även mot eftermarknaden i viss mån. I nära samarbete med säljarna ser du till att prislistor och produktinformation är uppdaterade samt hjälper till att ta fram marknadsmaterial. Du kommer även på sikt att göra egna kundbesök för att skapa en närmare relation med dina kunder samt ta nya utmaningar i din roll inom försäljning. Då antalet anställda på avdelningen i Stockholm inte är så hög så kommer du inte bara att ha en administrativ roll utan dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta: ta emot/skicka ut leveranser, plocka varor och packetera emballage inför leverans.

Om företaget
Vår kund har nyligen flyttat sitt kontor till Brunna där de idag har både kontorslokaler samt en del av sitt lager. Företaget är agent för olika köksprodukter, bland annat avfallskvarnar, diskbänkar, fläktar och kranar. Mer information ges vid en intervju.

Din profil
För att passa in i rollen har du:
• Erfarenhet av orderhantering och/eller innesälj
• Svenska och Engelska, både i tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet samt webbhantering
• God fysik
• B-körkort

Meriterande:
• Erfarenhet av vitvarubranschen
• Truckkort

Som person är du hungrig, självständig och ansvarsfull. Du har ett eget driv och kan motivera dig själv i ditt jobb. Du gillar att se nya möjligheter, ge bästa tänkbara service och har ett intresse för köksprodukter, form och design.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
• 6 månaders provanställing via Framtiden med möjlighet till tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid, 8-17
• Ort: Brunna, Kungsängen
• Start: Omgående

Urval sker löpande så ansök redan idag för att inte missa chansen! Visa mindre