Lediga jobb som Redovisningsekonom i Upplands-Bro

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Upplands-Bro. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Upplands-Bro som finns hos arbetsgivaren.

Systemstark ekonom

Ansök    Mar 13    Bemannia AB (Publ.)    Redovisningsekonom
Upplands-Bro kommun söker omgående systemstark och senior ekonom. Om uppdraget Till ett uppdrag på 2 månader med möjlighet till förlängning söker vi nu en senior ekonom. Uppdraget är på hel- eller deltid. Omfattning kan diskuteras. Möjlighet till distansarbete finns utifrån arbetsuppgifterna i överenskommelse med kund. Tillträde är omgående, men senast 24 mars. Upplands-Bro kommun tog i fullmäktige den 12 februari 2025 ett historiskt och principiellt v... Visa mer
Upplands-Bro kommun söker omgående systemstark och senior ekonom.
Om uppdraget

Till ett uppdrag på 2 månader med möjlighet till förlängning söker vi nu en senior ekonom. Uppdraget är på hel- eller deltid. Omfattning kan diskuteras. Möjlighet till distansarbete finns utifrån arbetsuppgifterna i överenskommelse med kund.
Tillträde är omgående, men senast 24 mars.
Upplands-Bro kommun tog i fullmäktige den 12 februari 2025 ett historiskt och principiellt viktigt beslut där ägandet av 100 000 kvadrat verksamhetslokaler övertas från AB Upplands-Bro Kommunfastigheter. Affären värderas till 900 mkr.
Dina arbetsuppgifter
För att transaktionerna skall kunna hanteras efter överföringen: redovisning, leverantörsfakturor, anläggningsregister etc behöver kommunens kontoplan uppdateras med motsvarande konton som funnits i bolaget. Eftersom den kommunala kontoplanen (Kommun Bas) i flera delar är annorlunda jämfört bolagets (Fast Bas), behöver översättning, spegling och troligtvis utbyggnad av koddimensioner göras. Integration av anläggningsregister behöver förberedas. När utkast till ny ekonomimodell finns registreras koddimensionerna i Unit4 Agresso av ekonomiavdelningens systemförvaltare. Ekonomikontorets övriga medarbetare kommer även kunna stötta konsulten i arbetet generellt. Arbetet med ekonomimodell är påbörjad men måste omgående ha ett dedikerat konsultstöd.
Migrering av kontoplan i Visma till Unit4 Agresso, go live 1 april. Affärsmodell I bolagsform skall från april hanteras av kommunen, vilket innebär att nya koddimensioner (främst konton).

Dina kvalifikationer
Civilekonom eller KY-utbildning inom redovisning eller affärssystem
Minst 10 års yrkeserfarenhet inom redovisning, ekonomimodell, kontoplan alternativt som affärssystemkonsult


Meriterande
Har du erfarenhet av liknande uppgifter är det självklart meriterande.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250320
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Feb 21    Upplands-Bro kommun    Redovisningsekonom
I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Vill du vara med och bidra till utveckling och effektivisering i en Sveriges mest expansiva kommuner? Redovisnings... Visa mer
I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget.



Vill du vara med och bidra till utveckling och effektivisering i en Sveriges mest expansiva kommuner? Redovisningsenheten i Upplands-Bro kommun är i början av ett generationsskifte och söker nu en engagerad och erfaren redovisningsekonom.

Vi letar efter dig med stort engagemang och intresse för både redovisning och utveckling. 

Tillsammans med sex kollegor och enhetschef kommer du ingå i vår redovisningsenhet. I rollen som redovisningsekonom arbetar du med redovisning nära verksamheten och stöttar bland annat i bokslut, rapportering och löpande redovisningsfrågor. Utveckling är en naturlig del av vårt arbete och vi strävar alltid efter att jobba med ständiga förbättringar inom redovisningsområdet. Redovisningsenheten är en del av ekonomiavdelningen som även ansvarar för ekonomi och styrning, upphandling samt juridik.? 

Arbetsbeskrivning 

Arbetsuppgifterna är varierande och spridda mellan redovisning och ekonomistyrning. Du får bland annat delta i, och vara drivande i, delar av bokslutsprocessen. I rollen ingår även att stötta verksamheten löpande i frågor inom redovisning, ekonomistyrning och system. Kommunen står inför en spännande förändring med implementeringen av ett nytt ekonomisystem och ny kodplan under 2025. Därför söker vi dig som har lätt för att sätta dig in i nya system och som vill vara med och driva utveckling kopplat till digitalisering och effektivisering av ekonomiprocesserna.? 

Vi söker dig som har: 

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller annan för rollen relevant utbildning, med fördel inriktning inom redovisning
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisning, med fördel kommunal redovisning, samt en god förståelse för de ekonomiska sambanden
- God administrativ förmåga samt goda system- och Excelkunskaper
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med utveckling och förändring inom ekonomifunktioner är meriterande? 

För att trivas och lyckas i rollen som redovisningsekonom är du trygg och självgående i din yrkesroll. Du är en samarbetsvillig kollega och en god kommunikatör som kan presentera komplexa ekonomiska frågor på ett pedagogiskt sätt, både skriftligt och muntligt.?Att hålla deadlines, kunna prioritera samt ha ordning och reda är en självklarhet för dig. Du trivs i en miljö med många kontaktytor där du arbetar tillsammans med andra för att lösa såväl enkla som komplexa frågor. Du är förändringsbenägen och bidrar gärna själv i förändringsarbete. 

Vad erbjuder vi??? 
Ett spännande och utvecklande arbete för den som är intresserad av att arbeta i en verksamhet som är i en stark utvecklingsfas. Vi vet att framgång bygger på medarbetare som trivs, mår bra och får möjlighet att utvecklas. Som en del i det arbetet finns olika utvecklingsprogram, möjlighet till hybridarbete när arbetet tillåter, friskvårdsbidrag och möjlighet att byta semesterdagstillägget mot fler semesterdagar. Goda pendlingsmöjligheter. Din framtida arbetsplats ligger endast 1 minut från Kungsängens pendeltågsstation.?? 

Om tjänsten?: 
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde i juni 2025 eller enligt överenskommelse.?? 

Om rekryteringsprocessen:? 
Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV men utan personligt brev. Svara i stället på våra urvalsfrågor. Om du uppfyller tjänstens krav på utbildning, kunskap och erfarenhet, kommer du att bli inbjuden till ett arbetspsykologiskt test. Inom Upplands-Bro Kommun används dessa tester som ett verktyg för att ge alla kandidater likvärdiga möjligheter att tidigt i rekryteringsprocessen utvärderas för deras lämplighet att utföra arbetet i den sökta tjänsten. Arbetspsykologiskt test sker löpande under ansökningstider. Intervjuer sker löpande. Bakgrundskontroll kommer att utföras i samband med referenstagning på slutkandidat.?? 

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan, senast den 21 mars.?? 

 

Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet. Visa mindre

Senior redovisningsekonom sökes till redovisningsbyrå i Kungsängen

Ansök    Sep 10    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Är du utbildad redovisningsekonom med erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete på en redovisningsbyrå? Har du kunskaper i Fortnox, Capego och känner dig bekväm med Visma? Just nu söker vi en senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med möjlighet till direktanställning hos vår kund: en redovisningsbyrå i Kungsängen! Om tjänsten Nu söker vi för kunds räkning en redovisningsekonom som vill bli en del av deras redovisningsbyrå. Som Redovisningsko... Visa mer
Är du utbildad redovisningsekonom med erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete på en redovisningsbyrå? Har du kunskaper i Fortnox, Capego och känner dig bekväm med Visma? Just nu söker vi en senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med möjlighet till direktanställning hos vår kund: en redovisningsbyrå i Kungsängen!

Om tjänsten
Nu söker vi för kunds räkning en redovisningsekonom som vill bli en del av deras redovisningsbyrå. Som Redovisningskonsult kommer du att arbeta med kvalificerade redovisningsuppdrag för redovisningsbyråns kunder inom olika branscher. Du kommer vara en del av ett litet och mycket engagerat team på fem personer som arbetar som redovisningskonsulter och alltid har hög professionalitet och kunden i fokus. 

I din roll som Redovisningskonsult kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Löpande redovisning och bokföring 
• Avstämningar
• Upprättande av bokslut och årsredovisningar
• Rådgivning och konsultation till kunder kring ekonomiska frågor och skattefrågor
• Hantering av deklarationer och rapportering till myndigheter

Tjänsten som Redovisningskonsult är till att börja med ett konsultuppdrag via Adecco Professionals Stockholm. Startdatum för uppdraget beslutas i samråd med redovisningsbyrån när vi har hittat rätt kandidat, men tjänsten beräknas starta under hösten 2024 och kommer att pågå i ca sex (6) månader för att sedan övergå till en fast anställning hos redovisningsbyrån. Arbetet sker mestadels på plats i redovisningsbyråns lokaler i Kungsängen, norr om Stockholm, och möjlighet till distansarbete finns ett par dagar i veckan enligt överenskommelse med redovisningsbyrån.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning. Du har minst 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningskonsult, gärna på redovisningsbyrå. Erfarenhet av att hantera bokslut och årsredovisningar samt förståelse för aktuella skatteregler är ett krav. Du har goda kunskaper i Fortnox och Capego och talar och skriver både svenska och engelska flytande. Kunskaper i Visma är meriterande.

Vidare ser vi att du är noggrann, analytisk och har ett starkt driv för att utveckla både dina egna och kundernas ekonomiska processer. Du är en problemlösare med en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa förtroende hos kunder. Som redovisningskonsult är det av högsta vikt att du är duktig på att prioritera, kan vara flexibel i ditt arbete och att du har professionalitet och kundvård som högsta prioritet.

Viktigt för tjänsten är:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning
• Minst 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom på redovisningsbyrå
• Goda kunskaper inom bokslut och årsredovisning
• Erfarenhet av att arbeta med olika ekonomisystem och goda kunskaper i Fortnox och Capego
• Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ
• Kunskaper i Visma är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Erik Örvell via [email protected] Observera att ansökningar inte tas emot via e-post.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected].

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsansvarig till Upplands-Bro kommun 

Ansök    Feb 21    Upplands-Bro kommun    Redovisningsekonom
I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Vill du vara med och utveckla redovisningsfunktionen inför framtiden? Redovisningsenheten i Upplands-Bro kommun är... Visa mer
I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget.



Vill du vara med och utveckla redovisningsfunktionen inför framtiden? Redovisningsenheten i Upplands-Bro kommun är i början av ett generationsskifte och söker nu en engagerad och erfaren redovisningsansvarig.

Vi letar efter dig som brinner för ekonomi och redovisning, och som vill bidra med din expertis för att utveckla och modernisera våra processer och verktyg. 

Tillsammans med sex kollegor och enhetschef ger du stöd och service till hela kommunen i redovisningsfrågor inom drift så väl som investering. Utveckling är en naturlig del av vårt arbete och vi strävar alltid efter att jobba med ständiga förbättringar inom redovisningsområdet. Redovisningsenheten är en del av ekonomiavdelningen som även ansvarar för ekonomi och styrning, upphandling samt juridik. 

Arbetsbeskrivning 

I rollen ingår ett utvecklings- och rådgivningsansvar där du analyserar, förbättrar och utvecklar redovisningsprocesser, rutiner och system. Du arbetar både strategiskt och operativt med att hantera redovisningsfrågor, såsom att säkerställa korrekta årsbokslut, årsredovisningar och revisioner. Kommunal redovisnings- och momskompetens är centralt för vår verksamhet. Vi står inför en spännande förändring med implementeringen av ett nytt ekonomisystem under 2025. Därför söker vi dig som har lätt för att sätta dig in i nya system och som vill vara med och driva utveckling kopplat till digitalisering och effektivisering av ekonomiprocesserna. 

Du kommer också att fungera som en nyckelperson och rådgivare till ledningen, revisorer och andra avdelningar, vilket innebär ett stort mått av självständighet i ditt arbete. 

Vi söker dig som har: 

- Högskoleutbildning inom ekonomi, med fördel inriktning inom redovisning
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kommunal redovisning, antingen med revision mot kommun eller direkt i en kommun
- Erfarenhet av att upprätta sammanställd redovisning, kassaflöden, skatteberäkningar, årsredovisningar samt uppbokningar av pensionsskulder och kontoavstämningar
- God administrativ förmåga samt goda system- och Excelkunskaper
- God kunskap i att upprätta formella dokument såsom rutin- och processbeskrivningar, PM och andra skriftliga underlag
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med utveckling och förändring inom ekonomifunktioner är meriterande 

För att trivas i rollen ser vi att du är analytisk, strukturerad och lösningsorienterad samt har förmåga att se helheten. Du är en samarbetsvillig kollega och en god kommunikatör som kan presentera komplexa ekonomiska frågor på ett pedagogiskt sätt, både skriftligt och muntligt. 

Vad erbjuder vi?? 
Ett spännande och utvecklande arbete för den som är intresserad av att arbeta i en verksamhet som är i en stark utvecklingsfas. Vi vet att framgång bygger på medarbetare som trivs, mår bra och får möjlighet att utvecklas. Som en del i det arbetet finns olika utvecklingsprogram, möjlighet till hybridarbete när arbetet tillåter, friskvårdsbidrag och möjlighet att byta semesterdagstillägget mot fler semesterdagar. Goda pendlingsmöjligheter. Din framtida arbetsplats ligger endast 1 minut från Kungsängens pendeltågsstation.  

Om tjänsten 
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde i juni 2025 eller enligt överenskommelse.  

Om rekryteringsprocessen: 
Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV men utan personligt brev. Svara i stället på våra urvalsfrågor. Om du uppfyller tjänstens krav på utbildning, kunskap och erfarenhet, kommer du att bli inbjuden till ett arbetspsykologiskt test. Inom Upplands-Bro Kommun används dessa tester som ett verktyg för att ge alla kandidater likvärdiga möjligheter att tidigt i rekryteringsprocessen utvärderas för deras lämplighet att utföra arbetet i den sökta tjänsten. Arbetspsykologiskt test sker löpande under ansökningstider. Intervjuer sker löpande. Bakgrundskontroll kommer att utföras i samband med referenstagning på slutkandidat.  

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan, senast 21 mars 2025.

Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet. Visa mindre

Redovisningsansvarig till Upplands-Bro kommun 

Ansök    Dec 13    Upplands-Bro kommun    Redovisningsekonom
I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Vill du vara med och utveckla redovisningsfunktionen inför framtiden? Redovisningsenheten i Upplands-Bro kommun är... Visa mer
I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget.



Vill du vara med och utveckla redovisningsfunktionen inför framtiden? Redovisningsenheten i Upplands-Bro kommun är i början av ett generationsskifte och söker nu en engagerad och erfaren redovisningsansvarig.

Vi letar efter dig som brinner för ekonomi och redovisning, och som vill bidra med din expertis för att utveckla och modernisera våra processer och verktyg. 

Tillsammans med sex kollegor och enhetschef ger du stöd och service till hela kommunen i redovisningsfrågor inom drift så väl som investering. Utveckling är en naturlig del av vårt arbete och vi strävar alltid efter att jobba med ständiga förbättringar inom redovisningsområdet. Redovisningsenheten är en del av ekonomiavdelningen som även ansvarar för ekonomi och styrning, upphandling samt juridik. 

Arbetsbeskrivning 

I rollen ingår ett utvecklings- och rådgivningsansvar där du analyserar, förbättrar och utvecklar redovisningsprocesser, rutiner och system. Du arbetar både strategiskt och operativt med att hantera redovisningsfrågor, såsom att säkerställa korrekta årsbokslut, årsredovisningar och revisioner. Kommunal redovisnings- och momskompetens är centralt för vår verksamhet. Vi står inför en spännande förändring med implementeringen av ett nytt ekonomisystem under 2025. Därför söker vi dig som har lätt för att sätta dig in i nya system och som vill vara med och driva utveckling kopplat till digitalisering och effektivisering av ekonomiprocesserna. 

Du kommer också att fungera som en nyckelperson och rådgivare till ledningen, revisorer och andra avdelningar, vilket innebär ett stort mått av självständighet i ditt arbete. 

Vi söker dig som har: 

- Högskoleutbildning inom ekonomi, med fördel inriktning inom redovisning
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kommunal redovisning, antingen med revision mot kommun eller direkt i en kommun
- Erfarenhet av att upprätta sammanställd redovisning, kassaflöden, skatteberäkningar, årsredovisningar samt uppbokningar av pensionsskulder och kontoavstämningar
- God administrativ förmåga samt goda system- och Excelkunskaper
- God kunskap i att upprätta formella dokument såsom rutin- och processbeskrivningar, PM och andra skriftliga underlag
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med utveckling och förändring inom ekonomifunktioner är meriterande 

För att trivas i rollen ser vi att du är analytisk, strukturerad och lösningsorienterad samt har förmåga att se helheten. Du är en samarbetsvillig kollega och en god kommunikatör som kan presentera komplexa ekonomiska frågor på ett pedagogiskt sätt, både skriftligt och muntligt. 

Vad erbjuder vi?? 
Ett spännande och utvecklande arbete för den som är intresserad av att arbeta i en verksamhet som är i en stark utvecklingsfas. Vi vet att framgång bygger på medarbetare som trivs, mår bra och får möjlighet att utvecklas. Som en del i det arbetet finns olika utvecklingsprogram, möjlighet till hybridarbete när arbetet tillåter, friskvårdsbidrag och möjlighet att byta semesterdagstillägget mot fler semesterdagar. Goda pendlingsmöjligheter. Din framtida arbetsplats ligger endast 1 minut från Kungsängens pendeltågsstation.  

Om tjänsten 

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde i april 2025 eller enligt överenskommelse.  

Om rekryteringsprocessen: 
Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV men utan personligt brev. Svara i stället på våra urvalsfrågor. Om du uppfyller tjänstens krav på utbildning, kunskap och erfarenhet, kommer du att bli inbjuden till ett arbetspsykologiskt test. Inom Upplands-Bro Kommun används dessa tester som ett verktyg för att ge alla kandidater likvärdiga möjligheter att tidigt i rekryteringsprocessen utvärderas för deras lämplighet att utföra arbetet i den sökta tjänsten. Arbetspsykologiskt test sker löpande under ansökningstider. Intervjuer kommer hållas i januari. Bakgrundskontroll kommer att utföras i samband med referenstagning på slutkandidat.  

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan, senast den 5 januari.  

Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet. Visa mindre

Senior redovisningsekonom sökes till redovisningsbyrå i Kungsängen

Ansök    Aug 26    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Är du utbildad redovisningsekonom med erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete på en redovisningsbyrå? Har du mycket goda kunskaper i Fortnox, Capego och känner dig bekväm med Visma? Just nu söker vi en senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med möjlighet till direktanställning hos vår kund: en redovisningsbyrå i Kungsängen! Om tjänsten Nu söker vi för kunds räkning en redovisningsekonom som vill bli en del av deras redovisningsbyrå. Som Re... Visa mer
Är du utbildad redovisningsekonom med erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete på en redovisningsbyrå? Har du mycket goda kunskaper i Fortnox, Capego och känner dig bekväm med Visma? Just nu söker vi en senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med möjlighet till direktanställning hos vår kund: en redovisningsbyrå i Kungsängen!

Om tjänsten
Nu söker vi för kunds räkning en redovisningsekonom som vill bli en del av deras redovisningsbyrå. Som Redovisningskonsult kommer du att arbeta med kvalificerade redovisningsuppdrag för redovisningsbyråns kunder inom olika branscher. Du kommer vara en del av ett litet och mycket engagerat team på fem personer som arbetar som redovisningskonsulter och alltid har hög professionalitet och kunden i fokus. 

I din roll som Redovisningskonsult kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Löpande redovisning och bokföring 
• Avstämningar
• Upprättande av bokslut och årsredovisningar
• Rådgivning och konsultation till kunder kring ekonomiska frågor och skattefrågor
• Hantering av deklarationer och rapportering till myndigheter

Tjänsten som Redovisningskonsult är ett konsultuppdrag via Adecco Professionals Stockholm. Startdatum för uppdraget beslutas i samråd med redovisningsbyrån när vi har hittat rätt kandidat, men tjänsten beräknas starta under hösten 2024 och kommer att pågå i ca sex (6) månader för att sedan övergå till en fast anställning hos redovisningsbyrån. Arbetet sker på plats i redovisningsbyråns lokaler i Kungsängen, norr om Stockholm, och möjlighet till distansarbete finns endast enligt överenskommelse med redovisningsbyrån.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning. Du har minst 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningskonsult, gärna på redovisningsbyrå. Erfarenhet av att hantera bokslut och årsredovisningar samt förståelse för aktuella skatteregler är ett krav. Du har mycket goda kunskaper i Fortnox och Capego och talar och skriver både svenska och engelska flytande. Kunskaper i Visma är meriterande.

Vidare ser vi att du är noggrann, analytisk och har ett starkt driv för att utveckla både dina egna och kundernas ekonomiska processer. Du är en problemlösare med en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa förtroende hos kunder. Som redovisningskonsult är det av högsta vikt att du är duktig på att prioritera, kan vara flexibel i ditt arbete och att du har professionalitet och kundvård som högsta prioritet.

Viktigt för tjänsten är:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning
• Minst 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom på redovisningsbyrå
• Goda kunskaper inom bokslut och årsredovisning
• Erfarenhet av att arbeta med olika ekonomisystem och goda kunskaper i Fortnox och Capego
• Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ
• Kunskaper i Visma är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Erik Örvell via [email protected] Observera att ansökningar inte tas emot via e-post.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected].

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Senior redovisningsekonom sökes till redovisningsbyrå i Kungsängen

Ansök    Aug 16    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Är du utbildad redovisningsekonom med erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete på en redovisningsbyrå? Har du mycket goda kunskaper i Fortnox, Capego och känner dig bekväm med Visma? Just nu söker vi en senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med möjlighet till direktanställning hos vår kund: en redovisningsbyrå i Kungsängen! Om tjänsten Nu söker vi för kunds räkning en redovisningsekonom som vill bli en del av deras redovisningsbyrå. Som Re... Visa mer
Är du utbildad redovisningsekonom med erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete på en redovisningsbyrå? Har du mycket goda kunskaper i Fortnox, Capego och känner dig bekväm med Visma? Just nu söker vi en senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med möjlighet till direktanställning hos vår kund: en redovisningsbyrå i Kungsängen!

Om tjänsten
Nu söker vi för kunds räkning en redovisningsekonom som vill bli en del av deras redovisningsbyrå. Som Redovisningskonsult kommer du att arbeta med kvalificerade redovisningsuppdrag för redovisningsbyråns kunder inom olika branscher. Du kommer vara en del av ett litet och mycket engagerat team på fem personer som arbetar som redovisningskonsulter och alltid har hög professionalitet och kunden i fokus. 

I din roll som Redovisningskonsult kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Löpande redovisning och bokföring 
• Avstämningar
• Upprättande av bokslut och årsredovisningar
• Rådgivning och konsultation till kunder kring ekonomiska frågor och skattefrågor
• Hantering av deklarationer och rapportering till myndigheter

Tjänsten som Redovisningskonsult är ett konsultuppdrag via Adecco Professionals Stockholm. Startdatum för uppdraget beslutas i samråd med redovisningsbyrån när vi har hittat rätt kandidat, men tjänsten beräknas starta under hösten 2024 och kommer att pågå i ca sex (6) månader för att sedan övergå till en fast anställning hos redovisningsbyrån. Arbetet sker på plats i redovisningsbyråns lokaler i Kungsängen, norr om Stockholm, och möjlighet till distansarbete finns endast enligt överenskommelse med redovisningsbyrån.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning. Du har minst 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningskonsult, gärna på redovisningsbyrå. Erfarenhet av att hantera bokslut och årsredovisningar samt förståelse för aktuella skatteregler är ett krav. Du har mycket goda kunskaper i Fortnox och Capego och talar och skriver både svenska och engelska flytande. Kunskaper i Visma är meriterande.

Vidare ser vi att du är noggrann, analytisk och har ett starkt driv för att utveckla både dina egna och kundernas ekonomiska processer. Du är en problemlösare med en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa förtroende hos kunder. Som redovisningskonsult är det av högsta vikt att du är duktig på att prioritera, kan vara flexibel i ditt arbete och att du har professionalitet och kundvård som högsta prioritet.

Viktigt för tjänsten är:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning
• Minst 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom på redovisningsbyrå
• Goda kunskaper inom bokslut och årsredovisning
• Erfarenhet av att arbeta med olika ekonomisystem och goda kunskaper i Fortnox och Capego
• Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ
• Kunskaper i Visma är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Emma Anstrén via [email protected] Observera att ansökningar inte tas emot via e-post.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected].

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Bli vår stjärna som Bokslutsguru! Gör redovisningen till en spännande resa!

Ansök    Mar 15    M&N Recruit AB    Redovisningsekonom
Har du vad som krävs för att vara vår nästa stjärna inom redovisning? Vi letar efter en passionerad och självgående Redovisningsekonom med en djup förståelse för bokslutsarbete för att bli en nyckelspelare i vår kunds växande team! Om oss: Vår kund är en dynamisk och modern redovisningspartner mitt i hjärtat av Stockholm! De är inte bara en byrå, de har en familjär gemenskap där varje partner spelar en avgörande roll för deras fortsatta framgång. De är på ... Visa mer
Har du vad som krävs för att vara vår nästa stjärna inom redovisning? Vi letar efter en passionerad och självgående Redovisningsekonom med en djup förståelse för bokslutsarbete för att bli en nyckelspelare i vår kunds växande team!
Om oss:
Vår kund är en dynamisk och modern redovisningspartner mitt i hjärtat av Stockholm! De är inte bara en byrå, de har en familjär gemenskap där varje partner spelar en avgörande roll för deras fortsatta framgång. De är på en spännande resa för att bli Sveriges mest uppskattade redovisningsbyrå, och nu är det din chans att vara med och forma deras framtid!
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Att vara den kreativa kraften bakom bokslut och årsredovisningar
Hantering av leverantörsfakturor och bokföring
Att agera som en rådgivare och partner till våra kunder
Övriga administrativa uppgifter med en twist av kreativitet och innovation

Vi söker dig som:
Har minst två års erfarenhet inom redovisningsbranschen och är en expert på bokslutsarbete
Behärskar svenska språket flytande, både i tal och skrift
Är snabbtänkt, driven och har en proaktiv inställning till arbete
Är en mästare på att bygga och underhålla långsiktiga relationer
Kan sköta allting ax till limpa

Vi erbjuder dig:
En stabil arbetsplats under tillväxt med massor av utvecklingsmöjligheter
En engagerad och stöttande arbetsmiljö där vi tror på att ha kul på jobbet
Möjligheten att vara med på en spännande resa mot att bli branschens bästa
Flexibilitet och möjlighet att arbeta hemifrån samt en mängd roliga aktiviteter för att stärka teamandan
Ett kontor med bästa läge mitt i centrala Stockholm!

Vad väntar du på? Skicka in din ansökan redan idag till [email protected] och låt oss tillsammans skapa en framtid full av möjligheter och utmaningar!
Vi ser fram emot att få höra från dig och välkomna dig till vår kunds fantastiska team. Visa mindre

Junior Redovisningsekonom

Ansök    Okt 5    Eclipse Sverige AB    Redovisningsekonom
Är du i början av din karriär inom ekonomi och är redo för ditt nästa steg? Till en internationell och offensiv koncern söker vi dig ta dig an rollen som Junior Redovisningsekonom. I rollen som Junior Redovisningsekonom ingår du i finansteamet med bas i norra Stockholm. Du rapporterar till Head of Accounting i Sverige och i matris till globala finansteamet i Frankrike. Huvudsakliga arbetsuppgifter som Junior Redovisningsekonom: - Hantering av reskontra ... Visa mer
Är du i början av din karriär inom ekonomi och är redo för ditt nästa steg? Till en internationell och offensiv koncern söker vi dig ta dig an rollen som Junior Redovisningsekonom.

I rollen som Junior Redovisningsekonom ingår du i finansteamet med bas i norra Stockholm. Du rapporterar till Head of Accounting i Sverige och i matris till globala finansteamet i Frankrike.

Huvudsakliga arbetsuppgifter som Junior Redovisningsekonom:

- Hantering av reskontra
- Säkerställa betalningsflöden
- Påminnelsehantering
- Avstämningar
- Delaktighet i bokslut

Vi söker dig som har:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- 1-2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som Junior Redovisningsekonom är du en organiserad person med en känsla för detaljer. Du är serviceinriktad med professionell och positiv attityd och vågar ta egna initiativ. Vidare är du kommunikativ och drivs av att komma till en arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Med driv, engagemang och positiv inställning kommer du trivas mycket bra i rollen hos vår kund.

Vad erbjuds du?

Du ges möjlighet att i början av din karriär utvecklas inom redovisningsområdet i en internationell miljö. Rollen är inledningsvis ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Eclipse Sverige AB med möjlighet att bli anställd hos vår kund. Uppdraget är tänkt att starta relativt omgående så vänta inte med att skicka din ansökan. Har du frågor angående rollen är du välkommen att ringa Anders Tegman på telefon 0709-481788 Visa mindre

Junior Redovisningsekonom

Ansök    Sep 20    Eclipse Sverige AB    Redovisningsekonom
Är du i början av din karriär inom ekonomi och är redo för ditt nästa steg? Till en internationell och offensiv koncern söker vi dig ta dig an rollen som Junior Redovisningsekonom. I rollen som Junior Redovisningsekonom ingår du i finansteamet med bas i norra Stockholm. Du rapporterar till Head of Accounting i Sverige och i matris till globala finansteamet i Frankrike. Huvudsakliga arbetsuppgifter som Junior Redovisningsekonom: - Hantering av reskontra ... Visa mer
Är du i början av din karriär inom ekonomi och är redo för ditt nästa steg? Till en internationell och offensiv koncern söker vi dig ta dig an rollen som Junior Redovisningsekonom.

I rollen som Junior Redovisningsekonom ingår du i finansteamet med bas i norra Stockholm. Du rapporterar till Head of Accounting i Sverige och i matris till globala finansteamet i Frankrike.

Huvudsakliga arbetsuppgifter som Junior Redovisningsekonom:

- Hantering av reskontra
- Säkerställa betalningsflöden
- Påminnelsehantering
- Avstämningar
- Delaktighet i bokslut

Vi söker dig som har:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- 1-2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som Junior Redovisningsekonom är du en organiserad person med en känsla för detaljer. Du är serviceinriktad med professionell och positiv attityd och vågar ta egna initiativ. Vidare är du kommunikativ och drivs av att komma till en arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Med driv, engagemang och positiv inställning kommer du trivas mycket bra i rollen hos vår kund.

Vad erbjuds du?

Du ges möjlighet att i början av din karriär utvecklas inom redovisningsområdet i en internationell miljö. Rollen är inledningsvis ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Eclipse Sverige AB med möjlighet att bli anställd hos vår kund. Uppdraget är tänkt att starta relativt omgående så vänta inte med att skicka din ansökan. Har du frågor angående rollen är du välkommen att ringa Anders Tegman på telefon 0709-481788 Visa mindre

Vass ekonom med Skarpa Bokslutsfärdigheter Sökes centralt i stockholm

Ansök    Mar 11    M&N Recruit AB    Redovisningsekonom
Vill du vara en del av en ung och dynamisk arbetsmiljö inom redovisningsbranschen? Är du en vass redovisningsekonom med skarpa bokslutsfärdigheter och en stark känsla för självständighet? Då kan du vara den vi letar efter! Vår kund är en modern redovisningsbyrå belägen mitt i Stockholm City. De värdesätter sin digitala närvaro och sitt fokus på att skapa en varm och stöttande arbetsmiljö för sina anställda. Nu söker vi en vass redovisningsekonom som kan fö... Visa mer
Vill du vara en del av en ung och dynamisk arbetsmiljö inom redovisningsbranschen? Är du en vass redovisningsekonom med skarpa bokslutsfärdigheter och en stark känsla för självständighet? Då kan du vara den vi letar efter!
Vår kund är en modern redovisningsbyrå belägen mitt i Stockholm City. De värdesätter sin digitala närvaro och sitt fokus på att skapa en varm och stöttande arbetsmiljö för sina anställda. Nu söker vi en vass redovisningsekonom som kan förstärka deras team.
Om tjänsten:
Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att spela en central roll i att stötta deras kunder med sina redovisningsbehov. Du kommer att ansvara för alla aspekter av bokslutsprocessen, från löpande bokföring till månads- och årsbokslut. Vi letar efter en individ som kan arbeta självständigt och hantera hela processen från början till slut med skicklighet och precision.
Vad vi letar efter:
Erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom med särskilt fokus på bokslut
Skarp kunskap om svensk redovisningslagstiftning och bokföringsregler
Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för hela bokslutsprocessen
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att skapa goda relationer med kunder och kollegor
Intresse och förmåga att trivas i en digitaliserad arbetsmiljö

Vad vi erbjuder:
De är stolta över att erbjuda sina anställda en ung och dynamisk arbetsmiljö där varje individ uppmuntras att växa och utvecklas. Utöver konkurrenskraftig lön erbjuder de också förmåner som:
Friskvårdsbidrag
Möjlighet att arbeta hemifrån
Kontinuerlig kompetensutveckling och möjligheter till karriärsframsteg

Hur du ansöker:
Om du känner att du är rätt person för denna spännande möjlighet, skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att få lära känna dig och välkomna dig till vårt team!
Ansökan skickas till [email protected]
Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar om tjänsten.
Vi ser fram emot att höra från dig!
M&N Recruit Visa mindre

Redovisningsekonom

Zäkra Leveranser är idag ett av Sveriges ledande transportföretag i en mycket expansiv och utmanande fas där vi ständigt söker rätt kompetens för att kunna ta nästa steg. Vi söker nu en redovisningsekonom till vårt Officeteam om i dagsläget ca 25 personer, en dynamisk och rolig roll i hjärtat av bolagets verksamhet. Totalt har bolaget i dagsläget ca 350 anställda och växer med nya kollegor varje vecka. Vi söker en social, flexibel person som gillar ord... Visa mer
Zäkra Leveranser är idag ett av Sveriges ledande transportföretag i en mycket expansiv och utmanande fas där vi
ständigt söker rätt kompetens för att kunna ta nästa steg.


Vi söker nu en redovisningsekonom till vårt Officeteam om i dagsläget ca 25 personer, en dynamisk och rolig roll i hjärtat av bolagets verksamhet. Totalt har bolaget i dagsläget ca 350 anställda och växer med nya kollegor varje vecka.


Vi söker en social, flexibel person som gillar ordning, noggrannhet, har stark analytisk förmåga med stort engagemang för sitt arbete och allmänt sinne för administrativa arbetsuppgifter.


OM TJÄNSTEN
I rollen åligger att tillsammans med företagets ekonomichef ansvara för ekonomiska funktioner på företaget.
Du har erfarenhet inom hela området från löpande redovisning till färdiga bokslut.
Erfarenhet av Visma administration / Hogia lön är meriterande.
Ett brett ansvarsområde – bla;
- löpande bokföring
- hantering av kund- och leverantörsreskontra
- inköp
- fakturering
- lönehantering
- skatte- och momsredovisning
- behjälplig vid bokslut
- övrig ekonomihantering.


DU ERBJUDS
- En fot in på ett spännande bolag i stark tillväxt
- En ansvarsfull, utmanande och spännande roll med varierande arbetsuppgifter och trevliga kollegor.
- Möjligheter att växa professionellt inom koncernen, bygga nätverk och skapa kontakter för framtiden


VI SÖKER DIG SOM HAR
- God erfarenhet inom redovisning / ekonomi / administration
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- God datavana och kunskap inom Office 365 samt ekonomiska program
- God samarbetsvilja, är analytisk, noggrann, strukturerad och med viss stresstålighet.
- Att uppskatta hantering av olika typer av människor ser vi som ett plus.


Vi erbjuder förutom en annorlunda och rolig utmaning efter provperiod en tillsvidareanställning.


Start: Enligt överenskommelse
Arbetsgrad: Heltid, långsiktigt
Lön: Enligt överenskommelse, fast lön
Plats: Kungsängen, Stockholm


Vi ser fram emot er ansökan via mail [email protected], tillsammans med en personlig presentation och löneanspråk. Vår avsikt är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt.


För eventuella frågor kontakta Marie Amilon, tel 073-525 36 82


Önskar du veta mer om bolaget besök gärna www.zakraleveranser.se Visa mindre

Controller/Ekonomiansvarig Svensk Galopp

Ansök    Feb 10    Svensk Galopp AB    Redovisningsekonom
Svensk Galopp söker dig som vill arbeta tillsammans med oss som controller/ekonomiansvarig. Vi söker efter dig som är nytänkande och drivs av uppföljning och förändring och som vill ta ett nytt steg i karriären som ansvarig för ekonomiavdelningen hos oss. Vi söker efter dig som har en bakgrund inom redovisning och har du erfarenhet inom fastighetsekonomi är det meriterande för denna tjänst. Du har en naturlig del i ledningsgruppen och rapporterar till VD... Visa mer
Svensk Galopp söker dig som vill arbeta tillsammans med oss som controller/ekonomiansvarig.
Vi söker efter dig som är nytänkande och drivs av uppföljning och förändring och som vill ta ett nytt steg i karriären som ansvarig för ekonomiavdelningen hos oss.
Vi söker efter dig som har en bakgrund inom redovisning och har du erfarenhet inom fastighetsekonomi är det meriterande för denna tjänst.
Du har en naturlig del i ledningsgruppen och rapporterar till VD.
Du leder ekonomiavdelningen som idag består av 2 personer och ni jobbar tätt ihop som ett team.
Vi sitter i en fantastisk miljö på Bro Park Galoppbana, Bro och har även kontor på Hästsportenshus, Solvalla.
Låter det som en utmaning för dig eller du vill veta mer om tjänsten?
Ansök genom att skicka din CV och personlig brev till oss eller kontakta oss för frågor om tjänsten.
Tjänsten är på heltid/deltid och ska tillsättas omgående.
Ansökningar hanteras därför löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Läs gärna mer om Svensk Galopp och vår verksamhet på svenskgalopp.se
*Kontakt från rekryteringsföretag/bemanningsföretag/annonsverktyg undanbedes vänligt men bestämt Visa mindre

Junior Redovisningsekonom

Ansök    Aug 29    Eclipse Sverige AB    Redovisningsekonom
Är du i början av din karriär inom ekonomi och är redo för ditt nästa steg? Till en internationell och offensiv koncern söker vi dig ta dig an rollen som Junior Redovisningsekonom. I rollen som Junior Redovisningsekonom ingår du i finansteamet med bas i norra Stockholm. Du rapporterar till Head of Accounting i Sverige och i matris till globala finansteamet i Frankrike. Huvudsakliga arbetsuppgifter som Junior Redovisningsekonom: - Hantering av reskontra ... Visa mer
Är du i början av din karriär inom ekonomi och är redo för ditt nästa steg? Till en internationell och offensiv koncern söker vi dig ta dig an rollen som Junior Redovisningsekonom.

I rollen som Junior Redovisningsekonom ingår du i finansteamet med bas i norra Stockholm. Du rapporterar till Head of Accounting i Sverige och i matris till globala finansteamet i Frankrike.

Huvudsakliga arbetsuppgifter som Junior Redovisningsekonom:

- Hantering av reskontra
- Säkerställa betalningsflöden
- Påminnelsehantering
- Avstämningar
- Delaktighet i bokslut

Vi söker dig som har:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- 1-2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som Junior Redovisningsekonom är du en organiserad person med en känsla för detaljer. Du är serviceinriktad med professionell och positiv attityd och vågar ta egna initiativ. Vidare är du kommunikativ och drivs av att komma till en arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Med driv, engagemang och positiv inställning kommer du trivas mycket bra i rollen hos vår kund.

Vad erbjuds du?

Du ges möjlighet att i början av din karriär utvecklas inom redovisningsområdet i en internationell miljö. Rollen är inledningsvis ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Eclipse Sverige AB med möjlighet att bli anställd hos vår kund. Uppdraget är tänkt att starta relativt omgående så vänta inte med att skicka din ansökan. Har du frågor angående rollen är du välkommen att ringa Anders Tegman på telefon 0709-481788 Visa mindre

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom med kunskap lönehantering. Zäkra Leveranser är idag ett av Sveriges ledande transportföretag i en mycket expansiv och utmanande fas där vi ständigt söker bra kompetens för att kunna ta nästa steg. Vi söker nu en Redovisningsekonom till vårt Officeteam om i dagsläget ca 18 personer, en dynamisk och rolig roll i hjärtat av bolagets verksamhet. Totalt har bolaget i dagsläget närmare ca 200 anställda och växer med nya kollegor varje vecka. ... Visa mer
Redovisningsekonom med kunskap lönehantering.
Zäkra Leveranser är idag ett av Sveriges ledande transportföretag i en mycket expansiv och utmanande fas där vi ständigt söker bra kompetens för att kunna ta nästa steg.
Vi söker nu en Redovisningsekonom till vårt Officeteam om i dagsläget ca 18 personer, en dynamisk och rolig roll i hjärtat av bolagets verksamhet. Totalt har bolaget i dagsläget närmare ca 200 anställda och växer med nya kollegor varje vecka. Vi söker en social, flexibel person som gillar ordning, noggrannhet, har stark analytisk förmåga med stort engagemang för sitt arbete och allmänt sinne för administrativa arbetsuppgifter.
OM TJÄNSTEN
I rollen åligger ansvar för det löpande ekonomiarbetet, för olika ekonomiska och administrativa funktioner på företaget. Du har erfarenhet inom hela processen från löpande redovisning till färdiga bokslut. Erfarenhet av Officeprogram samt Visma är ett krav.
Ett brett ansvarsområde – bla; - löpande bokföring - hantering av kund- och leverantörsreskontra - inköp - fakturering - lönehantering - skatte- och momsredovisning - bokslut - övrig ekonomihantering. Utöver detta kommer du att arbeta med att utveckla rutiner och processer. Du kommer att ha en del kontakt med vår samarbetspartner, anställda såväl som slutkunder då bolaget har ett väl utvecklat kundfokus. Som stöd till ekonomifunktionen finns i dagsläget även Ekonomiassistent / Business Support.
DU ERBJUDS - En fot in på ett spännande bolag i stark tillväxt - En ansvarsfull, utmanande och spännande roll med varierande arbetsuppgifter och trevliga kollegor. - Bolaget erbjuder möjligheter att växa professionellt inom koncernen, bygga nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden
VI SÖKER DIG SOM HAR -
God erfarenhet inom redovisning / ekonomi / administration - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - God datavana och kunskap inom Office 365 samt ekonomiska program (Visma) - God samarbetsvilja, är analytisk, noggrann, strukturerad och med viss stresstålighet. Att uppskatta hantering av olika typer av människor ser vi som ett plus. Vi erbjuder förutom en annorlunda och rolig utmaning efter provperiod en tillsvidareanställning samt eventuellt tillkommande bonus.
Start: Enligt överenskommelse, snarast möjligt
Arbetsgrad: Heltid Lön: Enligt överenskommelse, fast lön Plats: Kungsängen, Stockholm (med möjlighet till visst arbete hemifrån)
Vi ser fram emot er ansökan via mail [email protected], tillsammans med en personlig presentation och löneanspråk. Vår avsikt är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt under sommar/höst -22. För eventuella frågor kontakta VD, Zoran Ruvceski, tel 070-461 32 36 Önskar du veta mer om bolaget besök gärna www.zakraleveranser.se Visa mindre

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent Zäkra Leveranser är idag ett av Sveriges ledande transportföretag i en mycket expansiv och utmanande fas där vi ständigt söker bra kompetens för att kunna ta nästa steg. Vi söker nu en Ekonomiassistent till vårt Officeteam om i dagsläget ca 17 personer, en dynamisk och rolig roll i hjärtat av bolagets verksamhet. Totalt har bolaget i dagsläget ca 160 anställda och växer med nya kollegor varje vecka. Vi söker en social, flexibel person som ... Visa mer
Ekonomiassistent
Zäkra Leveranser är idag ett av Sveriges ledande transportföretag i en mycket expansiv och utmanande fas där vi ständigt söker bra kompetens för att kunna ta nästa steg.
Vi söker nu en Ekonomiassistent till vårt Officeteam om i dagsläget ca 17 personer, en dynamisk och rolig roll i hjärtat av bolagets verksamhet.
Totalt har bolaget i dagsläget ca 160 anställda och växer med nya kollegor varje vecka. Vi söker en social, flexibel person som gillar ordning, noggrannhet, har stark analytisk förmåga med stort engagemang för sitt arbete och allmänt sinne för administrativa arbetsuppgifter.
OM TJÄNSTEN
I rollen åligger ett ansvar för ekonomiska funktioner på företaget. Du har erfarenhet inom hela området från löpande redovisning. Erfarenhet av Visma är ett krav. Ett brett ansvarsområde – bla; - löpande bokföring - hantering av kund- och leverantörsreskontra - inköp - fakturering - lönehantering - skatte- och momsredovisning - bokslut - övrig ekonomihantering. Utöver detta kommer du att arbeta med att utveckla rutiner och processer. Du kommer att ha en hel del kontakt med vår samarbetspartner, anställda såväl som slutkunder då bolaget har ett väl utvecklat kundfokus.
DU ERBJUDS - En fot in på ett spännande bolag i stark tillväxt - En ansvarsfull, utmanande och spännande roll med varierande arbetsuppgifter och trevliga kollegor. - Bolaget erbjuder möjligheter att växa professionellt inom koncernen, bygga nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden
VI SÖKER DIG SOM HAR - God erfarenhet inom redovisning / ekonomi / administration - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - God datavana och kunskap inom Office 365 samt ekonomiska program - God samarbetsvilja, är analytisk, noggrann, strukturerad och med viss stresstålighet. Att uppskatta hantering av olika typer av människor ser vi som ett plus.
Start: Enligt överenskommelse
Arbetsgrad: Heltid, långsiktigt
Lön: Enligt överenskommelse, fast lön
Plats: Kungsängen, Stockholm Vi ser fram emot er ansökan via mail [email protected], tillsammans med en personlig presentation och löneanspråk.
Vår avsikt är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt under våren -22.
Önskar du veta mer om bolaget besök gärna www.zakraleveranser.se Visa mindre

Ekonomiansvarig / redovisningskonsult

Ekonomiansvarig Zäkra Leveranser är idag ett av Sveriges ledande transportföretag i en mycket expansiv och utmanande fas där vi ständigt söker bra kompetens för att kunna ta nästa steg. Vi söker nu en Ekonomiansvarig till vårt Officeteam om i dagsläget ca 17 personer, en dynamisk och rolig roll i hjärtat av bolagets verksamhet. Totalt har bolaget i dagsläget ca 160 anställda och växer med nya kollegor varje vecka. Vi söker en social, flexibel person som... Visa mer
Ekonomiansvarig
Zäkra Leveranser är idag ett av Sveriges ledande transportföretag i en mycket expansiv och utmanande fas där vi ständigt söker bra kompetens för att kunna ta nästa steg.
Vi söker nu en Ekonomiansvarig till vårt Officeteam om i dagsläget ca 17 personer, en dynamisk och rolig roll i hjärtat av bolagets verksamhet.
Totalt har bolaget i dagsläget ca 160 anställda och växer med nya kollegor varje vecka. Vi söker en social, flexibel person som gillar ordning, noggrannhet, har stark analytisk förmåga med stort engagemang för sitt arbete och allmänt sinne för administrativa arbetsuppgifter.
OM TJÄNSTEN
I rollen åligger ett ansvar för ekonomiska funktioner på företaget. Du har erfarenhet inom hela området från löpande redovisning till färdiga bokslut. Erfarenhet av Visma är ett krav. Ett brett ansvarsområde – bla; - löpande bokföring - hantering av kund- och leverantörsreskontra - inköp - fakturering - lönehantering - skatte- och momsredovisning - bokslut - övrig ekonomihantering. Utöver detta kommer du att arbeta med att utveckla rutiner och processer. Du kommer att ha en hel del kontakt med vår samarbetspartner, anställda såväl som slutkunder då bolaget har ett väl utvecklat kundfokus.
DU ERBJUDS - En fot in på ett spännande bolag i stark tillväxt - En ansvarsfull, utmanande och spännande roll med varierande arbetsuppgifter och trevliga kollegor. - Bolaget erbjuder möjligheter att växa professionellt inom koncernen, bygga nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden
VI SÖKER DIG SOM HAR - God erfarenhet inom redovisning / ekonomi / administration - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - God datavana och kunskap inom Office 365 samt ekonomiska program - God samarbetsvilja, är analytisk, noggrann, strukturerad och med viss stresstålighet. Att uppskatta hantering av olika typer av människor ser vi som ett plus.
Start: Enligt överenskommelse
Arbetsgrad: Heltid, långsiktigt
Lön: Enligt överenskommelse, fast lön
Plats: Kungsängen, Stockholm Vi ser fram emot er ansökan via mail [email protected], tillsammans med en personlig presentation och löneanspråk.
Vår avsikt är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt under våren -22.
Önskar du veta mer om bolaget besök gärna www.zakraleveranser.se Visa mindre

Redovisningsekonom till vikariat

Vilka vi är Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver E-handelsbutikerna Svenskt Kosttillskott, Svensk Kosttilskud, Svensk Hälsokost och Healthwell där vi erbjuder ett av marknaden... Visa mer
Vilka vi är
Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver E-handelsbutikerna Svenskt Kosttillskott, Svensk Kosttilskud, Svensk Hälsokost och Healthwell där vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment av hälso- och kosttillskott för träning och hälsa. 
 
Vi är ett ungt och ambitiöst gäng på ca 60 personer. Ekonomiavdelningen som i dagsläget består av 2 personer söker nu en Redovisningsekonom på 75-100% för tillträde omgående pga föräldraledighet. Vikariatet beräknas pågå till september 2022.
 
Vad du kommer göra
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att vara:

• Löpande bokföring och redovisning
• Kundreskontra och leverantörsreskontra
• Kontoavstämningar
• Behjälplig med månadsbokslut
• Rapportering
• Personaladministration vid behov
• Övriga förekommande uppgifter på ekonomiavdelningen
Vi är ett transaktionsintensivt företag vilket gör det extra viktigt för oss på ekonomiavdelningen att fokusera på ökad automatisering och digitalisering, och vi hoppas att du också är van vid att proaktivt söka sätt att arbeta smartare. 
 
Vem du är
Vi värdesätter att du har ett intresse för hälsa och träning och inte minst produkterna som vi tillhandahåller. Då vi söker någon omgående som behöver kunna snabbt sätta sig in i rollen är det viktigt att du är trygg i din roll som redovisningsekonom och har några års yrkeserfarenhet av självständigt redovisningsarbete i bagaget. Vi ser också att du är noggrann, självgående och gillar att ta eget ansvar för att lyckas och trivas i rollen som redovisningsekonom hos oss. Du gillar att lösa problem och är en van användare av excel. Du har en kandidatexamen eller yrkesexamen inom redovisning eller utbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har även goda kunskaper inom engelska då vissa leverantörskontakter sker på engelska. Erfarenhet av Fortnox, HRM, Kontek Lön eller handelsbranschen är meriterande.
 
Vad vi erbjuder
Som anställd hos oss erbjuder vi dig ett stimulerande arbete i en dynamisk, kreativ och utvecklande miljö där det är ett öppet klimat med fokus på ditt välmående och balans mellan arbete och fritid. Du får tillgång till vårt egna moderna gym som ligger en våning under kontoret, där vi även anordnar regelbundna och gemensamma träningar. Dessutom erbjuds friskvårdsbidrag i form av gymkort eller annan godkänd aktivitet. Självklart erbjuder vi också marknadsmässig tjänstepension och generösa personalrabatter på vårt sortiment för dej som anställd hos oss.
 
Välkommen in med din ansökan!
Rekrytering och kallelse till intervjuer sker löpande. Tjänsten är ett vikariat på heltid under ca 8 månader med tillträde omgående och är placerad på vårt kontor i nybyggda lokaler i Kungsängen norr om Stockholm, med möjlighet att kombinera med distansarbete. Svenskt kosttillskott värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare och har totalt rökfria arbetsplatser.



Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver E-handelsbutikerna Svenskt Kosttillskott, Svensk Kosttilskud, Svensk Hälsokost och Healthwell där vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment av hälso- och kosttillskott för träning och hälsa. Visa mindre

Redovisningsekonom till vikariat

Vilka vi är Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver E-handelsbutikerna Svenskt Kosttillskott, Svensk Kosttilskud, Svensk Hälsokost och Healthwell där vi erbjuder ett av marknaden... Visa mer
Vilka vi är
Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver E-handelsbutikerna Svenskt Kosttillskott, Svensk Kosttilskud, Svensk Hälsokost och Healthwell där vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment av hälso- och kosttillskott för träning och hälsa. 
 
Vi är ett ungt och ambitiöst gäng på ca 60 personer. Ekonomiavdelningen som i dagsläget består av 2 personer söker nu en Redovisningsekonom på 75-100% för tillträde omgående pga föräldraledighet. Vikariatet beräknas pågå till september 2022.
 
Vad du kommer göra
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att vara:

• Löpande bokföring och redovisning
• Kundreskontra och leverantörsreskontra
• Kontoavstämningar
• Behjälplig med månadsbokslut
• Rapportering
• Personaladministration vid behov
• Övriga förekommande uppgifter på ekonomiavdelningen
Vi är ett transaktionsintensivt företag vilket gör det extra viktigt för oss på ekonomiavdelningen att fokusera på ökad automatisering och digitalisering, och vi hoppas att du också är van vid att proaktivt söka sätt att arbeta smartare. 
 
Vem du är
Vi värdesätter att du har ett intresse för hälsa och träning och inte minst produkterna som vi tillhandahåller. Då vi söker någon omgående som behöver kunna snabbt sätta sig in i rollen är det viktigt att du är trygg i din roll som redovisningsekonom och har några års yrkeserfarenhet av självständigt redovisningsarbete i bagaget. Vi ser också att du är noggrann, självgående och gillar att ta eget ansvar för att lyckas och trivas i rollen som redovisningsekonom hos oss. Du gillar att lösa problem och är en van användare av excel. Du har en kandidatexamen eller yrkesexamen inom redovisning eller utbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har även goda kunskaper inom engelska då vissa leverantörskontakter sker på engelska. Erfarenhet av Fortnox, HRM, Kontek Lön eller handelsbranschen är meriterande.
 
Vad vi erbjuder
Som anställd hos oss erbjuder vi dig ett stimulerande arbete i en dynamisk, kreativ och utvecklande miljö där det är ett öppet klimat med fokus på ditt välmående och balans mellan arbete och fritid. Du får tillgång till vårt egna moderna gym som ligger en våning under kontoret, där vi även anordnar regelbundna och gemensamma träningar. Dessutom erbjuds friskvårdsbidrag i form av gymkort eller annan godkänd aktivitet. Självklart erbjuder vi också marknadsmässig tjänstepension och generösa personalrabatter på vårt sortiment för dej som anställd hos oss.
 
Välkommen in med din ansökan!
Rekrytering och kallelse till intervjuer sker löpande. Tjänsten är ett vikariat på heltid under ca 8 månader med tillträde omgående och är placerad på vårt kontor i nybyggda lokaler i Kungsängen norr om Stockholm, med möjlighet att kombinera med distansarbete. Svenskt kosttillskott värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare och har totalt rökfria arbetsplatser.



Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver E-handelsbutikerna Svenskt Kosttillskott, Svensk Kosttilskud, Svensk Hälsokost och Healthwell där vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment av hälso- och kosttillskott för träning och hälsa. Visa mindre

Redovisningsansvarig rekryteras till växande bolag i Kungsängen!

Ansök    Jan 29    Avanzera AB    Redovisningsekonom
Vårt uppdrag: Nu söker vi en redovisningsansvarig till ett bolag i stark tillväxt i Kungsängen där man även har sin produktion. Detta är en chans för dig som vill vara med på företagets resa och utveckling framåt, tillsammans med ett trivsamt, ambiöst och sammansvetsat team av kollegor. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid direkt hos vår kund och ska tillsättas så fort som möjligt. Arbetsuppgifter: I din roll som redovisningsansvarig kommer du... Visa mer
Vårt uppdrag:
Nu söker vi en redovisningsansvarig till ett bolag i stark tillväxt i Kungsängen där man även har sin produktion. Detta är en chans för dig som vill vara med på företagets resa och utveckling framåt, tillsammans med ett trivsamt, ambiöst och sammansvetsat team av kollegor. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid direkt hos vår kund och ska tillsättas så fort som möjligt.


Arbetsuppgifter:
I din roll som redovisningsansvarig kommer du arbeta tätt med företagets CFO och dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara;

• Löpande redovisning
• Kund- och leverantörsreskontra
• In - och utbetalningar
• Avstämningar av balanskonton
• Månads- och årsbokslut
• Moms - och skattedeklarationer
• Kvittoredovisning
• Bokföring av löner och hantering av lönefiler till bank
• Utveckling av processer och rutiner gällande redovisning

I övrigt kommer du att delta i olika projekt och vara med och påverka utvecklingen av ekonomiavdelningen i takt med att företaget växer. Företaget har en mycket spännande resa framför sig!


Din bakgrund:
Vi söker dig med minst eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - gärna som redovisnings- eller ekonomiansvarig. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av lagerredovisning samt upprättande av årsbokslut.

Då rollen innebär många kontaktytor bör du känna dig bekväm i en koordinerande roll samt ha en serviceinriktad och tålmodig inställning. Vi ser också att du har ordningssinne och van vid att prioritera ditt arbete. Du är också prestigelös, då det är både högt och lågt i ditt arbete samtidigt som du är teamorienterad och tycker om att vara kreativ tillsammans med andra.

Varmt välkommen med din ansökan! Vi läser ansökningar löpande så sök redan idag!


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Redovisningsekonom till vikariat

Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver E-handelsbutikerna Svenskt Kosttillskott, Svensk Kosttilskud, Svensk Hälsokost och Healthwell där vi erbjuder ett av marknadens bredaste s... Visa mer
Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver E-handelsbutikerna Svenskt Kosttillskott, Svensk Kosttilskud, Svensk Hälsokost och Healthwell där vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment av hälso- och kosttillskott för träning och hälsa.

Vilka vi är
Oavsett om du elitsatsar inom din gren, är en glad vardagsmotionär eller vill förbättra din hälsa är du i våra ögon en talang eftersom alla människor kan utvecklas, oavsett nivå. Vi vill inspirera och motivera till en hälsosam och aktiv livsstil, dela med oss av vår kunskap och förmedla förtroende och omtanke. Vi driver E-handelsbutikerna Svenskt Kosttillskott, Svensk Kosttilskud, Svensk Hälsokost och Healthwell där vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment av hälso- och kosttillskott för träning och hälsa. 
 
Vi är ett ungt och ambitiöst gäng på ca 60 personer. Ekonomiavdelningen som i dagsläget består av 2 personer söker nu en Redovisningsekonom på 75-100% för tillträde omgående pga föräldraledighet. Vikariatet beräknas pågå till september 2022.
 
Vad du kommer göra
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att vara:

• Löpande bokföring och redovisning
• Kundreskontra och leverantörsreskontra
• Kontoavstämningar
• Behjälplig med månadsbokslut
• Rapportering
• Personaladministration vid behov
• Övriga förekommande uppgifter på ekonomiavdelningen
Vi är ett transaktionsintensivt företag vilket gör det extra viktigt för oss på ekonomiavdelningen att fokusera på ökad automatisering och digitalisering, och vi hoppas att du också är van vid att proaktivt söka sätt att arbeta smartare. 
 
Vem du är
Vi värdesätter att du har ett intresse för hälsa och träning och inte minst produkterna som vi tillhandahåller. Då vi söker någon omgående som behöver kunna snabbt sätta sig in i rollen är det viktigt att du är trygg i din roll som redovisningsekonom och har några års yrkeserfarenhet av självständigt redovisningsarbete i bagaget. Vi ser också att du är noggrann, självgående och gillar att ta eget ansvar för att lyckas och trivas i rollen som redovisningsekonom hos oss. Du gillar att lösa problem och är en van användare av excel. Du har en kandidatexamen eller yrkesexamen inom redovisning eller utbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har även goda kunskaper inom engelska då vissa leverantörskontakter sker på engelska. Erfarenhet av Fortnox, HRM, Kontek Lön eller handelsbranschen är meriterande.
 
Vad vi erbjuder
Som anställd hos oss erbjuder vi dig ett stimulerande arbete i en dynamisk, kreativ och utvecklande miljö där det är ett öppet klimat med fokus på ditt välmående och balans mellan arbete och fritid. Du får tillgång till vårt egna moderna gym som ligger en våning under kontoret, där vi även anordnar regelbundna och gemensamma träningar. Dessutom erbjuds friskvårdsbidrag i form av gymkort eller annan godkänd aktivitet. Självklart erbjuder vi också marknadsmässig tjänstepension och generösa personalrabatter på vårt sortiment för dej som anställd hos oss.
 
Välkommen in med din ansökan!
Rekrytering och kallelse till intervjuer sker löpande. Tjänsten är ett vikariat på heltid under ca 8 månader med tillträde omgående och är placerad på vårt kontor i nybyggda lokaler i Kungsängen norr om Stockholm, med möjlighet att kombinera med distansarbete. Svenskt kosttillskott värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare och har totalt rökfria arbetsplatser. Visa mindre

EKONOMIANSVARIG

Engelmanns Sweden AB är ett välmående företag med hög tillväxt inom livsmedelsbranschen. Företaget präglas av högt tempo med ung, engagerad personal samt korta beslutsvägar. Då företaget har en positiv lönsamhets- och omsättningsutveckling behöver vi göra vissa omstruktureringar av ekonomifunktionen. Vi söker nu en kreativ och kunnig ekonomiansvarig som vill hjälpa oss i vår fortsatta utveckling. För att passa in som ekonomiansvarig tror vi att du: Har en ... Visa mer
Engelmanns Sweden AB är ett välmående företag med hög tillväxt inom livsmedelsbranschen. Företaget präglas av högt tempo med ung, engagerad personal samt korta beslutsvägar.
Då företaget har en positiv lönsamhets- och omsättningsutveckling behöver vi göra vissa omstruktureringar av ekonomifunktionen. Vi söker nu en kreativ och kunnig ekonomiansvarig som vill hjälpa oss i vår fortsatta utveckling.
För att passa in som ekonomiansvarig tror vi att du:
Har en grundläggande ekonomisk utbildning.
Har flerårig erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning/redovisningsbyrå.
Har god vana att arbeta i ekonomisystem. Vi arbetar med BL och Pyramid.
Arbetat med löner, bokslut och personalkontakter.
Har kunskaper i Excel.

Dina egenskaper:
Ansvarstagande, flexibel och strukturerad
Självgående och har initiativförmåga
Har lätt att samarbeta med andra
Talar och skriver svenska obehindrat

Dina arbetsuppgifter blir:
Löpande redovisning/bokföring
Hantera kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar.
Kreditberedning, bedömning, kravverksamhet
Moms- och skatteredovisning
Likviditetsplanering
Budgetarbete
Löne- och personalhantering
Upprätta månads- och årsbokslut
Övriga förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning

Tjänstens omfattning är 80-100% och tillsätts så snart som möjligt. Visa mindre

Driven ekonomiansvarig och gruppledare till Nika Inglasning AB

Ansök    Sep 13    Nika Inglasning AB    Redovisningsekonom
Vi söker nu en ekonomiansvarig gruppchef som uppskattar att arbeta varierat, både operativt och strategiskt, till Nika Inglasning som är en del av Lasimies koncernen. Här ges du möjligheten att bli en betydande person i bolagets spa?nnande resa i en affa?rsna?ra och analytisk roll. Du bör ha goda samarbetsegenskaper, vara tydlig och ha en god förmåga att skapa förtroende. Rollen kräver någon som är driven och proaktiv samt uthållig och ansvarstagande. Som ... Visa mer
Vi söker nu en ekonomiansvarig gruppchef som uppskattar att arbeta varierat, både operativt och strategiskt, till Nika Inglasning som är en del av Lasimies koncernen. Här ges du möjligheten att bli en betydande person i bolagets spa?nnande resa i en affa?rsna?ra och analytisk roll.
Du bör ha goda samarbetsegenskaper, vara tydlig och ha en god förmåga att skapa förtroende. Rollen kräver någon som är driven och proaktiv samt uthållig och ansvarstagande. Som person är du självgående och prestigelös med vana att snabbt sätta dig in i nya uppgifter.
Kanske är du idag redovisningsekonom eller controller som önskar att anta nya utmaningar i en bredare roll.
Ditt dagliga arbete kommer bland annat att innefatta:
Löpande redovisning.
Löner
HR och annan förekommande administration i ett mindre bolag.
Månadsavstämningar, kvartalsbokslut inkl. rapportering samt årsbokslut.
Årsredovisning samt deklarationer.
Kontakt med leverantörer, kunder, myndigheter samt revisorer.
Budget och resultatuppföljning.
Leda, coacha och utveckla teamet i sitt arbete.
Rapportering till ledning och styrelse.



Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Några års arbetserfarenhet som ekonomiansvarig eller redovisningsekonom/konsult.
Du är självgående i både redovisnings- och bokslutsarbete.
Driv och flexibilitet inför att arbeta för ett bolag i en tillväxt- och förändringsfas.
Obehindrad kommunikation i både svenska och engelska i tal och skrift.
Du har tidigare erfarenhet av personalansvar och/eller som gruppledare.
Kunskap i Fortnox och Visma lön är meriterande.



Vi erbjuder dig
Stora möjligheter att påverka din vardag i ett lyhört team
Tjänstepension
Friskvårdsbidrag

Uppge löneanspråk i samband med ansökan. Visa mindre

Redovisningsekonom

I dag är vi ca 25 anställda. Vi arbetar med anläggning och skötsel av utemiljö. Vi arbetar främst med kunder inom den offentliga sektorn och andra företag. Våra uppdrag finns i hela Stockholm med kranskommuner och huvudkontoret ligger i Kungsängen. Vi söker dig som har erfarenhet från likande arbete och vana att arbeta med programmen Visma administration och Visma lön. Du måste kunna arbeta självständigt och vara noggrann och pålitlig. Du ska självständigt... Visa mer
I dag är vi ca 25 anställda. Vi arbetar med anläggning och skötsel av utemiljö. Vi arbetar främst med kunder inom den offentliga sektorn och andra företag.
Våra uppdrag finns i hela Stockholm med kranskommuner och huvudkontoret ligger i Kungsängen. Vi söker dig som har erfarenhet från likande arbete och vana att arbeta med programmen Visma administration och Visma lön.
Du måste kunna arbeta självständigt och vara noggrann och pålitlig. Du ska självständigt ansvara för de arbetsuppgifter som förekommer på ett medelstort anläggningsföretag, såsom, fakturering, leverantörsfakturor och betalningar. Löner och redovisning av skatter. Förbereda bokslut, osv.
Arbetet sker i Visma SPCS administration 2000 och lön. Visa mindre