Lediga jobb som Backofficepersonal i Upplands-Bro

Se lediga jobb som Backofficepersonal i Upplands-Bro. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Upplands-Bro som finns hos arbetsgivaren.

Planör / Reservdelsansvarig (Visstidsanställning)

Ansök    Jun 22    Carla AB    Backofficepersonal
Om Carla Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. På Carla är innovation och kundnöjdhet kärnan i vår verksamhet. Vi är i en expansiv fas och söker nu en driven Senior Planör / Reservdelsansvarig för att stärka vårt team. Hos oss får du chansen att bidra till vår framgång och s... Visa mer
Om Carla
Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. På Carla är innovation och kundnöjdhet kärnan i vår verksamhet. Vi är i en expansiv fas och söker nu en driven Senior Planör / Reservdelsansvarig för att stärka vårt team. Hos oss får du chansen att bidra till vår framgång och se resultatet av ditt arbete direkt på marknaden.
Om rollen
Vi söker just nu en vikarierande Planör / Reservdelansvarig som kan tillträda snarast, med mycket goda möjligheter att få stanna kvar på Carla om allt fungerar bra.I rollen som Planör / Reservdelsansvarig ansvarar du för ett effektivt flöde av reservdelar till vår interna verkstad. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att säkerställa kontinuerlig produktion och leverans av högkvalitativa bilar till vår hemsida.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för administration och uppföljning av reservdelsflödet
Samordna beställningar och följa upp leveranser enligt plan
Hantera och inventera lagersaldo samt märkning av lagerplatser
Säkerställa ordning och reda på reservdelslagret
Samverka med externa partners och interna team för att optimera produktionsflödet

Vem är du?
Du har flerårig erfarenhet av produktionsplanering
Du besitter goda kunskaper i reparationslitteraturen och har en stark teknisk förståelse
Du är socialt kompetent med mycket god förmåga att kommunicera och samarbeta
Du är flexibel och trivs både i team och med självständigt arbete
Du innehar B-körkort och har mycket god datorvana

Vad har vi att erbjuda dig?
Först och främst, så erbjuder vi en fantastisk möjlighet att ansluta till ett bolag som bygger en ny onlinemarknad, med starka värderingar, och en affärsmodell som ska vara hållbar på alla sätt. Utöver det så erbjuder vi:
En möjlighet att skapa din egen väg på ett relativt nystartat bolag, men med möjligheten att växa och lära från duktiga, och trevliga medarbetare
Möjligheten att jobba smartare, snarare än mer. Att få en balans i livet är en viktig del i att skapa resultat över en längre tid
En arbetsplats som på riktigt tror på mångfald. Vi har anställt, och fortsätter anställa helt oberoende av etnisk bakgrund, utbildning, erfarenhet, sexuell läggning, och allt annat som borde vara självklart 2021
Konkurrenskraftig och marknadsmässig ersättning

Nu när du kommit såhär långt...
...så kanske just du är vår nya kollega? Se då till att ansök idag! Urval och rekryteringsprocess sker löpande, så sök så snart du kan! Visa mindre

Kundservicemedarbetare till Eurotransport i Kungsängen

Ansök    Apr 19    Starfinder AB    Backofficepersonal
Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden. Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att: Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service Han... Visa mer
Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden.
Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att:
Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service
Hantera bokningar via vår användarvänliga portal
Bistå kunder med att erhålla nycklar vid utlämning
Hantera reklamationer
Ha kontakt med åkare och andra avdelningar för en smidig samordning.

Rollen är stationerad i våra fina lokaler i Kungsängen och du rapporterar vill vår kundtjänstchef.
För att matcha rollen tror vi att du har gymnasiekompetens samt några års arbetslivserfarenhet från kundtjänstarbete eller annat serviceyrke. Du är en van och effektiv datoranvändare och arbetar strukturerat. Meriterande om du har erfarenhet av reklamationshantering från tidigare kundtjänstarbete. Du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort.
Vår prioritet är att hitta en person vars personlighet både matchar och kompletterar oss. Vi sätter mycket stort värde på noggrannhet och struktur i vår arbetsmiljö och för att passa denna roll har du ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att lösa problem. Vi uppskattar medarbetare som sprider positivitet och glädje samtidigt som de har en stark känsla för service. Egenskaper som hjälpsamhet, flexibilitet och god ordningsförmåga är också av stor betydelse för oss. Känner du igen dig i beskrivningen ovan så är vi säkra på att du kommer att trivas i vårt team.
Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Du blir rekryterad och anställd direkt av Eurotransport.
Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder 076777 67 62 och Susanna Haglund 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kundservicemedarbetare till Eurotransport i Kungsängen

Ansök    Apr 16    Starfinder AB    Backofficepersonal
Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden. Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att: Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service Han... Visa mer
Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden.
Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att:
Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service
Hantera bokningar via vår användarvänliga portal
Bistå kunder med att erhålla nycklar vid utlämning
Hantera reklamationer
Ha kontakt med åkare och andra avdelningar för en smidig samordning.

Rollen är stationerad i våra fina lokaler i Kungsängen och du rapporterar vill vår kundtjänstchef.
För att matcha rollen tror vi att du har gymnasiekompetens samt några års arbetslivserfarenhet från kundtjänstarbete eller annat serviceyrke. Du är en van och effektiv datoranvändare och arbetar strukturerat. Meriterande om du har erfarenhet av reklamationshantering från tidigare kundtjänstarbete. Du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort.
Vår prioritet är att hitta en person vars personlighet både matchar och kompletterar oss. Vi sätter mycket stort värde på noggrannhet och struktur i vår arbetsmiljö och för att passa denna roll har du ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att lösa problem. Vi uppskattar medarbetare som sprider positivitet och glädje samtidigt som de har en stark känsla för service. Egenskaper som hjälpsamhet, flexibilitet och god ordningsförmåga är också av stor betydelse för oss. Känner du igen dig i beskrivningen ovan så är vi säkra på att du kommer att trivas i vårt team.
Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Du blir rekryterad och anställd direkt av Eurotransport.
Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder 076777 67 62 och Susanna Haglund 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kundservicemedarbetare till Eurotransport i Kungsängen

Ansök    Apr 11    Starfinder AB    Backofficepersonal
Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden. Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att: Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service Han... Visa mer
Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden.
Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att:
Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service
Hantera bokningar via vår användarvänliga portal
Bistå kunder med att erhålla nycklar vid utlämning
Hantera reklamationer
Ha kontakt med åkare och andra avdelningar för en smidig samordning.

Rollen är stationerad i våra fina lokaler i Kungsängen och du rapporterar vill vår kundtjänstchef.
För att matcha rollen tror vi att du har gymnasiekompetens samt några års arbetslivserfarenhet från kundtjänstarbete eller annat serviceyrke. Du är en van och effektiv datoranvändare och arbetar strukturerat. Meriterande om du har erfarenhet av reklamationshantering från tidigare kundtjänstarbete. Du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort.
Vår prioritet är att hitta en person vars personlighet både matchar och kompletterar oss. Vi sätter mycket stort värde på noggrannhet och struktur i vår arbetsmiljö och för att passa denna roll har du ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att lösa problem. Vi uppskattar medarbetare som sprider positivitet och glädje samtidigt som de har en stark känsla för service. Egenskaper som hjälpsamhet, flexibilitet och god ordningsförmåga är också av stor betydelse för oss. Känner du igen dig i beskrivningen ovan så är vi säkra på att du kommer att trivas i vårt team.
Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Du blir rekryterad och anställd direkt av Eurotransport.
Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder 076777 67 62 och Susanna Haglund 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kundservicemedarbetare till Eurotransport i Kungsängen

Ansök    Apr 12    Starfinder AB    Backofficepersonal
Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden. Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att: Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service Han... Visa mer
Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden.
Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att:
Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service
Hantera bokningar via vår användarvänliga portal
Bistå kunder med att erhålla nycklar vid utlämning
Hantera reklamationer
Ha kontakt med åkare och andra avdelningar för en smidig samordning.

Rollen är stationerad i våra fina lokaler i Kungsängen och du rapporterar vill vår kundtjänstchef.
För att matcha rollen tror vi att du har gymnasiekompetens samt några års arbetslivserfarenhet från kundtjänstarbete eller annat serviceyrke. Du är en van och effektiv datoranvändare och arbetar strukturerat. Meriterande om du har erfarenhet av reklamationshantering från tidigare kundtjänstarbete. Du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort.
Vår prioritet är att hitta en person vars personlighet både matchar och kompletterar oss. Vi sätter mycket stort värde på noggrannhet och struktur i vår arbetsmiljö och för att passa denna roll har du ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att lösa problem. Vi uppskattar medarbetare som sprider positivitet och glädje samtidigt som de har en stark känsla för service. Egenskaper som hjälpsamhet, flexibilitet och god ordningsförmåga är också av stor betydelse för oss. Känner du igen dig i beskrivningen ovan så är vi säkra på att du kommer att trivas i vårt team.
Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Du blir rekryterad och anställd direkt av Eurotransport.
Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder 076777 67 62 och Susanna Haglund 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till Ramirent

Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak! Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul. På Ramirent är våra värde... Visa mer
Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak!

Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul.
På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.

Om rollen 
Som administratör på Ramirent är det du som är navet och tar helhetsansvaret för produktionsprocessen av byggbodar som varit ute på hyra och som ska vidare ut på nästa projekt. Du planerar, administrerar och agerar, från förfrågan till utlevererad produkt. Detta administreras i Ramirents affärssystem. Som administratör gör du en strukturerad och långsiktig planering över aktuella och kommande jobb. Du håller planeringsfilen uppdaterad och håller övriga kollegor på avdelningen informerade genom arbetsplatsmöten.

Du kommer bland annat arbeta med: Ta emot och återkoppla på beställningar och förfrågningar
Hantera den gemensamma inkorgen enligt gällande rutin
Skapa och tillhandahålla aktuella ritningsunderlag till verkstan, samt hantera utförda arbetsorder.
Felsöka och åtgärda vid eventuella fel i registrerade artiklar
Följa upp materialbehov i samråd med lagerpersonalen, så att inköp utförs i tid
Aktivt delta i avdelningens löpande förbättringsarbete.
Övervaka avdelningens processer, påtala eventuella brister och komma med feedback och förbättringsförslag
Administrera och leda lagerinventeringar

Vem söker vi? 
Vi söker dig som är strukturerad och organiserad som person. Du känner dig trygg med att kunna ta snabba beslut då arbetet sker i en snabb verksamhet och föränderlig miljö. Du är kommunikativ och uppskattar att tillhöra ett härligt gäng med mycket humor.
Du har gymnasieutbildning och för att lyckas i rollen ser vi en stor fördel i om du har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av produktionsplanering. Meriterande är arbete från liknande roll exempelvis inom byggbranschen eller uthyrningsverksamhet.
Det även viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha datorvana då vi arbetar i flertalet olika system. Erfarenhet av att ha arbetat i Officepaketet, samt goda kunskaper i Excel, är ett krav. Vi ser också att du innehar B-körkort.
 
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Ramirent med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse och du kommer att ha din arbetsplats på Ramirents anläggning i Brunna, Kungsängen. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Josefine Blomkvist på [email protected]. Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail.
 
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kundservicemedarbetare till Eurotransport i Kungsängen

Ansök    Apr 9    Starfinder AB    Backofficepersonal
Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden. Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att: Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service Han... Visa mer
Med kunden i fokus har Eurotransport sedan starten 1999, erbjudit fordonstransporter med hög service, flexibilitet och framför allt korrekta leveranstider. Idag jobbar ca 150 personer hos oss, varav 20 personer i administrativa roller. Vårt nuvarande team på kundtjänst består av sju personer med olika ansvarsområden.
Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att:
Besvara inkommande telefonsamtal och e-post där vi erbjuder förstklassig service
Hantera bokningar via vår användarvänliga portal
Bistå kunder med att erhålla nycklar vid utlämning
Hantera reklamationer
Ha kontakt med åkare och andra avdelningar för en smidig samordning.

Rollen är stationerad i våra fina lokaler i Kungsängen och du rapporterar vill vår kundtjänstchef.
För att matcha rollen tror vi att du har gymnasiekompetens samt några års arbetslivserfarenhet från kundtjänstarbete eller annat serviceyrke. Du är en van och effektiv datoranvändare och arbetar strukturerat. Meriterande om du har erfarenhet av reklamationshantering från tidigare kundtjänstarbete. Du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort.
Vår prioritet är att hitta en person vars personlighet både matchar och kompletterar oss. Vi sätter mycket stort värde på noggrannhet och struktur i vår arbetsmiljö och för att passa denna roll har du ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att lösa problem. Vi uppskattar medarbetare som sprider positivitet och glädje samtidigt som de har en stark känsla för service. Egenskaper som hjälpsamhet, flexibilitet och god ordningsförmåga är också av stor betydelse för oss. Känner du igen dig i beskrivningen ovan så är vi säkra på att du kommer att trivas i vårt team.
Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Du blir rekryterad och anställd direkt av Eurotransport.
Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder 076777 67 62 och Susanna Haglund 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till Ramirent

Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak! Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul. På Ramirent är våra värd... Visa mer
Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak!

Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul.

På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.

Om rollen 
Som administratör på Ramirent är det du som är navet och tar helhetsansvaret för produktionsprocessen av byggbodar som varit ute på hyra och som ska vidare ut på nästa projekt. Du planerar, administrerar och agerar, från förfrågan till utlevererad produkt. Detta administreras i Ramirents affärssystem. Som administratör gör du en strukturerad och långsiktig planering över aktuella och kommande jobb. Du håller planeringsfilen uppdaterad och håller övriga kollegor på avdelningen informerade genom arbetsplatsmöten.

Du kommer bland annat arbeta med: Ta emot och återkoppla på beställningar och förfrågningar
Hantera den gemensamma inkorgen enligt gällande rutin
Skapa och tillhandahålla aktuella ritningsunderlag till verkstan, samt hantera utförda arbetsorder.
Felsöka och åtgärda vid eventuella fel i registrerade artiklar
Följa upp materialbehov i samråd med lagerpersonalen, så att inköp utförs i tid
Aktivt delta i avdelningens löpande förbättringsarbete.
Övervaka avdelningens processer, påtala eventuella brister och komma med feedback och förbättringsförslag
Administrera och leda lagerinventeringar

Vem söker vi? 
Vi söker dig som är strukturerad och organiserad som person. Du känner dig trygg med att kunna ta snabba beslut då arbetet sker i en snabb verksamhet och föränderlig miljö. Du är kommunikativ och uppskattar att tillhöra ett härligt gäng med mycket humor.

Du har gymnasieutbildning och för att lyckas i rollen ser vi en stor fördel i om du har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av produktionsplanering. Meriterande är arbete från liknande roll exempelvis inom byggbranschen eller uthyrningsverksamhet.

Det även viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha datorvana då vi arbetar i flertalet olika system. Erfarenhet av att ha arbetat i Officepaketet, samt goda kunskaper i Excel, är ett krav. Vi ser också att du innehar B-körkort.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Ramirent med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse och du kommer att ha din arbetsplats på Ramirents anläggning i Brunna, Kungsängen. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Josefine Blomkvist på [email protected]. Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till Ramirent

Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak! Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul. Är det du? Det finns chan... Visa mer
Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak!

Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul. Är det du? Det finns chans till förlängning efter perioden om sex månader. Målet är att bli en permanent del av Ramirents team i Brunna. 
På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.

Om rollen 
Som administratör på Ramirent är det du som är navet och tar helhetsansvaret för produktionsprocessen av byggbodar som varit ute på hyra och som ska vidare ut på nästa projekt. Du planerar, administrerar och agerar, från förfrågan till utlevererad produkt. Detta administreras i Ramirents affärssystem. Som administratör gör du en strukturerad och långsiktig planering över aktuella och kommande jobb. Du håller planeringsfilen uppdaterad och håller övriga kollegor på avdelningen informerade genom arbetsplatsmöten.

Du kommer bland annat arbeta med: Ta emot och återkoppla på beställningar och förfrågningar. Hantera den gemensamma inkorgen enligt gällande rutin.
Skapa och tillhandahålla aktuella ritningsunderlag till verkstan, samt hantera utförda arbetsorder. Felsöka och åtgärda vid eventuella fel i registrerade artiklar.
Följa upp materialbehov i samråd med lagerpersonalen, så att inköp utförs i tid.
Aktivt delta i avdelningens löpande förbättringsarbete. Övervaka avdelningens processer, påtala eventuella brister och komma med feedback och förbättringsförslag.
Administrera och leda lagerinventeringar.

Om dig 
Vi söker dig som är strukturerad och organiserad som person. Du känner dig trygg med att kunna ta snabba beslut då arbetet sker i en snabb verksamhet och föränderlig miljö. Du är kommunikativ och uppskattar att tillhöra ett härligt gäng med mycket humor.
Du har gymnasieutbildning och för att lyckas i rollen ser vi en stor fördel i om du har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av produktionsplanering. Meriterande är arbete från liknande roll exempelvis inom byggbranschen eller uthyrningsverksamhet.
Det även viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha datorvana då vi arbetar i flertalet olika system. Erfarenhet av att ha arbetat i Officepaketet, samt goda kunskaper i Excel, är ett krav. Vi ser också att du innehar B-körkort.

Övrig information Omfattning: Heltid, 06.30 – 15.30
Anställningsform: Visstid 6 månader
Tillträde: Omgående
Placering: Brunna, Kungsängen

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Ramirent. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Nyfiken på att veta mer
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. 
 
Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Back office Assistant

Ansök    Mar 29    Evershine AB    Backofficepersonal
Job brief Evershine AB is a Taxi transport company that is growing rapidly, and We are looking for a competent Office Assistant to help with the organization and running of the daily administrative operations of the company. The ideal candidate will be a hard-working professional able to undertake a variety of office support tasks and work diligently under pressure. This person will be comfortable working with a high degree of attention to detail and disc... Visa mer
Job brief
Evershine AB is a Taxi transport company that is growing rapidly, and We are looking for a competent Office Assistant to help with the organization and running of the daily administrative operations of the company.
The ideal candidate will be a hard-working professional able to undertake a variety of office support tasks and work diligently under pressure. This person will be comfortable working with a high degree of attention to detail and discretion as well as incorporating new and effective ways to achieve better results.
Responsibilities
Organize office and assist associates in ways that optimize procedures.
Sort and distribute communications in a timely manner.
Create and update records ensuring the accuracy and validity of the information.
To Make schedules for drivers to make taxi services in order.
Schedule and plan meetings and appointments
Resolve office-related malfunctions and respond to requests or issues.
Coordinate with other departments to ensure compliance with established policies.
Maintain trusting relationships with suppliers, customers, and colleagues.

Requirements and skills
Proven experience as a back-office assistant, office assistant, in another relevant administrative role
Knowledge of “back-office” computer systems (ERP software)
Thorough understanding of office management procedures
Excellent organizational and time management skills
Analytical abilities and aptitude in problem-solving
Excellent written and verbal communication skills.
Proficiency in MS Office.
Good knowledge of the English language.


The job will be 70% extant and interviews are ongoing Visa mindre

Administratör till Ramirent

Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak! Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul. Är det du? Det finns chan... Visa mer
Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak!

Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul. Är det du? Det finns chans till förlängning efter perioden om sex månader. Målet är att bli en permanent del av Ramirents team i Brunna. 
På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.

Om rollen 
Som administratör på Ramirent är det du som är navet och tar helhetsansvaret för produktionsprocessen av byggbodar som varit ute på hyra och som ska vidare ut på nästa projekt. Du planerar, administrerar och agerar, från förfrågan till utlevererad produkt. Detta administreras i Ramirents affärssystem. Som administratör gör du en strukturerad och långsiktig planering över aktuella och kommande jobb. Du håller planeringsfilen uppdaterad och håller övriga kollegor på avdelningen informerade genom arbetsplatsmöten.

Du kommer bland annat arbeta med: Ta emot och återkoppla på beställningar och förfrågningar. Hantera den gemensamma inkorgen enligt gällande rutin.
Skapa och tillhandahålla aktuella ritningsunderlag till verkstan, samt hantera utförda arbetsorder. Felsöka och åtgärda vid eventuella fel i registrerade artiklar.
Följa upp materialbehov i samråd med lagerpersonalen, så att inköp utförs i tid.
Aktivt delta i avdelningens löpande förbättringsarbete. Övervaka avdelningens processer, påtala eventuella brister och komma med feedback och förbättringsförslag.
Administrera och leda lagerinventeringar.

Om dig 
Vi söker dig som är strukturerad och organiserad som person. Du känner dig trygg med att kunna ta snabba beslut då arbetet sker i en snabb verksamhet och föränderlig miljö. Du är kommunikativ och uppskattar att tillhöra ett härligt gäng med mycket humor.
Du har gymnasieutbildning och för att lyckas i rollen ser vi en stor fördel i om du har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av produktionsplanering. Meriterande är arbete från liknande roll exempelvis inom byggbranschen eller uthyrningsverksamhet.
Det även viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha datorvana då vi arbetar i flertalet olika system. Erfarenhet av att ha arbetat i Officepaketet, samt goda kunskaper i Excel, är ett krav. Vi ser också att du innehar B-körkort.

Övrig information Omfattning: Heltid, 06.30 – 15.30
Anställningsform: Visstid 6 månader
Tillträde: Omgående
Placering: Brunna, Kungsängen

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Ramirent. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Nyfiken på att veta mer
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. 
 
Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Administratör till Ramirent

Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak! Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul. Är det du? Det finns cha... Visa mer
Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak!

Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul. Är det du? Det finns chans till förlängning efter perioden om sex månader. Målet är att bli en permanent del av Ramirents team i Brunna. 
På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.

Om rollen 
Som administratör på Ramirent är det du som är navet och tar helhetsansvaret för produktionsprocessen av byggbodar som varit ute på hyra och som ska vidare ut på nästa projekt. Du planerar, administrerar och agerar, från förfrågan till utlevererad produkt. Detta administreras i Ramirents affärssystem. Som administratör gör du en strukturerad och långsiktig planering över aktuella och kommande jobb. Du håller planeringsfilen uppdaterad och håller övriga kollegor på avdelningen informerade genom arbetsplatsmöten.

Du kommer bland annat arbeta med: Ta emot och återkoppla på beställningar och förfrågningar. Hantera den gemensamma inkorgen enligt gällande rutin.
Skapa och tillhandahålla aktuella ritningsunderlag till verkstan, samt hantera utförda arbetsorder. Felsöka och åtgärda vid eventuella fel i registrerade artiklar.
Följa upp materialbehov i samråd med lagerpersonalen, så att inköp utförs i tid.
Aktivt delta i avdelningens löpande förbättringsarbete. Övervaka avdelningens processer, påtala eventuella brister och komma med feedback och förbättringsförslag.
Administrera och leda lagerinventeringar.

Om dig 
Vi söker dig som är strukturerad och organiserad som person. Du känner dig trygg med att kunna ta snabba beslut då arbetet sker i en snabb verksamhet och föränderlig miljö. Du är kommunikativ och uppskattar att tillhöra ett härligt gäng med mycket humor.
Du har gymnasieutbildning och för att lyckas i rollen ser vi en stor fördel i om du har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av produktionsplanering. Meriterande är arbete från liknande roll exempelvis inom byggbranschen eller uthyrningsverksamhet.
Det även viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha datorvana då vi arbetar i flertalet olika system. Erfarenhet av att ha arbetat i Officepaketet, samt goda kunskaper i Excel, är ett krav. Vi ser också att du innehar B-körkort.

Övrig information Omfattning: Heltid, 06.30 – 15.30
Anställningsform: Visstid 6 månader
Tillträde: Omgående
Placering: Brunna, Kungsängen

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Ramirent. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Nyfiken på att veta mer
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. 
 
Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Administratör till Ramirent

Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak! Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul. Är det du? Det finns cha... Visa mer
Ramirent i Brunna söker nu sin nästa administrativa stjärna som vill arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och högt i tak!

Ramirent är ett ledande serviceföretag i byggbranschen och har en av marknadens modernaste maskinparker. Vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Nu söker vi efter vår nästa stjärna i en administratör till avdelningen Brunna Modul. Är det du? Det finns chans till förlängning efter perioden om sex månader. Målet är att bli en permanent del av Ramirents team i Brunna. 
På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.

Om rollen 
Som administratör på Ramirent är det du som är navet och tar helhetsansvaret för produktionsprocessen av byggbodar som varit ute på hyra och som ska vidare ut på nästa projekt. Du planerar, administrerar och agerar, från förfrågan till utlevererad produkt. Detta administreras i Ramirents affärssystem. Som administratör gör du en strukturerad och långsiktig planering över aktuella och kommande jobb. Du håller planeringsfilen uppdaterad och håller övriga kollegor på avdelningen informerade genom arbetsplatsmöten.

Du kommer bland annat arbeta med: Ta emot och återkoppla på beställningar och förfrågningar. Hantera den gemensamma inkorgen enligt gällande rutin.
Skapa och tillhandahålla aktuella ritningsunderlag till verkstan, samt hantera utförda arbetsorder. Felsöka och åtgärda vid eventuella fel i registrerade artiklar.
Följa upp materialbehov i samråd med lagerpersonalen, så att inköp utförs i tid.
Aktivt delta i avdelningens löpande förbättringsarbete. Övervaka avdelningens processer, påtala eventuella brister och komma med feedback och förbättringsförslag.
Administrera och leda lagerinventeringar.

Om dig 
Vi söker dig som är strukturerad och organiserad som person. Du känner dig trygg med att kunna ta snabba beslut då arbetet sker i en snabb verksamhet och föränderlig miljö. Du är kommunikativ och uppskattar att tillhöra ett härligt gäng med mycket humor.
Du har gymnasieutbildning och för att lyckas i rollen ser vi en stor fördel i om du har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av produktionsplanering. Meriterande är arbete från liknande roll exempelvis inom byggbranschen eller uthyrningsverksamhet.
Det även viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha datorvana då vi arbetar i flertalet olika system. Erfarenhet av att ha arbetat i Officepaketet, samt goda kunskaper i Excel, är ett krav. Vi ser också att du innehar B-körkort.

Övrig information Omfattning: Heltid, 06.30 – 15.30
Anställningsform: Visstid 6 månader
Tillträde: Omgående
Placering: Brunna, Kungsängen

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Ramirent. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Nyfiken på att veta mer
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. 
 
Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Visa mindre

Kontaktcentermedarbetare till Upplands-Bro kommun, heltid

Ansök    Nov 10    Upplands-Bro kommun    Backofficepersonal
När du kontaktar kommunen är sannolikheten stor att du först möter medarbetarna i Kontaktcenter. Tillsammans i Kontaktcenter arbetar 15 personer med att besvara frågor och guida våra kommuninvånare vidare. Kontaktcenter finns i både Kungsängen och Bro och tar emot ärenden både genom personligt möte i reception, via telefon samt via sociala medier. Nu rekryterar Kontaktcenter en ny stjärna till teamet för Tekniska frågor. Är du den vi söker? Vilka är dina ... Visa mer
När du kontaktar kommunen är sannolikheten stor att du först möter medarbetarna i Kontaktcenter. Tillsammans i Kontaktcenter arbetar 15 personer med att besvara frågor och guida våra kommuninvånare vidare. Kontaktcenter finns i både Kungsängen och Bro och tar emot ärenden både genom personligt möte i reception, via telefon samt via sociala medier. Nu rekryterar Kontaktcenter en ny stjärna till teamet för Tekniska frågor. Är du den vi söker?

Vilka är dina kvalifikationer?


• Du är en mycket trygg och stabil person som klarar av stundvis ett mycket högt tempo.
• Som person är du strukturerad och tar egna initiativ och har förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar.
• Vi ser att du är en resultatorienterad lagspelare som förstår vikten av att kunna anpassa förhållningssätt efter situation.
• Det är meriterande om du har erfarenhet från kundservice, ärendehantering och kommunal verksamhet.
• Det är även meriterande om du har lokalkännedom om Upplands-Bro kommun samt har arbetat i verksamhetssystemet EDP Future.

Vad kommer du att arbeta med?

Tillsammans med kollegor svarar du på frågor gällande det Tekniska området, det vill säga gata, park, trafik, VA och avfall. Övriga ärenden som handläggs är exempelvis felanmälan, markupplåtelse, parkeringstillstånd och övergivna fordon.

Du kommer att ha kontakt med invånare, entreprenörer samt interna uppdragsgivare. Du kommer att samarbeta med andra enheter inom kommunen och hålla i mindre projekt för att kontinuerligt utveckla verksamheten. I rollen ingår också att skapa nätverk med andra kommuner.

Sista ansökningsdag? 2022-12-02. Urval och intervjuer sker löpande. Test ingår i rekryteringsprocessen.

Varaktighet? Heltid.

Anställningsform? Tillsvidareanställning.

-----


Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet. Visa mindre

Administratör till kund i Norrort!

Ansök    Nov 26    Bemannix AB    Backofficepersonal
Är du ute efter ett varierande arbete inom det administrativa området? Trivs du med att vara en central del bakom kulisserna? Bemannix söker nu en initiativtagande administratör till ett av våra kundföretag i Norrort. Företaget är ett av Europas marknadsledande företag inom maskin-uthyrning. Låter detta som något för dig? Sök! Om tjänsten: Som administratör kommer du ha många olika arbetsuppgifter. Du kommer vara ett administrativt stöd för verksamheten d... Visa mer
Är du ute efter ett varierande arbete inom det administrativa området? Trivs du med att vara en central del bakom kulisserna?
Bemannix söker nu en initiativtagande administratör till ett av våra kundföretag i Norrort. Företaget är ett av Europas marknadsledande företag inom maskin-uthyrning. Låter detta som något för dig? Sök!

Om tjänsten:
Som administratör kommer du ha många olika arbetsuppgifter. Du kommer vara ett administrativt stöd för verksamheten där det behövs. Exempel på uppgifter som kan komma att förekomma är:

- Ansvara för det dagliga administrativa arbetet
- Jobb med underhållsplaner
- Administrativa uppgifter vid nyanställning
- Registreringar
- Andra administrativa uppgifter i olika affärssystem


Vem söker vi?
Vi söker dig som är målinriktad och har ett stort intresse för administration. Du har tidigare erfarenheter från administrativt arbete och en god datorvana. För att lyckas i rollen har du en god kommunikativ förmåga, är ansvarsfull, prestigelös och ser till helheten på en arbetsplats.

Arbetet är varierande och kräver därför att du är öppensinnad samt att du inte är rädd för nya utmaningar du kan ställas inför.

Kvalifikationer

- Fullständig gymnasieutbildning
- Kommunicerbar i både svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Tidigare erfarenhet av liknande tjänst
- Flerspråkig


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval, därav kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Övrig information:
Hela rekryteringsprocessen och frågor sköts utav oss på Bemannix.

Efter din ansökan går vi igenom samtliga kandidater och kommer återkomma till dig löpande om det blir aktuellt med en personlig intervju. Samtliga kandidater som blir kallade till en personlig intervju kommer behöva visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, med hänvisning till GDPR. Sök tjänsten genom att klicka vidare på "Sök jobbet här".

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Broil King söker Eftermarknadsspecialist

Som Eftermarknadsspecialist på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår: Att ha den koordinerande funktionen för företagets service och eftermarknad. Att hantera och koordinera slutkunders och återförsäljares behov av service och reservdelar. Att hantera och driva reklamations- och serviceförfarande på plats, i samarbete med tekniker. Att delvis kunna bistå med bland annat orderhantering och kundservice till samtliga kunder i Norden. För att trivas med de... Visa mer
Som Eftermarknadsspecialist på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår:
Att ha den koordinerande funktionen för företagets service och eftermarknad.
Att hantera och koordinera slutkunders och återförsäljares behov av service och reservdelar.
Att hantera och driva reklamations- och serviceförfarande på plats, i samarbete med tekniker.
Att delvis kunna bistå med bland annat orderhantering och kundservice till samtliga kunder i Norden.


För att trivas med denna tjänst behöver du:
Vara tekniskt lagd och ha en vilja att förstå hur saker fungerar.
Vara strukturerad och noggrann.
Kunna hantera olika typer av människor på ett proffessionellt sätt.
Gilla utmaningar, ha positiv energi och att arbeta i team med hög sammanhållning.
Gilla att arbeta i ett högt tempo och vilja ta eget ansvar.


Din profil:
Erfarenhet av service- och reklamationshantering är ett krav.
Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav och att kunna prata med/läsa norska och danska är meriterande och kommer underlätta ditt arbete.
Din engelska bör vara på en hög muntlig och skriftlig nivå då kommunikation med nordiska slutkunder och återförsäljare samt moderbolaget är en del av vardagen.
Du behöver ha förståelse för vikten av struktur i arbetet där rollen som eftermarknadsspecialst är en krävande roll där daglig egen prioritering är ett måste.
Mycket god datorvana och spetskunskaper i databashantering är ett plus.
Din bakgrund:
Vi tror att du har utbildning i och/eller erfarenhet av liknande positioner och en god kommunikativ förmåga.
Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid med omgående start på vårt nya lager i Kungsängen. Arbetstiden är i huvudsak förlagd måndag-fredag 08.00-17.00. Övertid kan förekomma i högsäsong eller vid speciella tillfällen.
Välkommen in med din ansökan till vår VD Tobias Minde [email protected] senast 30/10 - 2021. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Tobias Minde på 0708-74 77 96. Visa mindre

Servicekoordinator till JLG i Kungsängen

Ansök    Nov 30    Bemannix AB    Backofficepersonal
Trivs du med att vara en central del av hela verksamheten? Har du tidigare erfarenhet av teknisk kundservice och är redo för nästa steg i karriären? Då är det dig vi söker till tjänsten som koordinator för JLG! Om JLG: LG Industries Inc. är världens största producent av mobila arbetsplattformar och teleskoplastare. JLG Sverige AB med ansvar för försäljning och service i Norden samt de Baltiska länderna, har under förra året flyttat in i en ny fräsch och ... Visa mer
Trivs du med att vara en central del av hela verksamheten? Har du tidigare erfarenhet av teknisk kundservice och är redo för nästa steg i karriären? Då är det dig vi söker till tjänsten som koordinator för JLG!

Om JLG:
LG Industries Inc. är världens största producent av mobila arbetsplattformar och teleskoplastare.

JLG Sverige AB med ansvar för försäljning och service i Norden samt de Baltiska länderna, har under förra året flyttat in i en ny fräsch och toppmodern anläggning i Brunna, Kungsängen. Anläggningen innebär framför allt att vi nu har tillgång till en stor, ny och modern verkstad med kapacitet att utföra varje tänkbart jobb på våra kunders maskiner. Vi satsar nu långsiktigt på att utveckla och utvidga vår verksamhet i hela Norden! Vill du vara med på vår resa?

Om tjänsten:
Som servicekoordinator kommer du arbeta med bland annat support, administrering och koordinering av aktiviteter relaterade till kundvård. Du kommer hantera hela arbetsflödet från att ett ärende öppnas tills att det stängs. Nedan följer exempel på arbetsuppgifter som innefattas i tjänsten:

- Ta emot och svara på kundsamtal och e-post
- Ge teknisk support
- Schemaläggning av fältservice- och verkstadsingenjörer
- Service gentemot interna och externa kunder
- Arbeta med ledningen för att uppnå lokala och regionala KPI:s


Vem söker vi?
Vi söker dig som har intresse för teknik och service. Då rollen innebär många interna såväl externa kontakter är du kommunikativ och trivs i sociala sammanhang. Du är innovativ och har en förmåga att tänka utanför boxen.

För att du ska trivas i tjänsten ser vi att du är en ansvarstagande lagspelare med bra tålamod. Som koordinator kommer du ha många bollar i luften samtidigt och det är därför viktigt att du kan arbeta under pressade situationer med en vilja att lyckas.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Kvalifikationer:

- Erfarenhet från en samordnande/koordinerade yrkesroll, exempelvis inom operativ och organisatorisk planering.
- God system och datorvana i Officepaketet.
- Flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
- Kunskap och erfarenhet i något affärssystem som till exempel Salesforce, Mapics, MDS och ServiceBench.
- Körkort B


Meriterande:

- Meriterande med teknisk kunskap, gärna inom maskinteknik eller fordonskonstruktion.

Övrigt:
I denna rekrytering samarbetar JLG med Bemannix AB som sköter hela rekryteringsprocessen. Vi ber därför alla sökanden att kontakta dem gällande din ansökan och eventuella frågor.

Ansvarig rekryterare:
Victor Hammar, Tel 08-555 687 03.
Tillgänglig dagtid vardagar mellan kl 09:00-16:00.

Urval samt intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan denna annons utgångsdatum.

Alla kandidater som kallas till intervju kommer att få visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Medarbetare till Kontaktcenter

Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet. Tjänsten som är en tillsvidareanställning, är schemalagd och förlagd till orterna Kungsängen och Bro. Kontaktcenter svarar på frågor via telefon, besök och digitala medier.Vi svarar på frågor för kommunens samtliga verksamheter oc... Visa mer
Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.



Tjänsten som är en tillsvidareanställning, är schemalagd och förlagd till orterna Kungsängen och Bro.

Kontaktcenter svarar på frågor via telefon, besök och digitala medier.Vi svarar på frågor för kommunens samtliga verksamheter och vi arbetar dagligen med flera program som informationsbank och för administration.Kontaktcenter vägleder och informerar våra medborgare samt handlägger ärenden så som skolskjuts, utredning färdtjänst, VA och avfall och borgerlig vigsel m.fl.

Teamet som ska förstärkas är en del av Kontakcenter som arbetar främst med frågor gällande Tekniska avdelningen.

KvalifikationerDet är meriterande om du har erfarenhet från kundservice, ordermottagning och kommunal verksamhet.Du är en mycket trygg och stabil person som klarar av stundvis ett mycket högt tempo.Du är strukturerad och tar egna initiativ och har förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar.Du är en resultatorienterad lagspelare som förstår vikten av att kunna anpassa förhållningssätt efter situation.

I denna roll är det ett krav att du har arbetat i EDP. Det är också meriterande om du har lokalkännedom om Upplands-Bro kommun.

ArbetsuppgifterTillsammans med kollegor svarar du på frågor gällande Tekniska området som gata, park, trafik och VA och avfall samt har hand om fakturering och administration.

Övriga ärenden som handläggs är exempelvis markupplåtelse, parkeringstillstånd och övergivna fordon.Kundkontakten sker främst via telefon och digitala medier.

Du kommer främst att arbeta i datasystemet EDP Future och EDP mobile med


• uppdatering och underhåll av kundregister
• fakturering, kravhantering och registrering av kundärenden
• daglig kontakt med vår avfallsentreprenör och driftpersonal på tekniska avdelningen
• svara på frågor, ansökningar, beställningar och flyttanmälningar
• du skall även kunna hålla i mindre projekt för att kontinuerligt utveckla verksamheten

För mer information kontakta:Anette Ahlén, Samordnare Kontaktcenter 08-58169000 [email protected] Välkommen med din ansökan senast 2019-09-06.Tillträde: enligt överenskommelse. Lön: Månadslön, Individuell lönesättning tillämpas. Fackliga företrädare: Via Kontaktcenter: 08- 581 690 00 Visa mindre

Broil King söker Eftermarknadsspecialist

Som Eftermarknadsspecialist på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår: Att ha den koordinerande funktionen för företagets service och eftermarknad. Att hantera och koordinera slutkunders och återförsäljares behov av service och reservdelar. Att hantera och driva reklamations- och serviceförfarande på plats, i samarbete med tekniker. Att delvis kunna bistå med bland annat orderhantering och kundservice till samtliga kunder i Norden. För att trivas med de... Visa mer
Som Eftermarknadsspecialist på OMC Barbecues/Broil King Nordic ingår:
Att ha den koordinerande funktionen för företagets service och eftermarknad.
Att hantera och koordinera slutkunders och återförsäljares behov av service och reservdelar.
Att hantera och driva reklamations- och serviceförfarande på plats, i samarbete med tekniker.
Att delvis kunna bistå med bland annat orderhantering och kundservice till samtliga kunder i Norden.


För att trivas med denna tjänst behöver du:
Vara tekniskt lagd och ha en vilja att förstå hur saker fungerar.
Vara strukturerad och noggrann.
Kunna hantera olika typer av människor på ett proffessionellt sätt.
Gilla utmaningar, ha positiv energi och att arbeta i team med hög sammanhållning.
Gilla att arbeta i ett högt tempo och vilja ta eget ansvar.


Din profil:
Erfarenhet av service- och reklamationshantering är ett krav.
Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav och att kunna prata med/läsa norska och danska är meriterande och kommer underlätta ditt arbete.
Din engelska bör vara på en hög muntlig och skriftlig nivå då kommunikation med nordiska slutkunder och återförsäljare samt moderbolaget är en del av vardagen.
Du behöver ha förståelse för vikten av struktur i arbetet där rollen som eftermarknadsspecialst är en krävande roll där daglig egen prioritering är ett måste.
Mycket god datorvana och spetskunskaper i databashantering är ett plus.
Din bakgrund:
Vi tror att du har utbildning i och/eller erfarenhet av liknande positioner och en god kommunikativ förmåga.
Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid med omgående start på vårt nya lager i Kungsängen. Arbetstiden är i huvudsak förlagd måndag-fredag 08.00-17.00. Övertid kan förekomma i högsäsong eller vid speciella tillfällen.
Välkommen in med din ansökan till vår VD Tobias Minde [email protected] senast 30/9 - 2021. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Tobias Minde på 0708-74 77 96. Visa mindre